Hoi, ik ben via google op dit forum gekomen en heb twee vraagjes. Allereerst: hoe betrouwbaar is een weegschaal die je vocht- en vetpercentage weergeeft? Volgens mijn weegschaal heb ik een vochtpercentage van ong. 60.5 % en een vetpercentage van ong. 16.5 %. Ik ben 21 jaar, 1.77 meter en weeg ong. 62.5 kilo. Mijn bovenlichaam is vrij breed gebouwd (ik zwem). Zou dit ongeveer kunnen kloppen? Volgens tabellen op internet zit ik kwa vetpercentage voor een vrouw aan de lage kant, maar ik kan zelf nog genoeg vet vinden
.
Daarnaast; vandaag stond ik in een pashokje van een winkel om kleding te passen, en ik schrok me dood. Ik zag allemaal blauwe aders door mijn huid heenschijnen, met name op mijn borst/bovenlichaam en bovenarmen. Maar ook bij mijn heupen, lies, kuiten en onderarmen. Dit was voor het eerst dat ik het zag... misschien omdat het licht in zo'n pashokje best fel is? Hoe komt het dat je die aders kan zien, en is dat erg? Kan het te maken hebben met dat er veel druk op mijn lichaam heeft gestaan (met name bovenlichaam)? Of zou ik een hoge bloeddruk kunnen hebben? Ik heb namelijk voorheen een hoge bloeddruk gehad, waarvan gedacht werd dat dat door medicijnen kwam, daarom ben ik met die medicijnen gestopt. Maar mischien heb ik nog steeds wel een hoge bloeddruk?
Bedankt wie me met deze vragen kan helpen!!
.Daarnaast; vandaag stond ik in een pashokje van een winkel om kleding te passen, en ik schrok me dood. Ik zag allemaal blauwe aders door mijn huid heenschijnen, met name op mijn borst/bovenlichaam en bovenarmen. Maar ook bij mijn heupen, lies, kuiten en onderarmen. Dit was voor het eerst dat ik het zag... misschien omdat het licht in zo'n pashokje best fel is? Hoe komt het dat je die aders kan zien, en is dat erg? Kan het te maken hebben met dat er veel druk op mijn lichaam heeft gestaan (met name bovenlichaam)? Of zou ik een hoge bloeddruk kunnen hebben? Ik heb namelijk voorheen een hoge bloeddruk gehad, waarvan gedacht werd dat dat door medicijnen kwam, daarom ben ik met die medicijnen gestopt. Maar mischien heb ik nog steeds wel een hoge bloeddruk?
Bedankt wie me met deze vragen kan helpen!!