MuscleMeat

Bf naar beneden halen maar hoe ?

dumo

Novice
Waardering
0
Hoi bb'ers

Ben pas begonnen met krachttraining , en zit met een hoop vragen .
Weeg 81 kg en 17 procent bf. Graag had ik wat spiermassa gewonnen en wat breder geworden maar mijn bf wou ik graag naar beneden zien gaan naar 12 of zo!
Mijn vraag is dus :is het mogelijk om aan spiermassa bij te winnen en terwijl droger te worden ?
Doe nu momenteel elke avond ongeveer 30 min aan cardio, (uiteraard doe ik tydens de dag aan krachttraining met schema , zo 5 maal in de week)maar ben bang dat ik massa zal verliezen.
Iemand enige uitleg of advies , Mvg Pieter

Als beginnend krachtsporter is dit zeker mogelijk..

Met je huidige vetpercentage kun je makkelijk op onderhoud eten..
Het beetje cardio welke je doet zorgt voor je deficit en je zult sowieso wel wat spier kunnen opbouwen in het begin. Het belangrijkste is dat je progressief zwaarder trained.. Dus houd je trainingen bij en probeer steeds meer gewicht te verplaatsen.

gr

• Topic Starter Topic Starter
Als beginnend krachtsporter is dit zeker mogelijk..

Met je huidige vetpercentage kun je makkelijk op onderhoud eten..
Het beetje cardio welke je doet zorgt voor je deficit en je zult sowieso wel wat spier kunnen opbouwen in het begin. Het belangrijkste is dat je progressief zwaarder trained.. Dus houd je trainingen bij en probeer steeds meer gewicht te verplaatsen.

gr

Wat bedoel je met op onderhoud eten ? Moet ik dan alles laten ? Zoals frieten , chips , snoep , cola enz...?
Mvg pieter

evenveel eten als je lichaam verbruikt.

En mag er dan nog alles gegeten worden zoals friet , snoep , cola enz

---------- Post toegevoegd 20 April 2013 om 19:23 ----------

Dit.. Dus achterhalen wat je caloriebehoefte is en dan:

1 gram vet per kilo lichaamsgewicht eten
1.8 tot 2.2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht

En de rest van je calorieen uit koolhydraten halen..

Snap dit niet goed ? Weeg nu 81 kg , hoe bereken ik dit dan ?

En mag er dan nog alles gegeten worden zoals friet , snoep , cola enz
je mag natuurlijk alles maar als je je bf omlaag wil hebben zou ik dat niet doen.

Als je niet bereidt ben om die dingen te laten staan (oke 1x per week een bord friet kan wel) dan kun je er beter niet aan beginnen

Ik snap het niet helemaal. Wil je nou van je vet af terwijl je toch allemaal ongezonde dingen wil eten? Geloof mij, als je een goed voedingsschema maakt en dan af en toe eens friet eet, is het echt veel lekkerder.

Ik snap het niet helemaal. Wil je nou van je vet af terwijl je toch allemaal ongezonde dingen wil eten? Geloof mij, als je een goed voedingsschema maakt en dan af en toe eens friet eet, is het echt veel lekkerder.

Dat bedoel ik , maar nu laat ik echt alles! Nooit geen snoepje , geen lik cola , geen mayonaise enz...
Dit bedoel ik , zou ik bv mayonaise mogen eten af en toe , ben degelijk bereid om dit te laten .
Grtz

om je doel te bereiken moet die 3 voorwaarden volgen:
- goed voedingsschema
- goed trainingsschema
- voldoende rust

Volg deze stappen
- stel een voedingsschema op (zoek op de site, en je zult wel een excel vinden met de formules enz.)
- als je wilt afvallen, zoek dan op het forum wat artikels over 'cutten'
- uiteraard ongezonde dingen vermijden (cola > cola zero, snoep > fruit, mayo > no go; toch niet als je wilt cutten)
- stel trainingsschema op (bv 4X per week trainen, telkens 1u kracht, 45min cardio)
- voldoende rust nemen: zeker als je net begint geen 7/7 willen trainen ivm blessures enz..

Succes!

Ik zou zeggen kijk eens naar deze sheet. Het is een voorbeeld. Er staan verschillende schema voorbeelden in voor 2700 kcal. (dat is dus niet jouw behoefte! die moet je nog berekenen. het is een voorbeeld. )
Je moet eerst je eigen behoefte berekenen en een voedingsschema maken.
If it fits your macro's! IIFYM zal ej vaak tegenkomen.
Als jij een lik mayo in je schema kan laten passen kan dat best een keer.

Dus als je het nu wat beter snapt. Bereken dan je behoefte in de sheet.
Hou het volgende aan

1 gram vet per kilo lichaamsgewicht eten
2 tot 2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht

En de rest van je calorieen uit koolhydraten halen..

in de cal lijst moet je wel jouw producten even aanpassen naar goede kcal en ekv
een nieuw product toevoegen kan ej op een plek doen van een product wat jij niet gebruikt.
Succes.

Bijlagen

Vandaag bf terug laten meten, en is nu gezakt naar 15%. Mijn gewicht lijft wel steken op 81 . 3weken geleden was dit ook 81.is dit normaal dat het na 3 weken steeds hetzelfde blijft. Had graag wat breder gekomen! Ligt dit aan mijn voedingsschema ? Grtz

Vandaag bf terug laten meten, en is nu gezakt naar 15%. Mijn gewicht lijft wel steken op 81 . 3weken geleden was dit ook 81.is dit normaal dat het na 3 weken steeds hetzelfde blijft. Had graag wat breder gekomen! Ligt dit aan mijn voedingsschema ? Grtz

Waar klaag je over? Dat zou iedereen wel willen. 2% in bodyfat zakken en op hetzelfde gewicht blijven.

Waar klaag je over? Dat zou iedereen wel willen. 2% in bodyfat zakken en op hetzelfde gewicht blijven.

Tuurlijk ,ben tevreden ook. Maar snap het niet goed ! Hoe komt het dat ik na 3 weken trainen nog steeds niet ben toegenomen in gewicht ? Als je het leest van de meeste komen zij aan in gewicht ook! Is dit normaal na pas 3 weken te doen aan kracht training 5dagen op een week? Of komt dit wel nog dat ik zal bij komen ?ik ook wat gespierder maar armen , borst word nog niet groter... Of is dit nog te vroeg.verder doen zoals ik bezig ben of terug vettiger gaan eten en voedingsschema aanpassen?
Grtz en bedankt voor de post

Tuurlijk ,ben tevreden ook. Maar snap het niet goed ! Hoe komt het dat ik na 3 weken trainen nog steeds niet ben toegenomen in gewicht ? Als je het leest van de meeste komen zij aan in gewicht ook! Is dit normaal na pas 3 weken te doen aan kracht training 5dagen op een week? Of komt dit wel nog dat ik zal bij komen ?ik ook wat gespierder maar armen , borst word nog niet groter... Of is dit nog te vroeg.verder doen zoals ik bezig ben of terug vettiger gaan eten en voedingsschema aanpassen?
Grtz en bedankt voor de post
In principe ben je ook toegenomen in gewicht. eerst had je 17% vet en nu 15% dus dat wil zeggen dat je meer spier hebt gekregen als je op hetzelfde gewicht bent gebleven.

In principe ben je ook toegenomen in gewicht. eerst had je 17% vet en nu 15% dus dat wil zeggen dat je meer spier hebt gekregen als je op hetzelfde gewicht bent gebleven.

Moet ik dan gewoon zo verder blijven trainen en eten ? Gewichtoename volgt dan wel ? Of moet ik cardio weglaten ? En worden mijn armen en borst etc. Dan wel groter na verloop van tijd ? Want nu merk ik na 3 weken nog geen verschil aan breedte van armen en borst... Gr.

Moet ik dan gewoon zo verder blijven trainen en eten ? Gewichtoename volgt dan wel ? Of moet ik cardio weglaten ? En worden mijn armen en borst etc. Dan wel groter na verloop van tijd ? Want nu merk ik na 3 weken nog geen verschil aan breedte van armen en borst... Gr.

Je doel is toch gewoon om je vetpercentage omlaag te krijgen?
Kijk je kunt geen 2 dingen tegelijk doen. Je moet kiezen tussen deze 2 dingen:
- cutten: je vetpercentage omlaag brengen en dus ook je gewicht omlaag brengen
- bulken: aankomen in spier en een beetje vet en dus je gewicht omhoog brengen
je kunt deze 2 dingen niet combineren. daarnaast is GEDULD het sleutelwoord. 3 weken is NIKS. Bodybuilding is een lange termijn sport. Je kunt beter denken in maanden of jaren dan in weken want het gaat nu eenmaal niet snel.

Ik denk dat het beste is om gewoon eerst ff de stickies in het voedingstopic te lezen.
Daar staat bijna alles we in uit gelegd!!

Je doel is toch gewoon om je vetpercentage omlaag te krijgen?
Kijk je kunt geen 2 dingen tegelijk doen. Je moet kiezen tussen deze 2 dingen:
- cutten: je vetpercentage omlaag brengen en dus ook je gewicht omlaag brengen
- bulken: aankomen in spier en een beetje vet en dus je gewicht omhoog brengen
je kunt deze 2 dingen niet combineren. daarnaast is GEDULD het sleutelwoord. 3 weken is NIKS. Bodybuilding is een lange termijn sport. Je kunt beter denken in maanden of jaren dan in weken want het gaat nu eenmaal niet snel.

Wat is er dan zoal goed om te eten in je bulk periode ? Daar ik totaal nieuw ben hier.., weet ik dit allemaal zo goed nog niet! Alvast bedankt je hebt mij al een stuk verder geholpen! Grtz

Terug
Naar boven