MuscleMeat

Bijna 1,2 miljard naar Rotterdamse probleemwijken

Waste of money van de corporaties inderdaad, dat geld was beter besteed aan goede huisvesting. Stadsvernieuwing kost ook geld en wat Vogelaar weghaalt bij de corporaties gaat weer ten koste van investeringen in nieuwe woningen.

Bedoel je hiermee dat van die 1,2 miljard ook daadwerkelijk elke cent naar die lullige projectjes gaan? EEN KOMMA TWEE MILJARD? Daar worden dus geen nieuwe huizen voor gebouwd of bestaande woningen voor verbeterd?
Holy ****in' shit.
Moet nu volledig meegaan met Big T --> Brutal waste of money.

ach als je geld teveel hebt ga je het verkwisten - aangezien olie toch op hoog peil blijft kunnen ze nog wel paar miljard er tegen aangooien

Bedoel je hiermee dat van die 1,2 miljard ook daadwerkelijk elke cent naar die lullige projectjes gaan? EEN KOMMA TWEE MILJARD? Daar worden dus geen nieuwe huizen voor gebouwd of bestaande woningen voor verbeterd?
Holy ****in' shit.
Moet nu volledig meegaan met Big T --> Brutal waste of money.

Ja dat wordt ingezet voor allerhande projecten i.p.v. stadsvernieuwing. Je kan dus wel raden hoeveel geld er overblijft voor nieuwbouw. Corporaties in grote steden zijn meestal al bezig met leefbaarheidsprojecten, dit echt totale verspilling.

ach als je geld teveel hebt ga je het verkwisten - aangezien olie toch op hoog peil blijft kunnen ze nog wel paar miljard er tegen aangooien

Misschien even goed lezen waar dit geld vandaan komt. Het rijk draagt niet zoveel bij, dit is bijna alleen maar corporatiegeld. Corporaties in grote steden zijn niet de rijkste corporaties over het algemeen, daarvoor zijn er teveel slechte wijken waarin geinvesteerd moet worden.

Ja dat wordt ingezet voor allerhande projecten i.p.v. stadsvernieuwing. Je kan dus wel raden hoeveel geld er overblijft voor nieuwbouw. Corporaties in grote steden zijn meestal al bezig met leefbaarheidsprojecten, dit echt totale verspilling.

Echt, het wordt tijd dat Nederland naar Zwitserland gaat kijken. Daar krijgt elke burger een brief in de bus met de vraag wat er met het belastinggeld moet gebeuren. Stadvernieuwing, ja of nee? Nieuwe projecten, ja of nee? Wetsvoorstellen, aannemen of niet?
Ben een groot voorstander van het referendum, laat de burger eens het gevoel krijgen dat ze zelf wat beslissen.
Dat er nu 60 miljoen euro belastinggeld wordt verspild aan achterhaalde knuffelprojecten vind ik echt rampzalig.

Dat er nu 900 miljoen wordt verspild aan corporatiegeld is nog veel zorgelijker. Als de corporaties het geld niet hadden gegeven had Vogelaar het wel geroofd.

nederland weer met hun soft beleid... steek dat geld in de zorg ofzo of andere nuttige dingen zoals die mensen in die probleemwijken afvoeren met zeecontainers

Dat er nu 900 miljoen wordt verspild aan corporatiegeld is nog veel zorgelijker. Als de corporaties het geld niet hadden gegeven had Vogelaar het wel geroofd.

Eigenlijk bizar dat die corporaties over zo verschrikkelijk veel reserves beschikken. Staat totaal niet in verhouding tot de lopende projecten en stadsvernieuwingen.
Vogelaar verdient het spreekwoordelijke DBB-nekschot voor haar achterlijke, achterhaalde ideeen om wijken te laten bloeien.
Heb een tijd in een bewonerscommissie gezeten. Dat is er ook puur omdat het moet bestaan. Inspraak heb je voor geen ene meter... poppenkast.

Dingen die totaal niet helpen bij integratie en leefbaar maken wijken: subsidies, pamperen, behandelen als zwakkelingen, positieve discriminatie, veel geld pompen in allerlei kleine projecten...

Net al die dingen die dus worden gedaan eigenlijk. En dan raar kijken dat de integratie mislukt is en blijft mislukken, dat er probleemwijken zijn en blijven bestaan. Ze hebben nog niet geleerd van het verleden daar bij pdva.

Wat eric zegt zou beter zijn, en jongeren meer zin doen krijgen in school, opstarten van eigen zaak enz. Mensen moeten zich gewaardeerd voelen en vervolgens de zin krijgen om zelf wat te doen aan de situatie waarin ze zich bevinden.

Tijd dat de Nederlanders de VVD er weer bij stemmen, desnoods met Verdonk erbij. Of zeg ik nu iets heel raars?

Verdonk met haar vastgoedvriendjes gaan de wijken al helemaal niet beter maken. De baas van Metterwoon is haar grote geldschieter en Metterwoon staat gelijk aan slecht onderhoude woningen voor een te hoge prijs. Lijkt me zo goed als onbestaanbaar dat Thunnessen het geld geeft zonder dat hij invloed kan uitoefenen.

klinkt aardig en zo'n sportschool etc. lijken me ook stuk voor stuk goede initiatieven, maar 1.2 miljard euro, potverdomme dat is echt een hoop geld, ik zou graag eens weten waar dit precies naar toe ging. dan kun je wat beter oordelen.

Oh, dit is lekker......Als interim manager hoor ik hier een lekkere jaaromzet aankomen......:D Overheden....echt mijn favo opdrachtgevers. Werktempo en aantal efficiente werkuren liggen superlaag, dus ook de productiviteit. Uurtarief ligt lekker hoog.

1,2 miljard betekend heel wat advies en management uurtjes. Zou het beter zijn om dit geld niet gewoon onder de bevolking van die wijken te verdelen? Een paar ton de man en criminaliteit is opgelost. Ook nog eens goed voor de lokale middenstand en werkgelegenheid in de wijken.

Leest nou niemand dat bericht goed door? Die 1,2 miljard wordt voor het grootste gedeelte uitgegeven door woningbouwcorporaties. Die voeren meestal zelf die projecten ook uit.

Leest nou niemand dat bericht goed door? Die 1,2 miljard wordt voor het grootste gedeelte uitgegeven door woningbouwcorporaties. Die voeren meestal zelf die projecten ook uit.

Weet je hoeveel uren er door externen gedraait worden bij woningbouwcorporaties? Ook goed geld verdienen daar hoor, banken en verzekeraars idem.

Allemaal één pot nat bestaande uit intelligente mensen en netwerken die zo min mogelijk risico willen lopen om de eigen positie te kunnen verbeteren.
Geld is daar geen probleem omdat alle beslissingen politiek worden genomen. Kortom, als je je geld terug wil moet je daar wezen. "If you can't beat them, join'em".

@Arnoldfan:

was jij niet ook degene die erop tegen was dat men 2.2 miljard ging uitgeven aan de Nederlandse Antillen?
:roflol:

Ik denk juist dat deze jongeren met sport heel wat frustratie kwijt kunnen.

Goede zaak. Nieuwbouw houdt de wijk levend.

Terug
Naar boven