MuscleMeat

BF! van 17% naar 10% in 14 weken!!!

sebastiaan1980

Cool Novice
Waardering
9
Lengte
1m93
Massa
96kg
Beste collega's.

Ik heb mijzelf 14 weken gegeven van 17%vet naar 10%vet te gaan. Ik train eigenlijk al sinds mijn 16e maar heb nooit echt aan BF% gewerkt. Sinds een jaar ben ik begonnen met BB en voor mijn gevoel (dat lente gevoel dat er aankomt) tijd om aan het cutten te gaan. Voor de gelegenheid heb ik BFFM gelezen, veel van de stickies kende ik al en bij een aantal voedingsschema's gekeken.

Daarnaast:

Ik heb een vierdaagse split met aanvullend (dus 4 keer) 45 minuten cardio waarbij ik ongeveer 550 cal per keer bij verbrand.
Ik ben 193cm, en weeg 95 kilo. Volgens berekening heb ik ongeveer 2800 cals nodig voor onderhoud.

Dit is mijn eetschema:

Daarnaast neem ik geen Shake op de dagen dat ik niet train. Ongeveer om de ochtend neem ik een Multivit. bruistablet en natuurlijk veel water. Overigens drink ik geen koffie en geen alcohol.
Ik moet het met een gemiddelde van een vetweegschaal doen.( ik meet aantal keer en zet een koers in een grafiek uit) Ik starte vorige anderhalve week geleden met +- 17% en ten tijde van dit schrijven op 15.9% (gem)

Ik zou graag tips horen over de voeding dus leg aan en schiet maar raak!

Bijlagen

Goedemorgen Sebastiaan,

Als ik je voedingsschema lees vind ik het wel beetje mager en weinig voor iemand van 90+ kg. Ikzelf weeg 73 kilo en ben 1.88 en eet veel meer en doe ook een stuk minder cardio. Je doet een 4-dagen split programma met 4 x cardio (45 min). Heb je dan echt genoeg energie met deze voeding anders denk ik dat je tijdens je krachttraining niet ver genoeg gaat. Ik zou de rijstwafels eruit halen en gewoon volkoren brood nemen (of rijst, pasta etc) met wat tonijn of kipfilet. Vanwaar trouwens de vegetarische hamburger? (hier ga je denk ik niet hard op groeien). Begin trouwens ook maar met koffie of groene thee te drinken, helpt je om meer vet te verbranden, verwacht natuurlijk geen wonderen maar alle beetjes helpen.

Als ik jou was, zou ik de sticky's in de voedingssectie nog ns doornemen. Ik vind je schema niet echt goed doordacht opgebouwd. Die rijstwafels alleen bijvoorbeeld, dat kun je toch geen maaltijd noemen? Probeer je carbs af te bouwen naarmate de dag vordert. Haal ook je zuivel eruit, die kun je niet gebruiken tijdens t cutten.

• Topic Starter Topic Starter
hoi Dave, bedankt voor je reactie. Ik vergeet te zeggen dat ik meestal kip eet bij het avond eten maar dit afwissel met veg. dingen. Dit ivm met vriendin die ook wel eens kookt. Ongeveer 50-50 zeg maar.
Klopt van die energie maar ik red het momenteel prima. Hoop dat ik niet teveel spier kwijtraak. Maar over 13 weken ga ik er weerhard tegen aan!
Heeft er verder iemand nog tips?

Kan het nu echt zoveel kwaad als je bijvoorbeeld shakes maakt met magere melk?

Nee dat kan prima. Zodra je onder de 10% komt zou je er eens over kunnen denken om de zuivel eruit te gooien.

niet veel maar als je in de cut zit zou ik de iname van melk wel zo veel mogelijk verminderen en het zoveel mogelijk met water doen :)

stickies...:D

Ik ben 193cm, en weeg 95 kilo. Volgens berekening heb ik ongeveer 2800 cals nodig voor onderhoud.

Weet je zeker dat je je onderhoud hebt berekend? Met jouw lengte en gewicht zou ik denken dat dit je BMR is...

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Je eetschema is "3 maaltijden en 2 tussendoortjes" - stap van dat idee af en maak 5 behoorlijke maaltijden, ongeveer gelijk in Kcals. Dat zorgt dat je geen hongerklap krijgt, en een gelijkmatige toevoer van voedingsstoffen gedurende de dag.

Weet je zeker dat je je onderhoud hebt berekend? Met jouw lengte en gewicht zou ik denken dat dit je BMR is...

---------- Toegevoegd om 17:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Je eetschema is "3 maaltijden en 2 tussendoortjes" - stap van dat idee af en maak 5 behoorlijke maaltijden, ongeveer gelijk in Kcals. Dat zorgt dat je geen hongerklap krijgt, en een gelijkmatige toevoer van voedingsstoffen gedurende de dag.

Maaltijd frequentie is overrated. Eet gewoon 2 of 3 per dag. Is prima en werkt zelfs beter. Kan je al je voeding plaatsen rondom je training.

Leangains.com Intermittent fasting.

Maaltijd frequentie is overrated. Eet gewoon 2 of 3 per dag. Is prima en werkt zelfs beter. Kan je al je voeding plaatsen rondom je training.

Ram jij dan gezonde maaltijden van 1500 kcal in 1 zit naar binnen?

Maaltijdfrequentie, het blijft een lastig onderwerp he haha

Minder maaltijden:
* voor mensen die geen tijd hebben voor een "10-uurtje" of "3-uurtje" kunnen prima een groter ontbijt en grotere lunch nemen
* is alleen beter in de zin van insulinegevoeligheid, voor de nietdiabeet maakt het weinig verschil

Meer maaltijden:
* is algemeen meer geaccepteerd, maar is niet beter, het is alleen makkelijker voor bepaalde mensen die liever niet teveel per maaltijd eten
* is makkelijk voor mensen die heel veel kcal op een dag moeten eten volgens hun voedingsschema

voor de een werkt het een beter, voor de ander het andere. ikzelf doe het met 4 medium sized maaltijden meestal. kwark is mn toetje die ik soms een uur na mn avondeten eet, soms pas om 12 uur. net hoe vol ik zit.

In ieder geval voor de topicstarter: probeer 5 a 6 maaltijden te eten, das voorlopig wel het makkelijkste.

Laatst bewerkt:
Okee,had da al dikwijls gehoord maar vond de eiwitten in de melk die ik drink toch ook belangrijk,mijn doel is de 10 % halen,ga dus wel proberen om wa meer shakes met water te maken.Thanks

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik ga mijn programma voor een stuk aanpassen. Ik post hem nogmaals en hoop dat hij dan door de keuring komt ;)
Bedankt voor de reacties!

+1

if rules
icon10.gif

tijdens je window dat je niet eet ligt je verbranding hoger dan dat je meerdere maaltijden eet over de gehele dag.
en daarbij, spiermassa verlies je zomaar niet, moet je wel erg dom bezig zijn, en if is relax, en wanneer je merkt dat de verbranding minder wordt, wordt het tijd voor cheatmaaltijd/dag en je kunt weer verder met if
zorg er dan wel voor dat je cheat maaltijd wel op dezelfde tijd eet als normaal, en niet eerder, anders is het een ramp de volgende dag

en je bent energieker ( zal per persoon verschillen )
allerter

dus gewoon ideaal cutten

Terug
Naar boven