XXL Nutrition

Beste glycogeen aanvuller?

AwesomeSauce

Advanced Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m98
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Hoi,

Ik zoek een goed carb supplement dat mijn glycogeen reserves snel en zonder veel extra gedoe bijvult en oplaadt.

Voor mijn sport doe ik vaak zeer intensieve trainingen zoals 6 keer stukken van 10 minuten op de roeiergometer op AT niveau. 60 minuten rustige duurtraining houd ik wel vol zonder extra carbs maar na 4 x 10 m op hartslag 175-180 is het bij mij gedaan met de glycogeen.

Ik heb vroeger vitargo gebruikt maar ik kreeg daar een opgeblazen gevoel van.

Ik zoek dus een carb loader die:
-snel glycogeen aanvult
-weinig dure extra's bevat
-goed verteerbaar is
-weinig insuline veroorzaakt
-goed oplosbaar/makkelijk met water in bidon

Ik zat de denken aan waxy maize starch ofzo..? B&F heeft ook een product StayStrong maar heeft wel heel veel verschillende ingrediënten.

Alvast bedankt voor de tips!

Waxy Maize voor als je budget het niet toe laat om Vitargo te kopen, anders Vitargo, het voordeel van Vitargo is (op papier) dat de deeltjes nog kleiner zijn dan bij WMS, en dus effectiever worden opgenomen. Ideaal te combineren met Pepto-Pro.

Ik doe zelf WMS met Pepto-Pro van B&F, werkt echt TOP!

Banaan?

Btw, snel glycogeen aanvullen en je wilt weinig insuline?

Magnificent van Bodyenfitshop is misschien wel iets ?

• Topic Starter Topic Starter
Banaan?

Btw, snel glycogeen aanvullen en je wilt weinig insuline?

Ja omdat een grote insuline piek tijdens intensieve training zorgt voor een dip, en die kan ik echt niet gebruiken.

Volgens mij is dextrose zeer zeer snel maar zorgen voor een grote insuline piek. Goed voor na de training, niet zo goed tijdens. Maltodextrine is een tussenweg volgens mij die wat langzamer wordt opgenomen maar nog wel snel en weinig insuline veroorzaakt.

Maar goed ik weet het dus niet precies.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 16:19 ----------

Waxy Maize voor als je budget het niet toe laat om Vitargo te kopen, anders Vitargo, het voordeel van Vitargo is (op papier) dat de deeltjes nog kleiner zijn dan bij WMS, en dus effectiever worden opgenomen. Ideaal te combineren met Pepto-Pro.

Ik doe zelf WMS met Pepto-Pro van B&F, werkt echt TOP!

Heb je wms wel eens gebruikt tijdens cardiotraining? Ik zoek dus iets niet voor krachttraining. Dan krijg ik geen opgeblazen gevoel. Maar hoe is wms bijv tijdens hardlopen of op een cardio machine?

Heb je wms wel eens gebruikt tijdens cardiotraining? Ik zoek dus iets niet voor krachttraining. Dan krijg ik geen opgeblazen gevoel. Maar hoe is wms bijv tijdens hardlopen of op een cardio machine?

Ik gebruik WMS na krachttraining, en na m'n muay-thai training neem ik een kwart dosis, ideaal!

Ik zou als ik jou was eens denken aan carbloading, dus de dag van te voren een goede hoeveelheid carbs laden, voor energie de volgende dag.

Ja omdat een grote insuline piek tijdens intensieve training zorgt voor een dip, en die kan ik echt niet gebruiken.

Volgens mij is dextrose zeer zeer snel maar zorgen voor een grote insuline piek. Goed voor na de training, niet zo goed tijdens. Maltodextrine is een tussenweg volgens mij die wat langzamer wordt opgenomen maar nog wel snel en weinig insuline veroorzaakt.

Maar goed ik weet het dus niet precies.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 16:19 ----------

Je wilt je glyco snel aanvullen zonder een insulinepiek? Intradasting.
Ik wil drinken zonder dat ik vocht binnen krijg.

Oplossing tegen de dip... door blijven eten/drinken.

Als je nu na iedere interval een beetje drinkt/eet heb je geen dip.

Je moet ook alleen innemen wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dat wil zeggen niet meer dan het lichaam kan opnemen, anders blijft het toch maar ongebruikt in je systeem achter en ga je er last van krijgen. De rest van je glycogeen vul je maar aan NA je training, zodat je de volgende keer in ieder geval begint met volle glycogeen-niveaus.

• Topic Starter Topic Starter
Oplossing tegen de dip... door blijven eten/drinken.

Als je nu na iedere interval een beetje drinkt/eet heb je geen dip.

Je moet ook alleen innemen wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dat wil zeggen niet meer dan het lichaam kan opnemen, anders blijft het toch maar ongebruikt in je systeem achter en ga je er last van krijgen. De rest van je glycogeen vul je maar aan NA je training, zodat je de volgende keer in ieder geval begint met volle glycogeen-niveaus.

Top, dank je voor de tip. Ik ga een pot WMS en vitargo bestellen. Kijken welke ik het prettigst vind en dan kiezen.

6x10 min AT ergometeren zijn niet de minste trainingen man!

Dextrose, WMS en Vitargo worden wel snel opgenomen, maar dat wil nog niet zeggen dat er direct begonnen wordt met glycogeen aanvulling :(

Maximale aanvullingssnelheid is te laag laag (ook in het "windows of opp." verhaal is de max snelheid rond 5 mmol/kg spier per uur) dat je daar echt niet direct effect van heb.

Wat jij zoekt is het verhoogd houden van de bloedsuikerspiegel en daar voldoet het goedkope dextrose prima aan.

ik zou een soort mix gebruiken zoals CarboX. Heb laatst ook eens getest tijdens de training en ik had ook duidelijk meer energie (meer dan bijvoorbeeld ISOstar)
Kan je ook nog low carb vital drink aan toevoegen voor de smaak

Karbolyn geen optie!? Eventueel met peptopro

Terug
Naar boven