XXL Nutrition

Besturingssysteem

Is het trouwens mogelijk om een partitie van 80gb aan te maken en dan daar Windows 7 op te installeren? en dat hij dan boot via die partitie, zodat ik altijd nog kan swappen naar Windows Vista :)

ja kun je instellen, en bij opstarten kiezen welk progr. te starten.

• Topic Starter Topic Starter
oke, ik heb Windows vista op een partitie van 80gb staan.
Op de andere partitie staat nu dus vista + alle bestande(games e.d.) . alleen als ik op Windows 7 zit kan ik geen dingen openen die op de vista partitie staan? hoe fix ik dit ???

oke, ik heb Windows vista op een partitie van 80gb staan.
Op de andere partitie staat nu dus vista + alle bestande(games e.d.) . alleen als ik op Windows 7 zit kan ik geen dingen openen die op de vista partitie staan? hoe fix ik dit ???

een tip: 'da gaat niet/het kan niet', dat is zoals een baby dat weent omdat hij niet kan zeggen wat er scheelt...Wat scheelt er? Zijn er foutberichten, wat zegt je dat het niet gaat?

Partitie 1: Windows vista + bestanden
Partitie 2: Windows 7

Nu wil ik met partitie 2 werken en dus de bestanden van partitie 1 gebruiken.
Alleen als ik op windows 7 zit en ik ga op partitie 1 kijken zie ik alle bestanden daar staan. Alleen als ik er op klik(bv een spel) gaat die installeren ???.
Ook wil ik dat bv de virusscanner van partitie 1 ook actief is op partitie 2, alleen dit is niet zo.
Het lijkt nu dus wel als ik op Windows 7 zit alsof ik een hele nieuwe pc heb.

Nu wil ik met partitie 2 werken en dus de bestanden van partitie 1 gebruiken.
Alleen als ik op windows 7 zit en ik ga op partitie 1 kijken zie ik alle bestanden daar staan. Alleen als ik er op klik(bv een spel) gaat die installeren ???.
Ook wil ik dat bv de virusscanner van partitie 1 ook actief is op partitie 2, alleen dit is niet zo.

dit heeft te maken met het register.
die apps heb je geinstalleerd op de partitie met vista en in het register van dat os zijn al die aps geinstalleerd.

het register van windows 7 staat helemaal los van die van vista en als je een hoop apps die je normaal moet installeren wilt gebruiken zul je ze ook echt moeten gaan installeren.

word bestanden etc kun je dus wel overal blijven gebruiken en sommige games zelfs ook maar een hoop dus niet.

Terug
Naar boven