AndroidHealthClinic

Bizarre startsalarissen voor IT'ers

Ach, als apotheker ook zoiets dus ik zit ook goed.

hmmm dan toch volgend jaar aan men master beginnen :p

wauw, da's echt niet slecht

Ten tijde van de dotcomhype kregen afgestudeerden nog hogere bedragen mee en hoefden ze niet eens wat te kunnen. Veel van die bedrijfjes bestaan nu niet meer maar er zijn genoeg jonge gasten die binnen zijn voor de rest van hun leven omdat ze bij binnenkomst gelijk een pak aandelen meekregen. Een gedeelte mag je niet direct of nooit verkopen maar als je ten tijde van een Nasdaq boven de 3.500 maar een plukje dumpte was je al spekkoper.

voor 130.000 dollar zeg ik hier wel op hoor.. is nog steeds ruim 95.000 euro (alleen als het inclusief auto, telefoon en laptop is, anders is het de moeite niet)

Het verschil zit het hem in werkdagen van +10 uur, max 10 dagen per jaar vakantie naar hun inzicht etc...

Had ik nu maar voor informatietechnologie ipv MSc gekozen.

haha it-talent is wel ff wat anders dan de studentjes die van hbo/uni informatica afkomen :roflol:

130.000 dollar is gewoon 130.000 dollar, vergelijking met Euro heeft weinig zin als je toch in de USA woont. De koopkracht met 130.000 dollar is aanzienlijk te noemen, tot je in een grote stad of het mekka van de IT, Silicon Valley, gaat wonen en je in feite toch niet zo bijzonder veel verdient. Een huis in Silicon Valley gaat je gemiddeld $ 750.000 kosten en een apartement kost toch ook al snel $ 450.000. Dan breng je dus al tussen de $ 3.500 en $ 6.200 weg aan hypotheeklast en belastingen.

vind maar es zoiets in europa :(

IT is goed betaald ja, binnen ons bedrijf ook, best betaalde dienst van het hele personeel.

lang leve it

Hoe vaak moet je op WoW gespeeld hebben om een it talent te worden ?

In Nederland verdienen freelance it'ers meer. Veel meer zelfs.
Daar hoef je dan niet eens een talent of Drs/Ir/Ing voor te zijn.

We hebben het hier toch over loondienst?

Dat iemand meer dan 130k kan verdienen is wel duidelijk, ongeacht je opleiding.

We hebben het hier toch over loondienst?

Dat iemand meer dan 130k kan verdienen is wel duidelijk, ongeacht je opleiding.

Loondienst in de VS is iets anders dan hier. Binnen een dag kan je op straat staan. Bovendien moet je voor een salaris van 130k keihard werken. Overuren niet betaald. Lees dit artikel maar eens: Eruit! Ontslag in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Amerika - Deze week - intermediair.nl

Zoals EricR al zei zijn de huizen in silicon valley peperduur. Voor het geld gaat een europeaan tegenwoordig niet meer naar de VS.

Een freelance it'er die nu een nieuwe opdracht aanneemt krijgt 75-90 euro per uur (ex btw). Onderhoud/opleveringen in het weekend 200%.
Tevens houdt een freelancer procentueel netto meer over dan iemand in loondienst.

Contracten van > 1 jaar zijn tegenwoordig al vrij gewoon. Zelf ben ik bijvoorbeeld tot in 2009 vastgelegd en dit wordt vrijwel zeker verlengd.

Terug
Naar boven