XXL Nutrition

Beste combinatie spiergroepen?

Ano_94_73

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
4
Lengte
1m89
Massa
80kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

Welke spiergroepen combi is nou het beste?

Men vriend zegt borst triceps en biceps rug

Ik deed vandaag biceps borst en wil morgen triceps rug.

Borst - triceps en rug - biceps is het beste. Tijdens het bankdrukken gebruik je borst en triceps en bij barbell row rug en biceps.

• Topic Starter Topic Starter
Oke dankje wel dan ga ik dat doen vanaf nu:€

Borst - triceps en rug - biceps is het beste. Tijdens het bankdrukken gebruik je borst en triceps en bij barbell row rug en biceps.

En waarom is dat beter? Waarom zou je niet borst-biceps en rug-triceps doen, zodat je je armen effectief twee keer per week traint?

Ik doe gwn borst-triceps en rug-biceps aangezien mijn spieren dan ook echt de nodige rust krijgen. Als je het anders doet rusten je biceps en triceps minder omdat je ze ook pakt op dr andere dag..

wat als iemand niet de grote compounds in zn schema heeft (ja idioot is ook mijn eerste reactie) maar soms is het overmacht... zijn er dan nog andere argumenten voor een bepaalde combinatie?
ik ben het helemaal met jullie eens dat triceps borst ivm benchen en biceps rug ivm rows erg gunstig is... maar mocht iemand deze oefeningen niet gebruiken... just wondering...
zijn er dan argumenten voor triceps rug of biceps borst? of zijn er meer redenen om borst en triceps bij elkaar te houden?

Hoe bedoel je? Dat je en je biceps twee keer per week traint en je triceps twee keer per week traint?

Met borst gebruik je, op push oefeningen, veel gebruik van triceps en hetzelfde geldt voor biceps bij de rugoefeningen. Dus als je alleen borst traint wordt je triceps ook aangesproken. Wellicht is dit genoeg prikkel voor een training en zou het erbij trainen van triceps/biceps weinig toegevoegde waarde hebben. Maar i.v.m. supercompensatie zou twee keer in de week trainen misschien weer voor extra groei zorgen. Dit splitsen gebeurt in schema's met borst+biceps/rug+triceps maar ook borst+rug/armen.
Het is louter speculatief maar zonder bronnen vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat je borst+triceps en rug+biceps moet trainen.

Met borst gebruik je, op push oefeningen, veel gebruik van triceps en hetzelfde geldt voor biceps bij de rugoefeningen. Dus als je alleen borst traint wordt je triceps ook aangesproken. Wellicht is dit genoeg prikkel voor een training en zou het erbij trainen van triceps/biceps weinig toegevoegde waarde hebben. Maar i.v.m. supercompensatie zou twee keer in de week trainen misschien weer voor extra groei zorgen. Dit splitsen gebeurt in schema's met borst+biceps/rug+triceps maar ook borst+rug/armen.
Het is louter speculatief maar zonder bronnen vind ik het kort door de bocht om te zeggen dat je borst+triceps en rug+biceps moet trainen.

Ik word er een beetje moe van dat mensen om bronnen vragen. Dit is een forum om persoonlijke ervaringen te delen en persoonlijk vindt ik dat 1 keer per week een spiergroep trainen genoeg is, maar dat is mijn bescheiden mening. Maar het kan best zo zijn dat twee keer per week voor jou beter werkt.

We hebben het hier wel constant over borst-triceps en rug-biceps maar train je op de andere dag wel je benen + schouders?:)

We hebben het hier wel constant over borst-triceps en rug-biceps maar train je op de andere dag wel je benen + schouders?:)

Hoop ik voor TS, maar dat is niet zijn vraag.
Zou het allebei voor een tijdje proberen en kijken wat je het fijnst vindt. Er is wat dat betreft niet echt een 'beste'.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat mjn gelijk heeft want bij een push up gebruik je borst + triceps dan is het toch logisch om deze combinatie te gebruiken of ligt het aan mij?

ligt eraan hoeveel dagen je traint :)

1) rug + traps

2) borst + buik

3) benen + schouders

4) biceps / triceps

imo de beste.

Ik denk dat mjn gelijk heeft want bij een push up gebruik je borst + triceps dan is het toch logisch om deze combinatie te gebruiken of ligt het aan mij?

Metalman heeft ook wel een punt met zijn combinatie, i.v.m. supercompensatie bij 2 keer in de week trainen. En 2 keer per week een spiergroep trainen werkte bij mij in het begin ook wel. Maar ik merk dat sinds ik tegen plateau's aan kom te zitten en till failure train, dat ik voor een spiergroep toch echt een week hersteltijd nodig ben voor supercompensatie. Ik denk dat je voor jezelf erachter moet komen wat het beste werkt.

Ik doe nu overigens;

Borst + biceps
Rug + triceps
Benen + schouders

Bij een 3 dagen split zou ik altijd voor de push pull legs combo gaan. Bij 4-dagen kan zoveel, waar jezelf het best op gaat. IMO is er niet een beste combinatie, ligt er erg aan waar je prioriteit ligt.

Beide geprobeerd.. Zelf ervaren dat borst bicep en rug tricep een stuk beter gaat.. Meer kracht in de triceps en ook in de biceps over .

Het ligt inderdaad wel aan hoeveel dagen je traint. Bij 4 of meer dagen kun je veel combinaties maken.

Terug
Naar boven