MuscleMeat

Beste voeding tegen hongergevoel?

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo allemaal, ik haat koken en kook dus nooit, en zeker nu tijdens mijn examenperiode eet ik vaak wat proteine bars voor het gemak en om wat tijd te winnen.

Ik eet meestal 1,5 bar om zo rond de 400 kcals te komen , maar 1 hugz nadeel, ik krijg een gigantisch hongergevoel en studeren met honger is een echte nachtmerrie

Ik eet natuurlijk niet alleen protein bars rn wissel af met sandwich, kant en klare voeding

Nu aan alle voedingcoïtusperts die hier zij, wat is voor jullie debeste voeding om je honger te stillen, wat weet je uit eigen ervaring?

Bedankt :)

Deftige voeding? Keuze zat zonder lang in de keuken te moeten staan.
Kant en klare brol zitten vaak toegevoegde suikers in, wat je insuline laat stuiteren.

beste tegen hongergevoel is gekookte aardappelen in mindere mate is rijst en pasta ook een van de alternatieven, in meeste winkels zijn er wel zakjes met voorgekookte pattaten die zijn wel wat hard maar anders best goed en niet zo duur

• Topic Starter Topic Starter
Das niet echt een antwoord op me vraag, ik weet wel wat deftige voeding betekent en ik weet ook dat deftige voeding beter is.

Wat ik wil weten is welke voeding tegen hongergevoel helpt

Bananen of appels lijkt mij deftige voeding maar weet uit eigen ervaring dat geen van de 2 helpt tegen honger, zelfde geld (in mijn geval alleszinds voor alle fruitsoorten)

Als iemand een antwoord op me vraag weet laat maar iets weten :) , met bovenstaande reply van rybeara heb ik echt niet veel bijgeleerd.

Grtz

Laatst bewerkt:
Voldouwen met (groene)groente :)

Groenten. Snijbonen, komkommer, champignons, broccoli, bloemkool, ...

Komkommer.

Ik begin dan kwark te lepelen. Calorieen vallen mee, de trage eiwitten zijn mooi meegenomen, en het vult goed !

Das niet echt een antwoord op me vraag, ik weet wel wat deftige voeding betekent en ik weet ook dat deftige voeding beter is.

Wat ik wil weten is welke voeding tegen hongergevoel helpt

Bananen of appels lijkt mij deftige voeding maar weet uit eigen ervaring dat geen van de 2 helpt tegen honger, zelfde geld (in mijn geval alleszinds voor alle fruitsoorten)

Als iemand een antwoord op me vraag weet laat maar iets weten :) , met bovenstaande reply van rybeara heb ik echt niet veel bijgeleerd.

Grtz

Fruit zit je weer met snelle kh, eet je ook niet heel de dag door, steek dat best in je ontbijt en eventueel voor de training.
Veel groenten kunnen helpen, zoals al meegedeeld.
Veel drinken kan ook wat helpen.
Vette geven je ook een minder hongergevoel, in de vorm van noten, vis ofzo, daar heb je ook geen werk aan.

kwark, kipfilet, tonijn, noten, pindakaas, vette vis, dikke proteine shake

Dingen met veel eiwitten.

Geen tijd/zin om te koken en toch honger gevoel verminderen met substantiële voeding: investeer in een eierkoker en water koker en eet kant-en-klare soepjes en pel een aantal gekookt eitjes. Doodordinaire cup-a-soup is wel goed te doen evenals die noedelsoepjes. Ipv eitjes kan je bijv ook plakjes vleeswaar zoals ham of kipfilet erin doen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Nice hier heb ik wat aan, wist niet dat komkommer hier ook goed voor was, komt wel goed uit want lust dat heel erg en tegenwoordig eet ik praktisch nooit groenten, daar zou ik ook wat aan moeten veranderen.

komkommer & appel is what I usually eat :)

(soms ook een stukje taart :( .... heeeel soms :D)

Ik prop altijd 2 stronken rauwe broccoli en een halve liter water erin. Nog goede vitaminen ook!

Banaan helpt wel tegen honger. Mischien niet tegen snoepjes honger, maar een banaan bevat langdurige koolydrathen. Maar denk niet dat je genoeg aan 1 banaan hebt ofzo. Havermout stild de honger ook heel goed. Nootjes kan helpen.

Ik prop altijd 2 stronken rauwe broccoli en een halve liter water erin. Nog goede vitaminen ook!
Rauwe bloemkool OK maar broccoli moet je zeker niet rauw eten, kunnen je darmen niet goed tegen. Eerst koken/blancheren/stomen.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Banaan helpt wel tegen honger. Mischien niet tegen snoepjes honger, maar een banaan bevat langdurige koolydrathen. Maar denk niet dat je genoeg aan 1 banaan hebt ofzo. Havermout stild de honger ook heel goed. Nootjes kan helpen.
Dan moet die banaan iig niet overrijp zijn. Een niet te rijpe banaan bevat nog veel 'resistant' starch en dat verzadigt erg goed. Hoe rijper de banaan, des te meer simpele suikers en dat wakkert de trek vooral aan. Tenzij je deze in de vorm van een eiwitshake inneemt.

Langzame eiwitten zijn het meest geschikt om het hongergevoel zo lang mogelijk te onderdrukken. Aangevuld met vezelrijke granen en groenten.

Vezelrijke granen ? Moet de eerste graansoort nog tegenkomen met een redelijke hoeveelheid vezels, tenzij je er bergen van eet. En tegen honger werkt het ook niet, althans, zeker niet bij tarwe, want er zijn weinig dingen die eetlust zo kunnen stimuleren als bijv pasta dat doet!
Noedels zijn helaas vaak wel van tarwe gemaakt, de enige van rijst is van het merk Thai Kitchen.
Sowieso vroeg OP eigenlijk naar dingen die makkelijk zijn en waar je niet/amper voor hoeft te koken. Of bedoel je ontbijtgranen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven