Fitness Seller

Behoefte aan Kcal. uitrekenen..

Drial

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Hai,

Hoe reken ik mijn behoefte aan Kcal. Heb al verschillende formules uitgeprobeert maar kom steeds op iets anderd uit ?:S Iemand die mij hier misschien mee kan helpen ? behoefte aan Kcal. is toch de basis voor een goed voedingsschema?

ik ben 21. 188cm en weeg 86 kilo
doe 3 x in de week aan hit training..

greetszz

Hai,

Hoe reken ik mijn behoefte aan Kcal. Heb al verschillende formules uitgeprobeert maar kom steeds op iets anderd uit ?:S Iemand die mij hier misschien mee kan helpen ? behoefte aan Kcal. is toch de basis voor een goed voedingsschema?

ik ben 21. 188cm en weeg 86 kilo
doe 3 x in de week aan hit training..

greetszz
Kijk eens hier.

[Link niet meer beschikbaar]

Kijk naar wat er komt te staan bij je onderhoud. Als je massa wil aanzetten tel daar dan een lekkere 500 kilocalorieën bij op.

Ja en hou er rekening mee dat je moet aanpassen. Je kunt in principe ook beginnen vanaf het punt waar je nu zit en vanuit daar je kcal. opschroeven. Stel je eet nu 2500 kcal. per dag.
Dan eet je de volgende week 3000 en kijk dan wat er gebeurt. Zet je nog steeds geen massa aan dan gooi je er weer 500 kcal. bij op enz.

Ja en hou er rekening mee dat je moet aanpassen. Je kunt in principe ook beginnen vanaf het punt waar je nu zit en vanuit daar je kcal. opschroeven. Stel je eet nu 2500 kcal. per dag.
Dan eet je de volgende week 3000 en kijk dan wat er gebeurt. Zet je nog steeds geen massa aan dan gooi je er weer 500 kcal. bij op enz.

Zo ben ik ook begonnen. Iedere week 200-300 calorieën erbij totdat je aankomt. Maar, als ik het over zou mogen doen ging ik meteen 500 kilocalorieën boven onderhoud zitten.. duurde een maand voordat ik daad werkelijk aan kwam, toch zonde ;)

Ja oke als het maar een niet te groot verschil is met je startpunt. Anders heb je kans dat je snel vet aanzet in het begin denk ik.

Ja oke als het maar een niet te groot verschil is met je startpunt. Anders heb je kans dat je snel vet aanzet in het begin denk ik.

Ja het is denk ik goed om je lichaam te laten wennen aan grote hoeveelheden. Maar een wetenschappelijke verklaring hiervoor heb ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
[Link niet meer beschikbaar]

Kijk naar wat er komt te staan bij je onderhoud. Als je massa wil aanzetten tel daar dan een lekkere 500 kilocalorieën bij op.
Als ik die callculator van jou gebruik krijg ik een BMR van 2041 Kcal. en een onderhoud van 3164 Kcal. wat ze daar precies mee bedoelen moet ik nog even uitzoeken.

Dat was trouwens de Formule van Harris-Benedict

Bij de Formule van Katch-McArdle heb ik LBM (kg) 72 (geen idee wat ze daar mee bedoelen...) BMR 1925 Kcal. en onderhoud 2984 Kcal.
toch een klein verschil met de 1e formule heb trouwens de vet percentage gemeten met zo,n vet percentage die je moet vasthouden en zo je percentage meet deze gaf 14,3 aan maar aangezien deze niet altijd zou kloppen heb ik er voor de 2e formule de Formule van Katch-McArdle er 2 % BIJ opgeteld omdat het in mijn ogen wel wat meer moest zijn....:P

Als ik die callculator van jou gebruik krijg ik een BMR van 2041 Kcal. en een onderhoud van 3164 Kcal. wat ze daar precies mee bedoelen moet ik nog even uitzoeken.

Dat was trouwens de Formule van Harris-Benedict

Bij de Formule van Katch-McArdle heb ik LBM (kg) 72 (geen idee wat ze daar mee bedoelen...) BMR 1925 Kcal. en onderhoud 2984 Kcal.
toch een klein verschil met de 1e formule heb trouwens de vet percentage gemeten met zo,n vet percentage die je moet vasthouden en zo je percentage meet deze gaf 14,3 aan maar aangezien deze niet altijd zou kloppen heb ik er voor de 2e formule de Formule van Katch-McArdle er 2 % BIJ opgeteld omdat het in mijn ogen wel wat meer moest zijn....:P

als je op onderhoud eet wordt je niet zwaarder EN niet lichter.

Wil je zwaarder worden, eet iets meer (aka bulken)
Wil je lichter worden, eet iets minder (aka cutten)

als je op onderhoud eet wordt je niet zwaarder EN niet lichter.

Wil je zwaarder worden, eet iets meer (aka bulken)
Wil je lichter worden, eet iets minder (aka cutten)

dus in mijn geval zal ik 3500 Kcall. moeten binnen krijgen om te gaan groeien.. ?

Ben nu even bezig geweest met mijn voedingsschema melk heb ik er nog niet tussen staan en ik wil ook nog wallnoten toevoegen maar kom nu op bijna 2000 Kcall. dat is dus nog 1200/1300 te weinig... heb de schema even toegevoegd misschien dat jullie nog opmerkingen hebben of tips ?

Bijlagen

Terug
Naar boven