XXL Nutrition

BF % schatting?

Dit weet men al heel lang. Iemand die 150 kilo weegt op 10%(dit is meer dan Paul Dillett, beetje onrealistisch maar goed), heeft veel meer Lean Body Mass dan iemand op hetzelfde gewicht maar met 40% lichaamsvet. Vet verbrandt weinig calorieën, spier meer uiteraard.

Daarom eten die pro's ook best veel.

Ja oke, als je de 2 uiterste tegenover elkaar zit is er wel een verschil. Maar veel zal dit niet zijn op normale schaal. Ik ontken niet dat je met spierweefsel geen calorieën verbrand, maar meer dat verschil bijna niet te zien is. Daarom zou ik ook nooit precies mijn vvm gaan uitrekenen aan de hand van vetpercentage om zo een cutschema in elkaar te zetten, das toch maar schatten dan.

• Topic Starter Topic Starter
ligt er ook aan per persoon denk ik.. ik heb 12.7 maar heb het voornamelijk rond me buik zitten waardoor me sixpack zonder inspanning niet goed zichtbaar is..

Dus me VP zou best rond de 20% kunnen zijn ?
Want ik heb echt nauwelijks vet rond me armen en benen.
Echt miniem alsof alles rond me buik is.

Ik zou met een vet meter even opmeten de waardes rond de armen bicep + triceps en dan meteen een 4 puntmeting laten doen. Dan weet je het toch wat zekerder :).

Lijkt vaak alsof er minder vet zit rond je armen dan dat er daadwerkelijk zit.

of je kan eens proberen je armen langs je lichaam te houden en dan bij je bicep en tricep te knijpen dan zie je dat daar toch meer vet zit dan je zelf denkt ( aan de foto te zien ).

Dus me VP zou best rond de 20% kunnen zijn ?
Want ik heb echt nauwelijks vet rond me armen en benen.
Echt miniem alsof alles rond me buik is.

stuk hoget dan 20%, maar waarom druk maken om cijfers. Overduidelijk dat je moet cutten toch?
je fysiek gaat niet veranderen, of dit nu 20 of 25 is..!

Ik denk ongeveer 25%. Je gaat dus een mooie tijd tegemoet met veel verbetering. Enjoy!

ligt er ook aan per persoon denk ik.. ik heb 12.7 maar heb het voornamelijk rond me buik zitten waardoor me sixpack zonder inspanning niet goed zichtbaar is..

Op 12.7% ga je sowieso niet veel mensen vinden met een zichtbare sixpack.

Terug
Naar boven