zitten een paar leuke tussen, mijn persoonlijke favoriet is hands-in
het lijkt een beetje op steen-papier-schaar
je staat in een kring, met bijvoorbeeld 3 personen
je hebt 2 mogelijkheden, je maakt een vuist, of je houdt je hand open
open hand is 5 punten
vuist is 0 punten
voordat alle personen tegelijk een vuist maken of een hand open houden, maakt de 1e een schatting van het aantal behaalde punten, bijvoorbeeld 10
dan tel je tot drie en laten jullie allemaal tegelijk een open hand of een vuist zien, als je het aantal punten goed raadt(10 punten dus in dit geval; 2 open handen en een vuist dus) lig je er uit, en spelen de overgebleven personen verder(de gene links van de persoon die net heeft geraden mag dan raden) als je hebt fout hebt moet je verder spelen en is de gene links van je aan de beurt, de gene die als laatste overblijft moet atten
daarna begint weer een nieuwe ronde, waarbij de verliezer van het vorige potje mag beginnen
dit is mijn favoriete spel omdat ik meestal win, want als je met bijvoorbeeld 3 spelers speelt heb je de meeste kans als je 5 of 10 punten zegt, en als iemand anders mag raden, en die gene zegt bijvoorbeeld 0 of 15 kun je hem flink naaien, want als de gene 0 zegt, en je steekt een open hand heeft ie het sowieso fout, voor 15 geldt natuurlijk en een vuist