XXL Nutrition

Ben ik wel verantwoord bezig?

Als je 4-5 borstoefeningen doet, wat in mijn opzicht teveel is. (Ik doe meestal 3 en af en toe 4.) Dan zou ik zeker 1-2 oefeningen meer voor je rug doen, aangezien je rug een grotere spiergroep is.

Verder lijkt het mij ook verstandig om woensdag rust te nemen en dan donderdag weer te beginnen.

Cardio kan je doen na je trainingen, maar ik weet van mezelf dat ik me daar nooit toe kan zetten. Misschien dat je op een rustdag 1 uurtje kan gaan hardlopen, dan doe je toch iets aan cardio.

• Topic Starter Topic Starter
als je 4-5 borstoefeningen doet, wat in mijn opzicht teveel is. (ik doe meestal 3 en af en toe 4.) dan zou ik zeker 1-2 oefeningen meer voor je rug doen, aangezien je rug een grotere spiergroep is.

verder lijkt het mij ook verstandig om woensdag rust te nemen en dan donderdag weer te beginnen.
hoi

Laatst bewerkt:
Ik pak borst meestal niet zwaar he...deze manier van explosiviteit trainen is niet super zwaar...

ik kijk meestal hoe 'vol' mijn borst zit....adhv daarvan bepaal ik of ik nog een oefening extra doe...prima toch?

woensdag train ik wat ik maandag heb getraint? Dinsdag rusten die spieren (theoretisch) uit....(in de praktijk gebruik je ze natuurlijk wel een beetje).......
dit adviseerde mijn fitnessinstructeur mij....:cool:

ik ben van plan vanf vandaag na elke training (natuurlijk uitzonderingen) even cardio te doen (20 tot 30 min). puur om het vetpercentage omlaag te halen

Ok. Ik zou in ieder geval nog wel een oefening voor rug erbij doen, anders zou het misschien uit proportie kunnen raken.

Qua rust is persoonlijk, misschien dat mensen met meer ervaring je daar beter in kunnen adviseren.

ik zou zoiezo beenspieren trainen. hierdoor ontwikkeld de rest van je lichaam ook sneller

Benen sowieso trainen.
Creatine is niet nodig.
Fat burner al helemaal niet, doe normaal man @ 12%

train ik die nog niet genoeg?
- 4 keer p/w (1,5 tot 2,5 uur per keer) volleybal?

Jij al CALO`er zou dan toch ook moeten weten dat volleybal een hele andere trainingsdiscpline is dan krachttraining?

Oefeningen zoals de squat en de legpress zijn ideaal om ook je explosiviteit te ontwikkelen in je beenspieren. Omdat de beenspieren zo groot zijn ontwikkeld de rest van het lichaam ook.

Echt wel

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
daar heb jij helemaal gelijk in! dat is ook zo logisch als wat....
ik wil mijn benen wel trainen maar dan ook zeker weten dat ik hierdoor mijn explosiviteit niet verlies of juist verbeter.
wat je nl vaak ziet is dat mensen die hun benen trainen erg traag worden, wat ik absoluut niet wil..

iemand enig idee op welke manier ik dan moet trainen + oefeningen?

Ik heb dat helemaal niet. Ik train me benen ook gewoon en ik heb juist het gevoel dat ik explosiever word.

Door te trainen zoals je al doet: langzaam negatief, snel positief.

Probeer eens pure krachttraining te doen voor je benen, dmv squats, leg presses etc, en daarbij sprint-intervaltraining te doen (erna, niet ervoor).

Dat werkte bij mij iig goed.

op welke manier train jij deze dan?

welke oefeningen?
hoeveel setjes(?) van hoeveel herhalingen?
puur op gewicht(zo zwaar mogelijk)? of neem je minder gewicht en stoot je sneller uit?

Ik train het net zo als de rest van mijn lichaam, 4x8. Ik probeer zo zwaar mogelijk te gaan, maar de uitvoering is het belangrijkste. Mijn negatieve beweging is 2x zo langzaam als mijn positieve beweging.

die 12 % is puur mijn onderbuik. Fatburner zorgt er toch voor dat vet overal weggaat, maar ook het overtollige vet als eerst?

wanneer cardio doe na mijn trainingen en hier een fatburner bij gebruik zal ik meer vet verbranden....
creatine gebruik ik om explosiever te worden.......veel volleyballers/voetballers/basketballers doen dit (ook op hoog niveau)...je kunt het langer uithouden en wordt explosiever....

als je vet percentage 12% is is dat gewoon over je hele lichaam gespreid.

een fatburner is normaliter een erg overbodig stukje supplementatie tenzij je echt op lage vet percentages wilt gaan zitten, maw je hebt het hoogstwaarschijnlijk niet nodig en is weggegooid geld.

Whehehe je benen trainen omdat je volleybalt :roflol: :roflol: Dat is een nieuwe :D Nog een lamer excuus dan voetbal.

Maar zonder gekheid op een stokkie. Een fatburner heeft alleen zin ter aanvulling van een goed dieet. Slecht dieet -> fatburner waardeloos.

Lol en je doet dus een stuk of 30 sets voor borst per week? Halveer dat maar.

En ga benen trainen !

als je vet percentage 12% is is dat gewoon over je hele lichaam gespreid.

een fatburner is normaliter een erg overbodig stukje supplementatie tenzij je echt op lage vet percentages wilt gaan zitten, maw je hebt het hoogstwaarschijnlijk niet nodig en is weggegooid geld.

met een huidplooimeter nemen ze een gemiddelde van je lichaam. Ze meten op een aantal plekken (achterkant bovenarm, onder schouderblad..........)en tellen dit bij elkaar op. Dan krijg je toch een gemiddelde??

Laatst bewerkt:
Er wordt 3x gemeten op de biceps, triceps, onder het schouderblad en boven de heupboog (en vaak ook de quadriceps). Van die drie metingen wordt een gemiddelde genomen en de gemiddeldes bij elkaar geteld. Dit geeft een waarde die in een tabel kan worden opgezocht en het vetpercentage geeft.

[/quote]
dan kan het toch zijn dat die 12 % bij de onderkant buik wegkomt...het kan bv zijn wanneer dit weg is mijn vetpercentage (ineens) 10% wordt....

ik weet nu dat het lastig is/niet realistisch is om plaatselijk af te vallen...[/quote]

Vetpercentage is een moeilijk begrip..... soms.
Je slaat vet niet alleen onderhuids op maar ook rondom je organen. Je moet je algehele vetmassa verlagen om vet op de onderbuik kwijt te raken.
Als ik kijk naar jouw lengte, gewicht en vetpercentage heb je niet zoveel vet.
Als ik jou was zou ik massa proberen aan te zetten met een cleanbulk, zware krachttraining (en dat kan ook op explosiviteit!). Dus geen 15 sets borst maar 4-6 meer gewicht gebruiken. Dat geldt voor alle spiergroepen. Pak de basisoefeningen zoals, squat, benchpress, barbell rows, deadlift etc. 1x per week elke spiergroep trainen.
Hiermee gaat je spiermassa omhoog en zal je vetpercentage nagenoeg gelijk blijven of misschien wel wat zakken. Je zult zien dat wanneer je spieren groter en dikker zijn je minder droog hoeft te staan om de contouren van o.a. de buikspieren zichtbaar te maken.

Bij dit alles hoort natuurlijk ook een uitgeballanceerd voedingsschema. En vergeet die fatburners want die gaan je heel weinig opleveren. Geef het geld liever uit aan kwalitatief goede voeding.

Beste forumleden!

Ik doe nu ongeveer een half jaar krachttraining....ik zie resultaat alleen komt het beetje bij beetje (wat niet meer dan logisch is neem ik aan)...in het begin ging dit snel, nu steeds langzamer.

Wat een mooi resultaat is, is dat ik het steeds leuker begin te vinden en tegenwoordig 4 a 5 keer per weer in de sportschool te vinden ben...
Leeftijd: 22
Lengte: 1,70
gewicht: 68 Kg
Vetpercentage: 12 %

Langzaam bij beetje ga ik steeds fanatieker trainen en er (hulp)middelen bij gebruiken:
- Creatine (Ethyl Esther..dit is geen vochtvasthoudende creatine (pure wee))
- stimulant X (fatburner)

Mijn eerste vraag is of het volgende wel verantwoord is:
Het gebruik van deze twee middelen in combinatie:
creatine:
Trainingsdagen: 3 maal ('s ochtends, een half uur voor de training en direct na de training)
Rustdagen: 2 maal ('s ochtends en 's avonds)

Fatburner:
momenteel een per dag ('s ochtends) om te wennen aan het middel, geleidelijk aan de dagelijkse hoeveelheid vergroten

Bij ons in de sportschool spreken de fitnessinstructeurs elkaar vaak tegen op het gebied van adviezen (wat overigens overal voorkomt)....daarom hoop ik dat er hier leden zijn die mij kunnen helpen en adviezen willen geven over het bovengenoemde en het volgende:
Mijn trainingsschema:

doelen:
- explosiviteit
- zichtbare buikspieren en een strakke buik (vetpercentage is momenteel 12%--> van 17 naar 12 in ongeveer een jaar tijd)
- redelijke groei van spiermassa (ik hoef bij wijze van spreke geen halve meter breed te worden :) )

training:
Omdat mijn doel is om explosief te worden voer ik de oefeningen als volgt uit: rustig laten zakken en zo snel mogelijk uitstoten (dit doe ik op ongeveer 70% van mijn (geschatte) max.
4 setjes van 6 herhalingen.

Dit doe ik overigens stiekem niet altijd. bijvoorbeeld bankdrukken pak ik vaak wel op kracht (60 KG 8 keer, 70 kg 6 keer, 80 kg 4 keer, 90 kg twee keer en dan 50 kg 'volpompen' dus ongeveer 16 keer)

Maandag:
(borst, triceps en buik)
borst: Bankdrukken, schuindrukken, en een aantal oefeningen naar keuze (meestal pak ik 4 of 5 oefeningen tot ik voel dat mijn borst vol zit)
triceps: 3 oefeningen (4X6 op explosiviteit)
Buik: 3 oefeningen (2 op herhalingen 4 keer 25 herhalingen en 1 tussendoor op kracht 4 keer 8 met meer gewicht).

Dinsdag:
(rug, biceps en schouders)
Rug: 4 oefeningen (altijd 4 x 8)
Schouder: 3 a 4 oefeningen (4X6 explosiviteit)
Biceps (3 oefeningen)

Woensdag:
herhalen wat ik maandag heb gedaan. Ik zeg altijd dat wanneer ik spierpijn heb in een spiergroep (van de vorige keer) ik deze spiergroep niet of heel licht ga trainen. Aangezien ik nooit spierpijn heb train ik alle spiergroepen 2 keer per week.

Donderdag:
Herhalen van wat ik dinsdags heb gedaan.

Voor de woensdag en de donderdag geldt dat ik vaak dezelfde oefeningen pak, maar soms ook probeer om af te wisselen.

Vrijdag:
Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb.
Meestal pak ik voor de derde keer van de week de buik. soms doe ik hier oefeningen bij waar ik bv donderdags niet aan toe gekomen ben. Dit kan bijvoorbeeld de rug zijn.

Zoals jullie zien train ik alle spiergroepen 2 keer per week, maar ik neem altijd minimaal een dag rust.

waarom geen beenspieren?
Ik sport al mijn hele leven,ontzettend veel. Elke dag sport ik (volleybal 4 keer per week). Ik voetbal met vrienden gemiddeld 1 keer per week. Ik zit op een sportopleiding (Calo Zwolle), waar ik onwijs veel gesport heb (laatste jaren minder). Af en toe ga ik hardlopen (1 keer per maand gemiddeld;))
Hierdoor zijn mijn beenspieren verder ontwikkeld dan de rest. Ik ben onwijs snel op de eerste meters (explosief), wat bij mijn positie bij het volleybal in mijn voordeel werkt. Ik ben bang dat ik dmv trainen minder explosief zal worden.

vragen aan de hand van mijn schema en manier van trainen:
- is dit een goede manier van trainen om explosief te worden of slaat het helemaal nergens op. Hoe train jij dit/zou jij dit trainen??
- Ziet mijn schema er goed uit? train ik te veel/vaak? Hoe zou jij het indelen?
- moet ik cardio invoegen? (aangezien ik wat (hardnekkig) vet heb rond mijn onderbuik). Hier slik in fatburners voor en let ik op mijn eten. (ik ben al een tijdje van plan cardio in te voegen (na elke training 20m/30min.) dit heb ik nu overigens 3 keer gedaan:)
- moet ik na elke training cardio doen? hoe lang? welke oefeningen?
- om een mooie strakke buik te krijgen waarbij de buikpieren goed zichtbaar zijn kom je er niet met alleen oefeningen. Mijn vetpercentage zal ook zo rond de 8/10% moeten liggen. ben ik op deze manier goed bezig om dit te bewerkstelligen? Hoe zou jij dit doen?

Als je hier zelf iets aan toe wilt voegen is dit van harte welkom!

Je deed pas 3x cardio, maar gebruikt een fatburner?
Heb je een voedingsschema waarin je kcal geteld zijn met de juiste verhouding k/h/v?
Welke fatburner gebruik je?

Terug
Naar boven