XXL Nutrition

Bijna 1,2 miljard naar Rotterdamse probleemwijken

arnoldfan

Monstrous Giant
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Het rijk, de stad Rotterdam en de Rotterdamse woningbouwcorporaties investeren de komende jaren bijna 1,2 miljard euro voor de verbetering van de zeven Rotterdamse probleemwijken. Minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA) tekende maandag samen met de Rotterdamse wethouder van Grotestedenbeleid Dominic Schrijer (PvdA) een samenwerkingsovereenkomst om de problemen in de wijken aan te pakken.

Het rijk investeert tot en met 2011 zestig miljoen euro. De gemeentelijke bijdrage in de aanpak van de zogenoemde krachtwijken komt in totaal op 212 miljoen euro. De Rotterdamse corporaties dragen het grootste bedrag bij, in totaal bijna negenhonderd miljoen euro.

Minister Vogelaar ontving maandag ook de wijkactieplannen. Daarin staan de ambities van de wijken voor de korte en langere termijn. Zo komt in de wijk Pendrecht een 'kindercampus' voor activiteiten voor basisschoolkinderen en wordt in Delfshaven een integratieproject opgestart. In het Oude Westen wordt een thaiboksschool opgezet met behulp van hangjongeren en in diezelfde wijk wordt ook een Small Businessschool geopend.

Volgens minister Vogelaar gaan de Rotterdamse bewoners van de wijken snel resultaat zien. De zeven Rotterdamse probleemwijken die door Vogelaar zijn aangewezen als aandachtsgebied zijn Oud West, Oud Noord, Bergpolder, Overschie, Oud Zuid, Vreewijk en de Zuidelijke Tuinsteden.

Dat is een flink spaarcentje.

Spaarcentje van de corporaties vooral.

Lijkt me weg gegooid geld. Maargoed, we zullen zien.

shit:( woon niet in een probleem wijk...

Eff flink rellen krijg ik ook geld:D

En hoe willen ze dat met geld bereiken dan? Ik snap het niet, waar zijn ze in dit land in godsnaam mee bezig.

Leuk! leer die criminielen thai boksen! that'll help! :D

Hahahaha, het volk blijft toch lui. Ze lachen dat alleen maar toe!

• Topic Starter Topic Starter
En hoe willen ze dat met geld bereiken dan? Ik snap het niet, waar zijn ze in dit land in godsnaam mee bezig.

indd, met dat geld kun je een complete stad erbij bouwen :D beetje overdreven dan maar ik vraag me ook af wat ze ermee doen.

indd, met dat geld kun je een complete stad erbij bouwen :D beetje overdreven dan maar ik vraag me ook af wat ze ermee doen.

Ja! een land speciaal ontworpen voor criminele mocro's, n*gers en ander gespuis.= :D met van die hekken die onder stroom staan, en waarin idereen zo een TAG heeft, dat ze constant in de gaten worden gehouden! :D

Het zal de leefbaarheid flink vergroten. Hier in Schalkwijk staan ook heel veel flats op de nominatie voor sloop, alleen maar goed! Komen leuke huurwoningen voor terug wat niet elke Jan Modaal kan betalen, dus hopelijk trekt het ook weer wat 'rijkere' mensen deze kant op. Komt de diversiteit alleen maar ten goede.
Thaiboksschool is ook een goed idee. Beter dat die jongens hun energie op een bokszak kwijt kunnen, ipv Greetje te gangbangen in het berghok.

Leuk! leer die criminielen thai boksen! that'll help! :D

Ik denk dat dat serieus zal helpen. Met een drillinstructer jongeren op het rechte pad houden zoals nu ook al succesvol in PIJ centra gebeurd, is mijn inziens een goede (goedkope) oplossing. Alleen de ambtenaren die over deze wijken gaan weten niet eens wat Muay Thai is, en als ze dat al weten hebben we een vertekend beeld.
Sinds een paar maanden doe ik werk voor het buurtcentrum in mijn wijk in Rotterdam-Zuid. Ik heb één keer bij een bespreking mogen zijn met mensen van de gemeente. En als je weet wat voor types er verantwoordelijk zijn, verbaas ik mij niets over de situatie. Het zijn mannetjes die met lease auto's, (waarvan ik vroeger foto's in me kamer had kunnen hangen) die ver buiten de stad wonen en de wijk alleen kennen van een plattegrond...

• Topic Starter Topic Starter
Ja! een land speciaal ontworpen voor criminele mocro's, n*gers en ander gespuis.= :D met van die hekken die onder stroom staan, en waarin idereen zo een TAG heeft, dat ze constant in de gaten worden gehouden! :D

Bedoel je niet een soort van concentratiekamp ? of zit ik er helemaal langs ?

Brutal waste of money.

Hehe, nee zullen best wel goede dingen ook mee gedaan worden (mag ik hopen).

Ze kosten veel geld..

Brutal waste of money.

Hehe, nee zullen best wel goede dingen ook mee gedaan worden (mag ik hopen).

Waste of money van de corporaties inderdaad, dat geld was beter besteed aan goede huisvesting. Stadsvernieuwing kost ook geld en wat Vogelaar weghaalt bij de corporaties gaat weer ten koste van investeringen in nieuwe woningen.

Leefbaarheid kan je ook op een andere wijze stimuleren, Vogelaar scheert alle corporaties over 1 kam en laat iedereen bijdragen aan plannen die hun waarde meestal niet bewijzen. Korte termijn politiek.

Waste of money van de corporaties inderdaad, dat geld was beter besteed aan goede huisvesting. Stadsvernieuwing kost ook geld en wat Vogelaar weghaalt bij de corporaties gaat weer ten koste van investeringen in nieuwe woningen.

Leefbaarheid kan je ook op een andere wijze stimuleren, Vogelaar scheert alle corporaties over 1 kam en laat iedereen bijdragen aan plannen die hun waarde meestal niet bewijzen. Korte termijn politiek.

"In het Oude Westen wordt een thaiboksschool opgezet met behulp van hangjongeren"

Haha ze gaan die gefrustreerde (rot)(hang)jongeren nu nog wat beter leren vechten, kunnen straks de mensen van de corporaties slagen incasseren die aangeleerd zijn van hun eigen zuurverdiende centen :roflol:

Denk idd niet dat Vogelaar het goed begrepen heeft, ook niet de eerste keer dat dat mens tegenwind zou krijgen.

Terug
Naar boven