MuscleMeat

Shocking News Belgische koning Albert miljardair

De guillotine was ook traditie. En het verbranden van heksen, en het martelen van mensen, en het ongelijk behandelen van vrouwen, en .. Well... you catch my drift.

Fier om Belg te zijn? Waar ben je dan fier op? Op de vele schandalen? Op ons geweldig bestuur? Op ons nog geweldiger gerecht? Lol. Ik ben tegenwoordig beschaamd om mezelf Belg te moeten noemen in het buitenland.

We leven samen met franstaligen die ons alleen willen voor het geld en voor de rest mogen we onze mond houden. Onze federale regering bestaat uit een minderheid van Vlamingen terwijl we 60% van de bevolking uitmaken.

Trots op wat? Dit land is onbestuurbaar en slecht voor haar bevolking, en dat zal ook meer en meer blijken de komende jaren. Tot het echt niet meer gaat. De vraag is: waarom wachten tot je auto zo rot is dat je op de weg belandt? Beter kopen we nu een nieuwe wagen en laten we de roestbak België voor het autokerkhof.

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

belgie is belgie

shit gebeurt nu eenmaal
noem mij 1 land zonder schandalen?

als je niet fier bent om belg te zijn wat doe je hier dan nog?

ik bedoel
wij zijn belgen
we hebben ****ing duitsers buitengejaagd
julius caesar uitgedaagd,
frieten uitgevonden
smurfen uitgevonden,
we hebben een van de beste woningbouwmethodes ter wereld
we zijn gewoon bikkelharde klootzakken

Je moet eens wat kritische boeken lezen over de geschiedenis van dit land, denk dat je ogen nogal zullen opengaan :D

Tegenover België ben ik totaal niet nationalistisch. Ik ben in de eerste plaats Vlaming en geloof ook alleen in een toekomst met Vlaanderen. Omdat ik er van overtuigd ben dat dit voor iedereen beter zal zijn, ook voor de Walen en Brusselaars.

Je moet eens wat kritische boeken lezen over de geschiedenis van dit land, denk dat je ogen nogal zullen opengaan :D

Tegenover België ben ik totaal niet nationalistisch. Ik ben in de eerste plaats Vlaming en geloof ook alleen in een toekomst met Vlaanderen. Omdat ik er van overtuigd ben dat dit voor iedereen beter zal zijn, ook de Walen en Brusselaars.

bwaaa je hebt geen greintje patriotisme in je lijf

moest iedereen in 1914 zo gedacht hebben spraken we nu allemaal duits

en geloof me vlaanderen onafhankelijk zou een grote fout zijn

Patriotisme voor een land dat slecht is voor haar burgers is krankzinnig.

De Vlaams-nationalisten van toen waren fout door te collaboreren, wat echter niet willen zeggen dat Vlaams-nationalisme op zich slecht is. Nee ik geloof je niet, sterker nog, ik beweer dat je ongelijk hebt omdat ik nu eenmaal rationeel denk en niet emotioneel.

Maar goed we drijven af.

Fier om Belg te zijn? Waar ben je dan fier op? Op de vele schandalen? Op ons geweldig bestuur? Op ons nog geweldiger gerecht?

Of de infrastructuur, de NMBS... etc. Volledig mee eens T.

En als je een balans wil opmaken van wat nu het duurste is, president of het koningshuis, dan kan ik me moeilijk inbeelden dat een president duurder is.
President: slechts 1 persoon/gezin krijgt 'loon'/dotaties of hoe je het ook noemen wil.
Koningshuis: wie hebben we momenteel;
- Albert en Paola
- Fabiola
- Flipke & Matilda
- Laurentius
- Astrid en haar halve voetbalploeg
- zou me niet verwonderen dat Delphine Boel ook nog wat krijgt toegeschoven
- en wie weet wie we nog allemaal vergeten zijn...

Ik zeg zeker niet dat overal in de wereld een president per definitie goedkoper is want dan zou ik liegen. Maar het kan wel, met de nodige goede wil. En in dat geval heb je natuurlijk een veel beschaafder en democratischer systeem.

Het probleem is dat mensen nog veel te vaak met emoties denken en te weinig rationeel. Emoties mag je eigenlijk nooit betrekken bij belangrijke en bepalende beslissingen. Die moet je houden voor persoonlijke zaken.

haters-gonna-hate.gif

We hebben hier al een eerder discussie over gehad geloof ik.

In principe is de financiele afweging denk ik de minst belangrijke in de beslissing tussen koningshuis en president.

Wat van belang is is dat een president gekozen is, een bepaalde functie vervuld en naar huis getuurd kan worden zodra je hem beu bent of als hij daarin faalt....en niet op basis van een of ander achterlijk ouderwets achterlijk systeem dat iemand op basis van geboorte boven anderen stelt en die persoon alleen om die redenen allerlei privileges geeft. Iemand van wie je niet af kan komen tot er een opvolging plaatsvind of hij de pijp aan maarten geeft, die geen verantwoording hoeft af te leggen en die flierefluitend er een potje van kan maken.

Het probleem is dat mensen nog veel te vaak met emoties denken en te weinig rationeel. Emoties mag je eigenlijk nooit betrekken bij belangrijke en bepalende beslissingen. Die moet je houden voor persoonlijke zaken.

Mensen kunnen nu eenmaal niet zonder emoties denken. En emoties bevatten een zeer belangrijk cognitief aspect, dat zich grond in een duidelijk waardenpatroon.

Emoties afdoen als irrationeel is een imo onhoudbare positie.

Ter illustratie: het feit ik vegetarisch ben heeft te maken met én emoties én rationaliteit. Die twee kan je niet zuiver scheiden en dat moet je ook niet willen. Dat wil echter geenszins zeggen dat iedere emotie gegrond is in een cognitief proces waaruit waarheid voortkomt. Kritische zelfreflectie is een onmisbaar iets.
Daaruit kan voortkomen dat je ratio fouten heeft gemaakt (zoals ik ook dacht dat emoties irrationeel zijn), maar ook dat je emoties een loopje met je nemen.

Ook jij valt daar aan ten prooi Big-T, gelukkig maar.

Laten we zeggen dat emoties niet de overhand mogen hebben. Emoties moeten ook gebouwd zijn op relevante en ethisch verantwoorde principes. Als een emotie niet meer is dan een irrationeel gevoel, dan heeft het geen plaats in een serieuze discussie.

• Topic Starter Topic Starter
Zelfs ratio is op emotie gebasseerd, zowel op kort als lang termijn een emotie te willen bereiken.
Het leven bestaat uit emotie, maar ik snap je punt. :)

Benieuwd wanneer wanneer we hier meer over horen en hoe dit dan zo heeft kunnen gebeuren.

De guillotine was ook traditie. En het verbranden van heksen, en het martelen van mensen, en het ongelijk behandelen van vrouwen, en .. Well... you catch my drift.

Fier om Belg te zijn? Waar ben je dan fier op? Op de vele schandalen? Op ons geweldig bestuur? Op ons nog geweldiger gerecht? Lol. Ik ben tegenwoordig beschaamd om mezelf Belg te moeten noemen in het buitenland.

We leven samen met franstaligen die ons alleen willen voor het geld en voor de rest mogen we onze mond houden. Onze federale regering bestaat uit een minderheid van Vlamingen terwijl we 60% van de bevolking uitmaken.

Trots op wat? Dit land is onbestuurbaar en slecht voor haar bevolking, en dat zal ook meer en meer blijken de komende jaren. Tot het echt niet meer gaat. De vraag is: waarom wachten tot je auto zo rot is dat je op de weg belandt? Beter kopen we nu een nieuwe wagen en laten we de roestbak België voor het autokerkhof.

Waarom woon je in godsnaam nog in België als het hier toch zó slecht is?

en waarom zou dit fout zijn??
zoals het nu gaat is het imo ook niet goed, er wordt langs alle kanten geprofiteerd van de hardwerkende vlaming:mad:
ik vertrek elke dag om 6.30 naar mijn werk, en kom pas om 6 uur terug thuis, en dan nog zou ik tot mijn 65ste moeten werken, en jaarlijks een abnormaal hoge belasting moeten betalen. dit terwijl er op alles wat je koopt al een hoop accijnzen staan:rolleyes:
soms vraag ik me echt af hoe het kan dat ze zo'n enorme berg schulden hebben:rolleyes:, ons land wordt echt geleid door een bende apen, hier hoef je niet te werken en krijg je toch elke maand je geld.

nee, ik ben er niet fier op om deel uit te maken van een maatschappij, waar ik en vele anderen elke dag ons kloten afdraaien, voor een stelletje lamzakken die de hele dag geen zak uitsteken, en er voor beloond worden.

Of de infrastructuur, de NMBS... etc. Volledig mee eens T.

En als je een balans wil opmaken van wat nu het duurste is, president of het koningshuis, dan kan ik me moeilijk inbeelden dat een president duurder is.
President: slechts 1 persoon/gezin krijgt 'loon'/dotaties of hoe je het ook noemen wil.
Koningshuis: wie hebben we momenteel;
- Albert en Paola
- Fabiola
- Flipke & Matilda
- Laurentius
- Astrid en haar halve voetbalploeg
- zou me niet verwonderen dat Delphine Boel ook nog wat krijgt toegeschoven
- en wie weet wie we nog allemaal vergeten zijn...

Daar heb je idd groot gelijk in. Ik vind ook dat de volgende generaties voor de kost moeten gaan werken.
Maar je kan de huidige generaties onmogelijk hun dotaties afnemen.
Zij zijn op deze wijze opgevoed, het is de fout van de Belgische regering, zij hadden nooit moeten instemmen met de dotaties voor alle leden van de familie.
Maar daar kan pas bij de volgende generatie een mouw aan gepast worden.

---------- Toegevoegd om 23:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:50 ----------

ik geloof niet dat belgie er beter van zal worden
ook geloof ik niet dat we minder belasting zullen betalen

ik ben fier om belg te zijn

koningshuis is traditie imo , ik heb er weinig last van

Geef eens heel eerlijk toe, als jij in een familie als de 'Van Belgiës' of welke andere vorstelijke familie dan ook.
Zou jij dan gezegd hebben, 'nee sorry ik hoef dit allemaal niet.'
Jullie mogen je geld houden en dan nergens meer aan de bak komen omdat je een ex-lid van een koninklijke familie bent?
Kijk maar naar prinses Marie-Christine!
Zou je echt liever niets hebben dan dat?

Geef eens heel eerlijk toe, als jij in een familie als de 'Van Belgiës' of welke andere vorstelijke familie dan ook.
Zou jij dan gezegd hebben, 'nee sorry ik hoef dit allemaal niet.'
Jullie mogen je geld houden en dan nergens meer aan de bak komen omdat je een ex-lid van een koninklijke familie bent?
Kijk maar naar prinses Marie-Christine!
Zou je echt liever niets hebben dan dat?

Nee natuurlijk niet maar het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat mensen überhaupt zo'n aanbod krijgen, alleen maar omdat ze familie zijn van die en die.

Verhuizen doe je natuurlijk niet zomaar, bovendien heb ik nergens gezegd dat het "zo slecht is" om te wonen. We hebben het hier over structurele problemen waar ik persoonlijk niet bijzonder veel last van heb, maar die wel de toekomst van veel mensen minder rooskleurig maken. De manier waarop veel zaken in België momenteel gebeuren kan en moet beter. Als dat niet gebeurd gaan bepaalde zaken trouwens ook onhoudbaar worden.

Het is een beetje te makkelijk om te zeggen "het is toch zo slecht niet" en "waarom blijf je dan hier". Zo kan je natuurlijk alles relativeren, tot je uiteindelijk alles wel goed vindt. Heb dat altijd een slechte filosofie gevonden.

Verder ben ik Vlaming en voel ik me goed in Vlaanderen. Ik blijf ook geloven in een onafhankelijk Vlaanderen dus waarom zou ik verhuizen?

Dat een president altijd duurder is dan een monarch klopt niet, er zijn presidenten die juist vele malen goedkoper zijn. Bovendien gaat het niet zo zeer om geld maar vooral over democratie, waar de monarchie haaks op staat.

dat vind ik inderdaad ook altijd zo'n non-argument; "ja president kost nóg meer"....daar kun je toch regels/wetten voor ontwerpen

We hebben hier al een eerder discussie over gehad geloof ik.

In principe is de financiele afweging denk ik de minst belangrijke in de beslissing tussen koningshuis en president.

Wat van belang is is dat een president gekozen is, een bepaalde functie vervuld en naar huis getuurd kan worden zodra je hem beu bent of als hij daarin faalt....en niet op basis van een of ander achterlijk ouderwets achterlijk systeem dat iemand op basis van geboorte boven anderen stelt en die persoon alleen om die redenen allerlei privileges geeft. Iemand van wie je niet af kan komen tot er een opvolging plaatsvind of hij de pijp aan maarten geeft, die geen verantwoording hoeft af te leggen en die flierefluitend er een potje van kan maken.

Dat systeem is behoorlijk achterlijk ja:D

---------- Toegevoegd om 10:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:54 ----------

Alsof je trots op een land zou moeten zijn om daar te mogen wonen.

en waarom zou dit fout zijn??
zoals het nu gaat is het imo ook niet goed, er wordt langs alle kanten geprofiteerd van de hardwerkende vlaming:mad:
ik vertrek elke dag om 6.30 naar mijn werk, en kom pas om 6 uur terug thuis, en dan nog zou ik tot mijn 65ste moeten werken, en jaarlijks een abnormaal hoge belasting moeten betalen. dit terwijl er op alles wat je koopt al een hoop accijnzen staan:rolleyes:
soms vraag ik me echt af hoe het kan dat ze zo'n enorme berg schulden hebben:rolleyes:, ons land wordt echt geleid door een bende apen, hier hoef je niet te werken en krijg je toch elke maand je geld.

nee, ik ben er niet fier op om deel uit te maken van een maatschappij, waar ik en vele anderen elke dag ons kloten afdraaien, voor een stelletje lamzakken die de hele dag geen zak uitsteken, en er voor beloond worden.

das in vele landen zo maat

kan iedereen niet gewoon zen werk doen zonder er een medaille te moeten voor krijgen?

niemand zegt dat je MOET werken trouwens

je kan gerust aan het OCMW gaan als je dat wil

mar dan kies je er voor om de rest van je leven NIKS te hebben

Volgens mij vraagt hij nergens een medaille. Het is een feit dat werken niet erg loont in België. De belastingen zijn erg hoog, de pensioenen erg laag ..., maar als profiteur kom je hier goed aan je trekken. Je kan gerust stellen dat hardwerkende mensen de rekening betalen van onbehoorlijk Belgisch bestuur en dus stank voor dank krijgen.

O dierbaar België... ja voor sommigen wel.

Terug
Naar boven