XXL Nutrition

Bevatten hormonen de eeuwige jeugd

el smurfo

Huge Freak
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
bronnepon: HLN.be: Vrouw - Bevatten hormonen de eeuwige jeugd? (52242)

large_59760.jpg

mmm normaal val ik niet op zwartharige meisjes ... DAMN!!!! (I feel so lonely)

Kunnen hormonen ons mooier maken? Die vraag wordt tegenwoordig volop gesteld in de beautyindustrie. Heel wat anti-aging dokters gebruiken nu al hormoonsupplementen als progesteron, oestrogeen en testosteron in de strijd tegen rimpels.

Werking
Hormonen zijn chemische boodschappers die via het bloed naar bepaalde cellen stromen en daar veranderingen in het lichaam teweegbrengen. Meer dan honderd verschillende hormonen helpen ons lichaam in vorm te blijven. De minste storing of daling in dit chemische systeem kan problemen veroorzaken: pré-menstruele syndroom, puistjes, futloos haar, overtollige haargroei tot rimpels om er maar enkele te noemen.

Prikjes
Worden we ouder, dan daalt onze hormoonspiegel. Die gevolgen zijn evengoed zichtbaar: haarverlies, dunne huid, rimpels en minder spierkracht. Niet verwonderlijk dat heel wat beroemdheden als Madonna, Demi Moore of Jennifer Aniston fervente voorstanders zijn van injecties met hormonen. Zij geloven dat dit prikje het elixir van de eeuwige jeugd bevat. Het zou de weefsels en cellen doen groeien en het immuniteitssysteem bevorderen.

Voorstanders in de VS injecteren zichzelf met hoge concentraties van het goedje. Recent onderzoek toont aan dat zelfs een crème met hormoonbevorderende eigenschappen duidelijk inwerkt op het lichaam. Grote merken als Lancôme spelen gretig in op de hype en produceren volop producten met hormoonbevorderende ingrediënten.

Inname
Ook de inname van pure hormonen zouden de biologische klok terugdraaien. Want weigerden plastische chirurgen jaren geleden nog de inname van dergelijke preparaten, vandaag schrijven ze steeds vaker hormoontherapieën voor.

Gevaren
Zijn er nadelen aan deze chemische make-up voor het lichaam? Jawel, beweren bepaalde medici. Knoeien met hormonen kan leiden tot diabetes en zelfs kanker. Critici vrezen dat door een ondeskundig en ongecontroleerd gebruik in de schoonheidsindustrie er op termijn heel wat problemen kunnen ontstaan. (lvl)

Idd, een heel knap meiske!!
Sebiet toch de tekst ook es lezen... :D

• Topic Starter Topic Starter
kent er iemand cremes met hormoonbevorderende ingredienten ofzo? over wtf hebben ze het nu in dit artikel? Wil ik ook wel eens uitproberen en zien of ik er jonger van word enzo :p

vraagje: maakt testosteron jonger?
vraagje 2: krijg je meer haargroei van veel testosteron?
vraagje 3: kunnen supplementen jonger maken? :D

kent er iemand cremes met hormoonbevorderende ingredienten ofzo? over wtf hebben ze het nu in dit artikel? Wil ik ook wel eens uitproberen en zien of ik er jonger van word enzo :p

vraagje: maakt testosteron jonger?
vraagje 2: krijg je meer haargroei van veel testosteron?
vraagje 3: kunnen supplementen jonger maken? :D

Denk eerder het tegenovergestelde.

:heart::heart: damn die is knap

aja hormonen..

• Topic Starter Topic Starter
Denk eerder het tegenovergestelde.

damn, want mijn haar begint uit te dunnen en heb al redelijk diepe inhammen :-0 ik ga anti-testosteronpillen moeten pakken ofzo =p achja 5000 euro sparen en ik kan een haartransplantatie doen :D want kaal zijn zuigt!!

hmmmm lekkere appel:lick::D

damn, want mijn haar begint uit te dunnen en heb al redelijk diepe inhammen :-0 ik ga anti-testosteronpillen moeten pakken ofzo =p achja 5000 euro sparen en ik kan een haartransplantatie doen want kaal zijn zuigt!!
Als je nou eens goed aan de testo gaat voor een jaar ofzo kunnen ze de haren die op je rug groeien gebruiken om in je kop te planten:D;)

Dat zou ik niet weten, dan moet ik haar eerst grondig onderzoeken:D

damn die chick is mooi, bevestigt alweer waarom ik op donkerharige vrouwen val:cool:

Als je nou eens goed aan de testo gaat voor een jaar ofzo kunnen ze de haren die op je rug groeien gebruiken om in je kop te planten:D;)

En als je dan goed traint en je foto's post dan zal je heel veel karma krijgen. Kan jou het dan verder schelen dat je geen haar meer hebt :D

damn, want mijn haar begint uit te dunnen en heb al redelijk diepe inhammen :-0 ik ga anti-testosteronpillen moeten pakken ofzo =p achja 5000 euro sparen en ik kan een haartransplantatie doen :D want kaal zijn zuigt!!

testosteron kan wel degelijk de haargroei bevorderen, haaruitval beperken of er toch op z'n minst voor zorgen dat het er minder futloos gaat uitzien.

er was onlangs nog een debat over in 'de zevende dag' naar aanleiding van een anti-agingboek geschreven door een dokter die zichzelf ook met hormonen + vitaminekuren behandeld.
kreeg daarvoor wel veel tegenwind van de orde van geneesheren.
naam van de arts en titel van het boek kan ik momenteel niet vinden.

kaal zijn zuigt niet.
met een halve kop uitgedund haar rondlopen wel :P

er was onlangs nog een debat over in 'de zevende dag' naar aanleiding van een anti-agingboek geschreven door een dokter die zichzelf ook met hormonen + vitaminekuren behandeld.
kreeg daarvoor wel veel tegenwind van de orde van geneesheren.
naam van de arts en titel van het boek kan ik momenteel niet vinden.

Ja, heb ik ook gezien. Die kerel injecteerde zich sinds zijn 30ste elke dag met een dosis HGH. Zijn vetpercentage zat net onder of tegen de 10%, wat volgens hem alleen bij topsporters mogelijk was op zijn leeftijd.

Ja, heb ik ook gezien. Die kerel injecteerde zich sinds zijn 30ste elke dag met een dosis HGH. Zijn vetpercentage zat net onder of tegen de 10%, wat volgens hem alleen bij topsporters mogelijk was op zijn leeftijd.

ja, die kerel zag er idd wel goed uit voor 50 jaar te zijn.
had wel een schrille mietjesstem :)
een paar jaar geleden hadden ze van hem al eens een reportage uitgezonden.

die andere dokter zat gewoon te beven van woede toen hij de ander z'n boek vasthield :D

was best interessant, maar zoals met de meeste dingen is iets pas schadelijk als je ermee overdrijft.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om iets te vinden waarmee je veroudering kan vertragen. Hopelijk lukt dat binnen een aantal decennia. :o

risico's blijken dus voorlopig nog niet op te wegen tegen te voordelen

oh ja: mooie vrouw :heart: :D

of hormonen je jonger maken? groeihormoon wel...en voor de rest zou ik het niet weten...wel groter:D!

Terug
Naar boven