MuscleMeat

Nieuws Belgie 'virtueel failliet'

Dat kan alleen als Vlaanderen akkoord gaat met Waalse eisen:

- grondgebied verliezen aan Brussel
- burgemeesters benoemen die de taalwetten niet respecteren
- nog andere onaanvaardbare eisen...

BHV zullen ze misschien nog wel opgelost krijgen, wat volgens mij alleen slecht kan zijn voor Vlamingen, tenzij ze eenzijdig splitsen.

Maar dat overhevelen van bevoegdheden, dat zie ik niet direct gebeuren via een onderhandeling die voor beiden goed is.

Tja, misschien worden ze wat inschikkelijker nu het geldgebrek federaal echt zeer nijpend begint te worden en Vlaanderen niet langer blanco-cheques uitschrijft. Wallonië staat er toch een stuk slechter voor.

In een normaal land was Brussel al lang uitgebreid (onder het motto "efficiëntie boven nationalistisch sentiment). Maar dat is in dit apenland niet mogelijk omdat een belangrijk deel van Vlamingen vergeet dat ze nog altijd in de soevereine staat België wonen en dat er dus van grondgebied afstaan geen sprake is.

Tja, misschien worden ze wat inschikkelijker nu het geldgebrek federaal echt zeer nijpend begint te worden en Vlaanderen niet langer blanco-cheques uitschrijft. Wallonië staat er toch een stuk slechter voor.
Je refereert hier naar de Maddens-doctrine, waar ook al wat kritiek op is geweest.

Sommige critici denken dat Wallonië gewoon verder schulden zal blijven maken. M.a.w. de staatsschuld blijft toenemen. Bij een latere splitsing zal Vlaanderen echter wel 60% van die staatsschuld mogen ophoesten. Zie het maar als een getrouwd koppel waarvan de vrouw en man eigenlijk niet meer van elkaar houden, maar de vrouw blijft in de laatste fase gewoon schulden maken. Bij een scheiding moeten beide partijen die schulden echter wel betalen. En dan is het altijd in je voordeel als je een kleiner deel van die schulden zal moeten betalen.

Misschien als Europa zich gaat bemoeien dat er nog wat uit de bus kan komen. Wallonië moet maar eens verplicht worden om bepaalde zaken te aanvaarden.

In een normaal land was Brussel al lang uitgebreid (onder het motto "efficiëntie boven nationalistisch sentiment). Maar dat is in dit apenland niet mogelijk omdat een belangrijk deel van Vlamingen vergeet dat ze nog altijd in de soevereine staat België wonen en dat er dus van grondgebied afstaan geen sprake is.
We hebben een taalgrens en gewesten die vastliggen in de grondwet. Daar aan modderen is alleen maar zeer gevaarlijk. Kijk maar wat er gebeurd in landen waar grenzen niet meer gerespecteerd worden, als je wil weten hoe dat afloopt.

Vroeger had je dan nog kans op een revolutie/volksopstand maar tegenwoordig is iedereen meer met zichzelf bezig dan wat anders.

Ah, wat zal ik zeggen.:D Als je wat linkser gedachtegoed had kon je het volk nog op de barricades krijgen maar ik vrees dat onze broeders van de LDD niet voor zo'n grapje te vangen zijn.

Elio Di Rupo lacht, Wallonië lacht met hem mee. Vlaanderen springt van een flat. De kettingzaag dreigt voor 'België'.
Om het maar even cryptisch te verpakken.

Oh en mijn karma is altijd heel serieus!!!!1111

Ah, wat zal ik zeggen.:D Als je wat linkser gedachtegoed had kon je het volk nog op de barricades krijgen maar ik vrees dat onze broeders van de LDD niet voor zo'n grapje te vangen zijn.
Die van het Vlaams Belang doen niets anders. Enkelen van hen zie ik ook nog wel een burgeroorlog beginnen als er Vlaams grondgebied zou geruild worden voor bevoegdheden.

Als iedere member nou 1 euro sponsort is het net zoals de sanca-crisis zo opgelost.

Terug
Naar boven