XXL Nutrition

BF % schatting?

Zit wel in de buurt denk ik, zal misschien ietsje hoger zijn, 20% zou ik je geven op het eerste oog.

Ik denk ook iets hoger veel succes verder.

cutten jij.

• Topic Starter Topic Starter
Dat valt wel stuk lager uit dan ik zelf dacht, maar heb zelf ook geen idee hoe een bepaald VP eruit moet zien.
Bedankt voor je reactie.

Bij iedereen ziet het lichaam er net iets anders uit, hier zie je het op een rij daaraan kan je het ongeveer ontlenen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij iedereen ziet het lichaam er net iets anders uit, hier zie je het op een rij daaraan kan je het ongeveer ontlenen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ja die foto's ken ik, maar ik vind die 20% op die foto er wel strakker uitzien dan mijzelf.
Vandaar dat ik zelf meer naar 25% dacht ???
Maar zoals ik al zei heb bijna alleen vet bij me buik gedeelte.

Ja die foto's ken ik, maar ik vind die 20% op die foto er wel strakker uitzien dan mijzelf.
Vandaar dat ik zelf meer naar 25% dacht ???

Komt omdat die waarschijnlijk meer spiermassa heeft, bij hem zie je een bijvoorbeeld een duidelijke chest. Dat vertekend al snel.

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 18:00 ----------

Uiteindelijk maken die getallen trouwens niks uit, het gaat erom hoe het eruit ziet. Verlies vet tot je tevreden bent en stop op tijd met bulken door op de weegschaal en de spiegel te letten. Vetpercentages is toch nattevingerwerk.

Komt omdat die waarschijnlijk meer spiermassa heeft, bij hem zie je een bijvoorbeeld een duidelijke chest. Dat vertekend al snel.

---------- Post toegevoegd 15 May 2013 om 18:00 ----------

Uiteindelijk maken die getallen trouwens niks uit, het gaat erom hoe het eruit ziet. Verlies vet tot je tevreden bent en stop op tijd met bulken door op de weegschaal en de spiegel te letten. Vetpercentages is toch nattevingerwerk.

Ja inderdaad.
Maar ik wou het VP weten voor mijn cutschema.
Zou ik dus gewoon 21% BF aanhouden om zeker te zijn?

Bij voorbaat dank

Ja inderdaad.
Maar ik wou het VP weten voor mijn cutschema.
Zou ik dus gewoon 21% BF aanhouden om zeker te zijn?

Bij voorbaat dank

Waarom heb je een BF% nodig voor een cutschema als ik vragen mag? Gewoon uitgaan van je gewicht en vanuit daaruit je caloriebehoefte berekenen. Vetpercentage heb je niet nodig.

Waarom heb je een BF% nodig voor een cutschema als ik vragen mag? Gewoon uitgaan van je gewicht en vanuit daaruit je caloriebehoefte berekenen. Vetpercentage heb je niet nodig.

Het is toch zo dat je bij een lager VP meer calorieën nodig hebt bij hetzelfde gewicht dan iemand met een hoger VP bij hetzelfde gewicht.
Dit omdat de ene meer spier heeft en de andere meer vet?

Het is toch zo dat je bij een lager VP meer calorieën nodig hebt bij hetzelfde gewicht dan iemand met een hoger VP bij hetzelfde gewicht.
Dit omdat de ene meer spier heeft en de andere meer vet?

Nee klopt niet. Als je een bron hier voor hebt zie ik hem graag. Caloriebehoefte gaat uit van hoeveel je verbrand m.a.w. hoeveel je sport/beweegt en je verbranding in rust (afhankelijk van je gewicht/lengte/leeftijd etc.). Gewoon de harris-benedict formule gebruiken en je weet je BMR (je verbranding in rust). Dan bepalen wat je activeitsfactor is om je totale caloriebehoefte uit te rekenen.

Nee klopt niet. Als je een bron hier voor hebt zie ik hem graag. Caloriebehoefte gaat uit van hoeveel je verbrand m.a.w. hoeveel je sport/beweegt en je verbranding in rust (afhankelijk van je gewicht/lengte/leeftijd etc.). Gewoon de harris-benedict formule gebruiken en je weet je BMR (je verbranding in rust). Dan bepalen wat je activeitsfactor is om je totale caloriebehoefte uit te rekenen.

nou daar heeft die wel gelijk in,

iemand van 150 kilo met 10% heeft wel degelijk meer voeding nodig om op gewicht te blijven dan iemand met 40% @ 150 kilo

Dit. Je VP is zo hoog dat je gewoon flink onder je onderhoud moet gaan en dat vet kwijt spelen.
Een VP is een deel van de indicaties die je aangeven of je goed bezig bent, niet meer of minder uiteindelijk.

Dit. Je VP is zo hoog dat je gewoon flink onder je onderhoud moet gaan en dat vet kwijt spelen.
Een VP is een deel van de indicaties die je aangeven of je goed bezig bent, niet meer of minder uiteindelijk.

Denk je dat het wel rond de 20% is of veel hoger?

nou daar heeft die wel gelijk in,

iemand van 150 kilo met 10% heeft wel degelijk meer voeding nodig om op gewicht te blijven dan iemand met 40% @ 150 kilo

Bewijs maar is dan. (Er van uitgaande dat ze zich allebei in rust bevinden)

ligt er ook aan per persoon denk ik.. ik heb 12.7 maar heb het voornamelijk rond me buik zitten waardoor me sixpack zonder inspanning niet goed zichtbaar is..

Bewijs maar is dan. (Er van uitgaande dat ze zich allebei in rust bevinden)

Dit weet men al heel lang. Iemand die 150 kilo weegt op 10%(dit is meer dan Paul Dillett, beetje onrealistisch maar goed), heeft veel meer Lean Body Mass dan iemand op hetzelfde gewicht maar met 40% lichaamsvet. Vet verbrandt weinig calorieën, spier meer uiteraard.

Daarom eten die pro's ook best veel.

Terug
Naar boven