AndroidHealthClinic

Shocking News België nu ook aan het islamiseren: bestaande Moskeeën vragen (en krijgen) steeds vaker luidsprekers

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Moskee Beringen wil luidsprekers aan minaret

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De minaretten in het Limburgse Beringen.

In Beringen heeft de Fatih-moskee een aanvraag ingediend om de gelovigen met luidsprekers te mogen oproepen tot het gebed. Controversieel, maar in Genk gebeurt het al jaren, schrijven de Coreliokranten.

Het nieuws lekte gisteren uit en veroorzaakt beroering in Beringen. Twee weken geleden koos 57 procent van de Zwitsers in een referendum voor een minarettenverbod. Een enquête in Vlaanderen wees toen uit dat 60 procent gekant is tegen minaretten in het straatbeeld. De Fatih-moskee in Beringen is overigens een van de weinige Belgische moskeeën met een minaret.

Moskeevoorzitter Yilmaz Centurk wilde gisteren alleen bevestigen dat de aanvraag voor luidsprekers is ingediend. "De aanvraag is ingediend en is in behandeling", zegt Selahattin Koçak (sp.a), schepen in Beringen. "Ik hoop dat we met het voltallige schepencollege nog deze week een collegiale beslissing kunnen nemen. Tot dan wil ik geen commentaar kwijt, al denk ik dat je mijn standpunt wel kan raden."

De burgemeester van Beringen, Marcel Mondelaers (CD&V), was niet bereikbaar voor commentaar, maar volgens partijgenote Anne Cuypers, tweede schepen van Beringen, heeft CD&V nog geen standpunt ingenomen. Bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding hopen ze dat het Beringse stadsbestuur de aanvraag goedkeurt. Bij de Unie van Moskeeën zijn ze geen vragende partij. (belga/adb)
Dankzij de SPA die volop moslims heeft opgenomen in het bestuur, is de kans groot dat dit in steeds meer Belgische gemeenten goedgekeurd zal worden. Niet alleen zal het aantal minaretten ongeremd toenemen, maar nu ook met het heerlijke gejank erbij zodat je als ongelovige nog wat meer getreiterd wordt in je wijk.

De SPA in Beringen heeft als verantwoordelijke schepen dus een moslim die nu al zegt er geen probleem mee te hebben. Terwijl de bevolking dus grotendeels tegen is.

krankzinnig. Als de meerderheid van de bevolking hier tegen is hoop ik dat ze op zijn minst hun stem laten horen

Dankzij de SPA die volop moslims heeft opgenomen in het bestuur, is de kans groot dat dit in steeds meer Belgische gemeenten goedgekeurd zal worden.

Daar begint het inderdaad al. Op deze manier zal het er waarschijnlijk wel doorkomen ook, zeer triest..

Vlak bij mij staat een Arabische moskee, ook met luidsprekers aan een minaret. Tijd geleden wilde men ook de moslims oproepen door middel van die luidsprekers, alleen is dit weet ik hoeveel keer per dag. Godzijdank heeft de gemeente dit toch nog tegengehouden (aardig gek, voor een linkse gemeente! Petje af! :o ), maar om ze te compenseren, mag het nu alleen één keer per week op vrijdagmiddag geloof ik. Dubbele zucht. :o

komt ervan als ze zo'n mensen mee laten regeren :Selahattin Koçak (sp.a), schepen in Beringen.Het zal nog erger worden.......

Ik zou het wel schandalig vinden als dit moest goedgekeurd worden.
Gezellig als je daar in de buurt woont en daar begint zo'n kerel een paar keer per dag te zingen net alsof iemand hem net in zijn ballen heeft getrapt. :rolleyes:

Gewoonweg verbieden al die godsdienst-overlast, dan kunnen ze ook ineens werk maken van die ****ing klokken die in elke kerktoren hangen en om de gekste uren beginnen te luiden:headbang:

Dat is gewoon toch niet meer van deze tijd, het zou beter zijn als ze van al die kerken gym's en sportzalen zouden maken. Dan heeft zo'n gebouw tenminste nog wat nut.

Ik vind dit net zo toelaatbaar als kerkklokken: niet...:rolleyes:

Maar wel voor alle geloven gelijke behandeling...dus alle lawaai religies verbieden om het gebed zodanig kenbaar te maken tenzij dit een toeristische functie heeft (hee...geld moet rollen ;) )

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind dit net zo toelaatbaar als kerkklokken: niet...:rolleyes:

Maar wel voor alle geloven gelijke behandeling...dus alle lawaai religies verbieden om het gebed zodanig kenbaar te maken tenzij dit een toeristische functie heeft (hee...geld moet rollen ;) )
Tja het zou idd hypocriet kunnen genoemd worden om de klokken te laten luiden terwijl je het bij andere legale religies verbiedt. Maar anderzijds is het ook wat kort door de bocht om religies die diepgeworteld zijn in een cultuur te gaan vergelijken met nieuwe, dubieuze, en potentieel gevaarlijkere religies. Ook klinkt een klok lang niet zo storend als een luidspreker die het geluid van een kat die gecastreerd wordt lijkt te verspreiden.

Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding

Weet je ook meteen waar dit soort instanties voor staan. Gadverdamme, ziek word je er van.

SPA stelt echt niets meer voor.
Tijd voor een andere voorzitter en ander bestuur.

Trouwens je titel klopt niet. Volgens mij is er tot nu toe nog maar 1 moskee met luidsprekers?

Laatst bewerkt:
SPA stelt echt niets meer voor.
Tijd voor een andere voorzitter en ander bestuur.

Trouwens je titel klopt niet. Volgens mij is er tot nu toe nog maar 1 moskee met luidsprekers?
Er staat nergens in de titel dat meerdere luidsprekers hebben gekregen. Ik verwijs gewoon naar de twee waarvan hier sprake is.

Ook klinkt een klok lang niet zo storend als een luidspreker die het geluid van een kat die gecastreerd wordt lijkt te verspreiden.
:roflol:

Ik zit tussen 2 kerk klokken in en moet zeggen das geen pretje maar z'n speaker zou ik er meteen af slopen :mad:
om de zeldfe reden als hierboven (quote Big-T) !

Laatst bewerkt:
yeuuy, binnenkort iedereen 5x per dag verplicht bidden!!!

Joah, beter niet. En en je kan 5x per dag een geloofsbeleidenis over je heen krijgen niet vergelijken met 1x in de week een paar kerkklokken. Dat het allebei irritant is, is wat anders.

Gestoord

Tja het zou idd hypocriet kunnen genoemd worden om de klokken te laten luiden terwijl je het bij andere legale religies verbiedt. Maar anderzijds is het ook wat kort door de bocht om religies die diepgeworteld zijn in een cultuur te gaan vergelijken met nieuwe, dubieuze, en potentieel gevaarlijkere religies. Ook klinkt een klok lang niet zo storend als een luidspreker die het geluid van een kat die gecastreerd wordt lijkt te verspreiden.

Opzich natuurlijk wel...maar die diepgewortelde religies zijn stiekum ook heel erg dubieus ;)

Dat zal ik niet betwisten ;)

Ik zeg dat we die shoarmazooi pas mogen toestaan als we wereldwijd ongeacht waar een kerk mogen bouwen.

Hier joelen ze er al elke dag door, maar hier wonen echter nog wel Belgen. In Beringen-Mijn niet, dus laat ze daar maar lekker allemaal naartoe gaan, dat ze hun Moskee en gejoel mee naar daar nemen.

Een aantal jaar geleden had ik een motorongeluk op circuit van Zolder. Ik ben toen naar het ziekenhuis van, ik meen, Heusden-Zolder vervoerd. Daar werd ik op een gegeven moment wakker van zo'n oproep. Ik schrok me kapot, want ik had geen idee waar ik terecht was gekomen. Gelukkig hadden de zuster mij snel gerustgesteld. Het was verder best gezellig daar :)

Terug
Naar boven