MuscleMeat

Beveiliging ?

Norton AV pakket, kost je wat maar dan weet je wel zeker dat 't werkt.

Klaaswitz zei:
Norton AV pakket, kost je wat maar dan weet je wel zeker dat 't werkt.

Bloatware. Neemt gigantisch veel ruimte in op je harddisk en presteert middelmatig. Zeker weten dat het werkt? Norton moet het hebben van hun naamsbekendheid. Ik ben er zelf ook ingestonken en heb een paar jaar Norton gedraaid. Wat werd m'n pc traag...zou dat....precies: Norton.

Norton is voor de V&D en McDonalds mensen: Hapklare software die z'n eigen gang gaat en menig computer enorm vertraagt. IK heb ontelbaar veel mensen laten zien wat er gebeurt als Norton van hun PC verdwijnt: Ze hadden eindelijk hun eigen PC weer terug met de snelheid die hij vroeger had.

Hardwarematige firewalls zijn voor de mensen die echt verstand hebben van zaken, zeker van hardware.

Hoe doet zonealarm het tegenwoordig... vroeger heb ik dat wel eens draaien gehad als firewall, maar het was wel erg eenvoudig maar vanzelfsprekend te beperkt in de configuratiemogelijkheden. En toen het ook nog eens cpu-cycles op begon te eten heb ik het helemaal maar verwijderd. Ik heb minder last en werk van mijn firewall-routertje.. configuratie met een web-interface, alleen wat poortjes open voor p2p en dat was het wel. (en om eerlijk te zjin heb ik wel eens vrienden geholpen die dachten een pc aan het internet te kunnen hangen zonder zo'n ding en ik weiger tegenwoordig. Het is niet mogelijk windows te installeren zonder hackers langs te krijgen tijdens de installatie. Zelfs de eerste updates (van de standaard windows XP cd naar sp2 bijvoorbeeld waar de firewall in zit (en aan staat) is onmogelijk.)

Voor mensen die geen weet van firewalls hebben wordt ZoneAlarm nog steeds aangeraden als sterk alternatief voor te moeilijk configureerbaar spul.

Heb van de week een 4 dubbele Trojan in een map gehad.
Een beruchte schurk die je (zeker Torjans niet) niet zomaar weg kan halen.
BD wist er raad mee; in één klap opgeruimd. Iets dat mij zelf niet lukte ondanks Unlocker te gebruiken. :)

O ja,wat ook wel aardig werkt is Trend micro housecall online virusscanner.
Wat ik zelf ook heb gedaan is ff kijken bij je lopende processen net nadat je windows geinstalleerd hebt.
Alles wat je daarna installeert is er 1tje meer dus als er een ongewild programma'tje draait zie je t ook(meestal).

Trend Micro is ook een goeie. Hun online scanner samen met die van BD zijn de beste! :)

Ik heb een tijdje gelden eens een trial versie van de Zone Alarm security suite gebruikt en ik moet zeggen dat dat heel behoorlijke software is. Op veel sites wordt dit ook aangeprezen als een van de beste in zijn soort.

Ik heb een jaartje Norton 2005 gedraaid op mijn computer en was er heel tevreden over: geen vertraging van mijn pc en verschillende keren meegemaakt dat er aanvallen en visussen werden afgeslagen.

Op deze site neem ik geregeld een kijkje om mee te zijn op het gebied van nieuwe software:

Firewalls - Reviews and free downloads at Download.com

Grote nadeel van dergelijke software is dat je maar moeilijk illegale versies kan draaien vanwege de broodnodige updates.

Diabolic zei:
Ik heb een tijdje gelden eens een trial versie van de Zone Alarm security suite gebruikt en ik moet zeggen dat dat heel behoorlijke software is. Op veel sites wordt dit ook aangeprezen als een van de beste in zijn soort.

Ik heb een jaartje Norton 2005 gedraaid op mijn computer en was er heel tevreden over: geen vertraging van mijn pc en verschillende keren meegemaakt dat er aanvallen en visussen werden afgeslagen.

Op deze site neem ik geregeld een kijkje om mee te zijn op het gebied van nieuwe software:

Firewalls - Reviews and free downloads at Download.com

Grote nadeel van dergelijke software is dat je maar moeilijk illegale versies kan draaien vanwege de broodnodige updates.

:roflol:
Wat een héérlijke bullshit weer, ik kan je alle merken leveren met updates tot je een ons weegt.

IPV te mauwen zou je beter een search kunnen doen, opa heeft ongeveer 359 keer links gepost naar NOD32 en BitDefender full working programs met serials erop en eraan.

Terug
Naar boven