- Waardering
- 591
Bios reset heeft niet gewerkt helaas.
Bedankt, deze methode ziet er veelbelovend uit.
Ik vermoed dat hoe het is ontstaan dat tijdens het installeren van de illegale windows 7, hebben we geprobeerd om de partities te formatteren (mogelijk ook comprimeren?). Hier was ik echter niet bij dus ik weet niet hoe het precies is gegaan.
Ik heb nooit essentiele data alleen op HD staan en bovendien is de betreffende pc van dit probleem de oude pc, hier stond dus al helemaal niks nuttigs op. We willen gewoon de pc weer kunnen gebruiken, want het is zonde om hem weg te gooien alleen door dit voorval.
Op zich is er niets aan de hand, maar je MBR (Master Boot Record) lijkt naar de kloten te zijn. Dit is een software probleem, dus nadat dit verholpen is, werkt je schijf weer normaal.
Er zijn allerlei erg lastige maniere om dit voor elkaar te krijgen, maar de simpelse manier is toch echt de schijf eruit te halen, dus in een andere PC er bij te hangen en met FDISK (zoe ff op google) een nieuwe MBR aan te maken. Nadat je een nieuwe MBR hebt, kun je de schijf waarschijnlijk opstarten vanaf de Windows partitie, en zal hij verder gaan met de installatie.
Moet zeggen dat dit wel raar is dat dit probleem is ontstaan. "Vroeger" had je dit heel vaak als je met de eerste versie van Linux aan de slag ging. Die waren nog niet zo Windows vriendelijk, dus dat leverde altijd problemen op. Tegenworrdig, zeker met Ubuntu, zou dit toch niet meer moeten gebeuren.
Maar goed, veel suc6. Laat ff weten of het gelukt is.
Bedankt, deze methode ziet er veelbelovend uit.
Ik vermoed dat hoe het is ontstaan dat tijdens het installeren van de illegale windows 7, hebben we geprobeerd om de partities te formatteren (mogelijk ook comprimeren?). Hier was ik echter niet bij dus ik weet niet hoe het precies is gegaan.
Tip voor in de toekomst: koop een externe HDD en backup dagelijks je data. Dan is er geen probleem als er in de toekomst nog meer zulke dingen optreden, dan kun je gewoon formatteren zonder iets kwijt te raken![]()
Ik heb nooit essentiele data alleen op HD staan en bovendien is de betreffende pc van dit probleem de oude pc, hier stond dus al helemaal niks nuttigs op. We willen gewoon de pc weer kunnen gebruiken, want het is zonde om hem weg te gooien alleen door dit voorval.