MuscleMeat

Ben ik goed bezig?

bientje1979

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal!

was een aantal dingen aan't opzoeken ivm fitness en kwam hier op het forum terecht. Ik vraag mij af of de manier waarop ik fitness wel voldoende is om resultaat te geven. Mijn bedoeling is eerst en vooral afvallen en een strak en stevig lichaam bij mekaar krijgen. Dit in combinatie met een dieet.

Ik ga hier bij mij in de buurt naar de fitness, die is redelijk goedkoop vergeleken met andere fitnesscentra in de buurt, maar het nadeel is natuurlijk wel dat je hier niet echt begeleiding krijgt dus ik doe zo maar wat ...

Op maandag en woensdag ga ik naar de fitness en doe dan telkens volgende oefeningen:
* 30 min crosstrainer (+5 min cool down)
* 4x20 op toestel waar je in zittende houding benen uit elkaar moet duwen (20kg)
* 3x20 op toestel waar je in zittende houding benen moet toe duwen (15kg)
* 3x20 op toestel waar je in buiklig je hielen tot aan je poep brengt (10kg)
* 3x20 sit-ups
* 15 minuten fietsen (afwisselend hoog tempo)

Hoop dat de oefeningen een beetje duidelijk zijn ... Hier ben ik dan een dik uurtje mee bezig. Buiten de fitness ga ik op dinsdag en donderdag (en soms op zondag) een 20-tal minuutjes lopen.

Ga ik hier resultaat mee bijeen krijgen als ik dit volhou of kan ik beter andere oefeningen doen of wat meer variatie inbrengen? Zoals iedereen zou ik graag snel resultaat bijeen zien te krijgen.

Groetjes

BarbaBientje!:wave:
Welkom op het forum, heb je voor jezelf al doelen gesteld?

ha bientje, iig welkom hier.
goed dat je aan je lichaam wilt werken, dat ten eerste.
maar ik denk dat je je trainingen anders moet indelen.
als je naar de fitness gaat, dan zou ik me alleen maar bezig houden met krachttraining een uur lang, en dan oefeningen voor het hele lichaam (en nee, je hoeft niet bang te zijn dat je opeens als schwarzenegger erbij loopt) en 3 of 4 keer 20 herhalingen is goed, train je een beetje je krachtuithoudingsvermogen mee.
en dan zou ik op je cardio dagen een vol uur gaan hardlopen met een hartslag van 70% max (225-je leeftijd=maximale hartslag, in theorie dan) dan train je het meest in je zuurstofsysteem en verbrand je het meeste vet.

hoop dat je hier iets aan hebt.
succes met je doelen en trainingen.

Goed dat je aan je lichaam wilt werken, dat ten eerste.
Maar ik denk dat je je trainingen anders moet indelen.
Als je naar de fitness gaat, dan zou ik me alleen maar bezig houden met krachttraining een uur lang, en dan oefeningen voor het hele lichaam (en nee, je hoeft niet bang te zijn dat je opeens als schwarzenegger erbij loopt) en 3 of 4 keer 20 herhalingen is goed, train je een beetje je krachtuithoudingsvermogen mee.
En dan zou ik op je cardio dagen een vol uur gaan hardlopen met een hartslag van 70% max (225-je leeftijd=maximale hartslag, in theorie dan) dan train je het meest in je zuurstofsysteem en verbrand je het meeste vet.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Succes met je doelen en trainingen.

+1

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn doel is om tegen de feestdagen al zeker op gewicht te zijn. Ik zou graag 23kg afvallen en reken ongeveer op 1 kg per week. Voor de rest heb ik eigenlijk ni echt een doel. Ik hoop dat dat strak en stevig lichaam zo wel een beetje mee zal evolueren naarmate ik afval en voldoende beweging neem ...

Ik ga zeker proberen om op de fitness een uur lang krachttraining te doen. Dit doe ik meestal niet echt veel omdat ik idd schrik heb om teveel spieren te kweken, maar daar zal waarschijnlijk wel iets meer voor nodig zijn ;). En dan ivm dat lopen, ga ik ook zeker proberen, maar dat zal ik nog moeten opbouwen, want een uur lang lopen..., dan kunt ge mij wel ergens komen reanimeren denk ik :). Nu loop ik 20 minuten aan één stuk, maar met het nodige wandelen zal ik wel aan een uur geraken. En op termijn dan minder wandelen hé.

Vanaf morgen start ik met volle moed aan mijn nieuw fitnessschema!! Hopelijk volgt het nodige resultaat snel!

Groetjes

hou ons op de hoogte van je progressie.

succes

goed dat je aan je lichaam wilt werken, dat ten eerste.
maar ik denk dat je je trainingen anders moet indelen.
als je naar de fitness gaat, dan zou ik me alleen maar bezig houden met krachttraining een uur lang, en dan oefeningen voor het hele lichaam (en nee, je hoeft niet bang te zijn dat je opeens als schwarzenegger erbij loopt) en 3 of 4 keer 20 herhalingen is goed, train je een beetje je krachtuithoudingsvermogen mee.
en dan zou ik op je cardio dagen een vol uur gaan hardlopen met een hartslag van 70% max (225-je leeftijd=maximale hartslag, in theorie dan) dan train je het meest in je zuurstofsysteem en verbrand je het meeste vet.

hoop dat je hier iets aan hebt.
succes met je doelen en trainingen.

Als ze veel overgewicht lijkt me hardlopen nou niet echt het verstandigst .

Zoals iedereen zou ik graag snel resultaat bijeen zien te krijgen.
bientje1979;4067704Ik zou graag 23kg afvallen en reken ongeveer op 1 kg per week. Vanaf morgen start ik met volle moed aan mijn nieuw fitnessschema!! Hopelijk volgt het nodige resultaat snel! [/QUOTE zei:
Als ze veel overgewicht lijkt me hardlopen nou niet echt het verstandigst .

Snel resultaat en een kilo in de week? Stel jezelf realistische doelen alsjeblieft! De ene week zal afvallen sneller gaan dan de andere week, en daar is een hoop discipline, doorzettingsvermogen en voorbereidend werk voor nodig.

Zet je nieuwe trainingsschema eens neer, ben benieuwd wat je gaat doen.
Daarnaast: voeding! 75% van je progressie heeft te maken met voeding - post eens wat je zoal op een dag eet.

En hardlopen? Als je het kunt zonder blessures dan zou ik het zeker doen. Echter: Na een uur krachttraining is élke vorm van cardio aan te bevelen - maakt dan niet meer zoveel uit wat je doet (of op welke hartslag).

Dat afvallen zie ik wel hoe vlot dat gaat. Ben in't verleden met weight watchers 25kg afgevallen op 25 weken, zonder te sporten (door omstandigheden is een groot deel er terug bij). Ik was in de veronderstelling dat mij dit samen met sporten ook wel zou lukken. Maar dat zie ik dan wel. Ik zal al content zijn als de weegschaal naar beneden gaat ipv naar boven.

Zal mijn schema hier later posten. Straks ga ik naar de fitness, eens uitzoeken welke oefeningen ik best allemaal kan doen bij krachttraining. Tips of suggesties hierover zijn altijd welkom!

sticky's lezen voor trainings- of voedingsschema's.

Weightwatchers = crashdieet.
Ik heb iets vergelijkbaars gedaan in een verleden: érg ongezond.

succes en welkom

Dat afvallen zie ik wel hoe vlot dat gaat. Ben in't verleden met weight watchers 25kg afgevallen op 25 weken, zonder te sporten (door omstandigheden is een groot deel er terug bij). Ik was in de veronderstelling dat mij dit samen met sporten ook wel zou lukken. Maar dat zie ik dan wel. Ik zal al content zijn als de weegschaal naar beneden gaat ipv naar boven.

Zal mijn schema hier later posten. Straks ga ik naar de fitness, eens uitzoeken welke oefeningen ik best allemaal kan doen bij krachttraining. Tips of suggesties hierover zijn altijd welkom!

Je kunt beter jezelf opmeten, dan elke keer op de weegschaal te kijken... Vrouwen focussen zich alleen maar op de weegschaal, maar dat is niet slim. :) Als je bv. je taille, heupen en bovenbenen opmeet, kun je elke week je progressie bijhouden.

Verder kun je beter voor altijd gezond eten dan aan crashdieeten doen, maar goed dat zul je zelf ook wel weten denk ik.

Ik vind het raar dat weight watchers hier als een crashdieet wordt gezien...

Dit is mijn menu van gisteren en heb absoluut geen honger gehad:

8u:
2 walkkornpistolets met kippewit
tas thee

10u:
potje yoghurt 0%
appel

12u:
2 waldkornpistolets met gerookt vlees
groentesoep

15u:
aardbeien

17u:
gekookte aardappelen
100g zalm
witloof
light mayonnaise

20u:
aardbeimilkshake met magere melk

Heel de dag door drink ik ongeveer 2 à 3 liter water.

Toch bedankt voor de info allemaal!

Groetjes

Dit ziet er inderdaad niet uit als een crashdieet - mijn excuses.
Daarentegen kun je op sommige momenten wel verstandigere keuzes eten (magere kwark als laatste maaltijd, geen milkshak bijvoorbeeld).

welkom en succes met je doelen!

Ik vind het raar dat weight watchers hier als een crashdieet wordt gezien...

Dit is mijn menu van gisteren en heb absoluut geen honger gehad:

8u:
2 walkkornpistolets met kippewit
tas thee

10u:
potje yoghurt 0%
appel

12u:
2 waldkornpistolets met gerookt vlees
groentesoep

15u:
aardbeien

17u:
gekookte aardappelen
100g zalm
witloof
light mayonnaise

20u:
aardbeimilkshake met magere melk

Heel de dag door drink ik ongeveer 2 à 3 liter water.

Toch bedankt voor de info allemaal!

Groetjes

Als je er resultaat mee hebt en je er goed bij voelt,dan is dat toch prima?:)

Ging hier dus mijn schema eens posten... Hoop dat het een beetje duidelijk is, maar al die termen die jullie gebruiken zijn voor mij chinees. Ben dus op volgende site op zoek gegaan naar fotokes van de oefeningen die ik gedaan heb en heb die benaming overgenomen ... http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

maandag:
* 30min crosstrainer (+5min cool down)
* krachttraining?
- Lever Seated Hip Abduction 4x20 (20kg)
- Zelfde als hierboven, maar benen toe doen ipv open (vond geen fotoke :-) 4x20 (15kg)
- Op buik liggen, hielen tot aan poep (weer geen foto) 3x20 (10kg)
- Lever Seated Leg Press 3x20 (48kg)
- Lever Pec Deck Fly 4x15 (5kg)
- Lever Chest Press 4x15 (5kg)
- Cable Pulldown 3x20 (15kg)
- Rear Pulldown 3x20 (15kg)
- 3x20 sit ups

Dinsdag:
* 15 min fietsen (afwisselend hoog tempo)
* 3x20 sit ups

Woensdag:
* krachttraining van maandag

Donderdag:
* 15 min fietsen (afwisselend hoog tempo)
* 3x20 sit ups

Vrijdag, zaterdag, zondag niks

Thuis doe ik dagelijks nog eens 200 sit ups met zo'n ab coach (ondersteunt je nek en je rolt er eerder mee)

Armen zitten er niet tussen, maar das omdat ik iets mis deed bij de borstoefeningen (alleen weet ik nog niet wat) ipv in mn borst voelde ik dat alleen in mn armen ...

Heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik goe bezig ben met dit schema... Wat denken jullie?

Groetjes

Terug
Naar boven