XXL Nutrition

Beste / favo filmregisseur(s)

Peiling Peiling Wat vind jij de beste filmregisseur(s)?

• Totaal stemmers
    85
  • Topic Starter Topic Starter
Aantal gestemt + 1 andere keuze: Sean Penn...

Laatst bewerkt:
Doe er nog maar Sergio Leone bij. Door zijn 2 Once Upon A Times niet meer dan terecht.

Michael Bay

Lights out, game over...

Ik zal niet beweren dat ze de beste regisseurs zijn, echter heb ik wel een zwak voor veel films die ze geregisseerd hebben:

*Michael Mann (Heat, Collateral)
*David Fincher (Se7en, Fight Club)
*Ridley Scott (Gladiator, Alien)
*Christopher Nolan (Batman Begins, Inception)
*Mel Gibson (Braveheart, Apocalypto)
*James Cameron (Terminator, The Abyss, Avatar)

Terrence Malick, zeer ondergewaardeerd.

---------- Toegevoegd om 11:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:45 ----------

Mulholland Dr. beste Lynch? The Elephant Man gezien? :scratch:

Volgens Lynch zelf ook zijn minste.

Misschien niet de beste, maar naar mijn persoonlijke smaak:
- Quentin Tarantino (Reservoir Dogs, Inglorious Bastards, Pulp Fiction, Sin City en belangrijker geschreven voor True Romance en Natural Born Killers, mijn favorieten!)
- Stanley Kubrick (Dr. Strangelove, Clockwork Orange, Full Metal Jacket, etc. Onlangs ook een fotoexpositie gezien, prachtig!)
- Guy Ritchie (RocknRolla, Lock Stock..., Snatch)

Laatst bewerkt:
Ohja, Scorcese moet er eigenlijk ook bij. Alleen al voor de Aviator!

Maar heeft ook films gemaakt waar ik echt niets aan vind, zoals bijvoorbeeld Shutter Island en Gang of New York.

Dat zegt iedereen dus, heb de film zelfs nog eens gekeken, om te zien of ik gewoon een slechte bui had. Maar vind het echt een draak van een film :D

Films die ik in m'n eerste post noem, heb ik zeker al tientallen keren gezien en blijven briljant!

Laatst bewerkt:
na wat films van Akira Kurosawa te hebben gekeken wil ik mijn stem veranderen naar hem!

Ikiru vind ik zijn meesterwerk.

Clint Eastwood
Christopher Nolan
Quentin Tarantino

Maken allemaal super films!

Ik voeg aan mijn stem nog toe:

Jim Jarmusch
Wes Anderson
Michael Haneke
Francois Ozon

En misschien vergeet ik er nog een paar.

Wat vind jij eigenlijk van Lynch, Eric?

Wat vind jij eigenlijk van Lynch, Eric?

Ben niet zo'n fan van zijn surrealistische werk. Wild at Heart, Lost Highway, The Elephant Man en ook Dune vind ik echter goed te pruimen. Vrees dat ik je dus teleur moet stellen, als ik wil trippen neem ik wel wat LSD.

Hm..een Lost Highway is volgens mij wel een stuk surealistischer dan Blue Velvet, door sommigen gezien als zijn hoogtepunt.

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer geweldige films mij te binnen schieten. En daarmee dus ook regisseurs die (in mijn ogen) meesterwerken hebben afgeleverd.

Charlie Kaufman bijvoorbeeld.

Het meesterwerk is Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Blijft een van mijn favoriete films aller tijden.

Maar ook Synecdoche New York, Being John Malkovich en in mindere mate Adaptation waren genieten geblazen.

Edit: foutje, hij is de schrijver van deze scripts. Eternal sunshine is natuurlijk geregisseerd door Gondry. En Being John Malkovich door Jonze. Laat maar zitten dus...

Laatst bewerkt:
Blue Velvet even vergeten maar dat kan er nog mee door, Mulholland Drive of Eraserhead ben ik minder te spreken over. Niet dat het verder slechte films zijn maar zoals gezegd dan pak ik nog liever zelf wat tripmiddelen.

Terug
Naar boven