AndroidHealthClinic

bijkomen na kuren!

Peiling Peiling wie komt er nog naturel bij na het kuren?

• neen , totaal niets!

Stemmen: 11 21,6%
  • ja , maar zeer weinig verschil

Stemmen: 24 47,1%
  • zeker en vast, zowel in kracht als massa

Stemmen: 14 27,5%
  • zeker, alleen kracht of alleen massa

Stemmen: 2 3,9%

• Totaal stemmers
    51

bencher

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
ik vroeg me af als je nu bevoorbeeld kuurt en je weegt 90kg na de kuur waarvan je er 2-3 verliest en je armen zijn 44 maar krimpen een halve cm , kan je dan naturel nog bijkomen daarna in kracht zowel als in massa? en duurt dit dan veel langer? want ik heb een aantal vrienden die vorig jaar gekuurd hebben en zij komen niets , maar dan ook niets meer bij!

Na 1 kuur kun je heus nog wel natural groeien. Je vrienden doen waarschijnlijk iets fout,

Als je 90 kg weegt en je armen een omtrek hebben van 44 cm, die dan een halve centimeter krimpen, kun je ("jouw vrienden") helaas niets meer aankomen. Had je 91 kg gewogen dan was het uiteraard een heel ander verhaal geweest...

• Topic Starter Topic Starter
jochem107 zei:
Als je 90 kg weegt en je armen een omtrek hebben van 44 cm, die dan een halve centimeter krimpen, kun je ("jouw vrienden") helaas niets meer aankomen. Had je 91 kg gewogen dan was het uiteraard een heel ander verhaal geweest...

wat is dit voor antwoord :rolleyes: je snapt em volgens mij niet! ik geef een voorbeeld jongen! mijn vriend weegt nu 87 kg en zen armen zijn 43.5 , vorig jaar op het einde van de kuur woog hij 90kg en zen armen waren 44. ik wil hiermee zeggen dat hij nooit gestopt is met 3a4 keer per week te trainen en praktische elke dag goed te eten en hij word niets sterker en komt ook niets in vorm bij.
nu vroeg ik me dus gewoon af of er mensen zijn die naturel nog merkbaar veel vooruitgang kunnen boeken na het gebruik van aas ???

Na 1 kuurtje ja. Na vele niet.

bencher zei:
ik vroeg me af als je nu bevoorbeeld kuurt en je weegt 90kg na de kuur waarvan je er 2-3 verliest en je armen zijn 44 maar krimpen een halve cm , kan je dan naturel nog bijkomen daarna in kracht zowel als in massa? en duurt dit dan veel langer? want ik heb een aantal vrienden die vorig jaar gekuurd hebben en zij komen niets , maar dan ook niets meer bij!

Mijn vrienden (4 man) zijn allemaal 2-3kg zwaarder geworden binnen 4wkn na het kuren. Het ligt er ook aan als je met kuren klaar bent moet je niet gelijk weer gaan stappen of zuipen zoals sommigen hier bij ons in de omgeving wel doen. En je moet vooral niet stoppen of minder trainen.

waarom dan kuren als je zelfs zo nog 3-4 kilo aankomt met het kuren? kijk hè , ik ben echt fanatiekeling , ik volg voor 99% men voeding , ik slaap 10 uur per dag ; ik drink niet , rook niet ,en feest niet! ben nu 10 weken uit de kuur en ben 2 kg vocht kwijt , ik top exact evenveel en ben nergens nog extra sterker in geworden en niks is nog gegroeid. dus daarom vroeg ik me af of anderen dat wel nog deden na de kuur!

bencher zei:
waarom dan kuren als je zelfs zo nog 3-4 kilo aankomt met het kuren? kijk hè , ik ben echt fanatiekeling , ik volg voor 99% men voeding , ik slaap 10 uur per dag ; ik drink niet , rook niet ,en feest niet! ben nu 10 weken uit de kuur en ben 2 kg vocht kwijt , ik top exact evenveel en ben nergens nog extra sterker in geworden en niks is nog gegroeid. dus daarom vroeg ik me af of anderen dat wel nog deden na de kuur!

nou in die 10 weken na de kuur is het je doel de behouden massa vast te blijven houden... nog even langer door gaan na de kuur en je wordt weer zwaarder!

bencher zei:

Je kunt niet verwachten dat je na 10 weken meteen zoiezo gains hebt in massa en kracht vooral niet na een kuur. Over een jaartje ben je heus wel wat sterker en gespierder hoor maak je geen zorgen.

firedsoul zei:
Jah maar lijkt me sterk dat 90 kg zijn grens is? Tenzij hij ecto is.

naturel gaat natuurlijk veel langzamer...

na +/- 3 maanden na de kuur begin ik weer naturel zwaarder te worden!

Die vriend van jou doet iets wezenlijks fout als hij naturel niets meer groeit.
Zodra je eigen T-level na je kuur is genormaliseerd moet je gewoon weer een halve kilo per maand kunnen groeien. Maar dit allen wanneer aan alle factoren (juiste voeding, trainingsintenseit en enz) gedacht wordt.

Veel mensen hebben het zelf niet door en denken goed te eten na hun kuur,
terwijl ze in feite gewoon minder en te weinig eten.
Schrijf eens op wat je op een dag eet en houdt dit bij in een logboek. Of maak van te voren een goed voedingsschemaen wijk daar niet van af.

Wat een gezeur ook altijd over die kilo's. 90kg zegt me echt niks. Ben je 1.60 en redelijk droog dan is 90kg indrukwekkend, ben je echter 1.85 en wat vetter dan is het "niks".

Kan je na een kuur naturel groeien? Dat hangt er helemaal vanaf of je al je genetische max bereikt hebt en hoe je eet en traint. Ik denk dat je niet kan verwachten dat als je naturel verder gaat je met een laag vetpercentage veel massa kunt winnen. Maarja, de meeste gasten zijn als de dood voor wat extra vet.

bencher zei:

Bencher, je zegt zelf net 10 weken uit de kuur, je bent nergens sterker in geworden en niks is nog gegroeid.
Dat is meer dan logisch, zowiezo in 10 weken is er bijna niets meetbaars gegroeid, daar is meer tijd voor nodig. Zeker na een kuur.
En groeien na een aantal kuren is zeer zeker mogelijk, heb het hier over eigen ervaring.
En als jouw voeding, rust, en training goed zijn hoef je je geen zorgen te maken.

2hard2die zei:
Die vriend van jou doet iets wezenlijks fout als hij naturel niets meer groeit.
Zodra je eigen T-level na je kuur is genormaliseerd moet je gewoon weer een halve kilo per maand kunnen groeien. Maar dit allen wanneer aan alle factoren (juiste voeding, trainingsintenseit en enz) gedacht wordt.

een halve kilo per maand(ik neem aan spieren)groeien. dat is dan 6 kg spieren op 1 jaar erbij,naturel.daar teken ik direkt voor ;)

ja zeker daar teken ik dan ook direct voor, we gaan het eens testen zou ik zo zeggen , ik ben nu toch pas begonnen met een kuur, dan zal ik eens zien of ik daarna nog aanzienlijk naturel aankom en als dat zo is zoals jullie zeggen waarom zie ik jullie dan altijd kuren met een minder gewicht als op het einde van de vorige kuur ofwel hetzelfde gewicht maar meer vet% dit klopt toch niet, waarom zou je wel kuren als je elke maand 0.5 kg bijkomt??

is niet veralgemeend , heb het gewoon tegen de personen die rare dingen vertellen :)

Sorry voor je als je nog nooit naturel een halve kilo per maand heb gegaind. En nee het is natuurlijk niet alleen spiermassa wat je wint als je in dat tempo bulkt, maar je bent toch niet bang voor een beetje vet?
Ik vind trouwens 6 kg op een jaar een beetje te optimistisch, want een jaar lang op die manier bulken?

Jammer dat je denkt dat ik een persoon bent die rare dingen verteld, maar ik vind dat mensen te snel zeggen dat men naturel niet meer aankomt, terwijl er eigenlijk nog veel te sleutelen valt aan de voeding. En dat men veel te snel "weer" naar de AS grijpt.

Laatst bewerkt:
2 bencher : hier een quote van een oude post van jezelf:
" normaal wou ik in begin sept al kuren, maar heb toen door aanraden van chemical een dieet begonnen wat hij heeft goedgekeurd, heeft me 1 kilo massa opgeleverd op 2 maanden "

I rest my case. :eyes:

eigenlijk zou het zo moeten zijn dat je na een kuur niet meer groeit want dat zou betekenen dat voordat je aan AAS zat dus tegen je genetische limiet aanzit. als je nu nog na het kuren een halve kilo massa per maand aan kan komen is het imo zonde om te gaan kuren.

Terug
Naar boven