Rubenasher
Cool Novice
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 19%
Hallo,
Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen..
Het lijkt me vanzelfsprekend dat het voor bodybuilders van groot belang is om blessures te voorkomen en ik ben daar de laatste tijd dan ook veel over aan het lezen, hoe je de meeste kunt voorkomen.
Nu had ik een vraag m.b.t. botbreuken..
Hoe snel breekt een bot nou eigenlijk en hoe zou je dit kunnen voorkomen?
Als je namelijk bijvoorbeeld je pols of vingers breekt, dan kun je in principe een hele lange tijd bijna je gehele bovenlichaam niet meer trainen en gaan dus al je gains verloren.
Zelfde geldt uiteraard voor je onderlichaam, als je bijvoorbeeld je voet of been breekt..
Dus hoe voorkom je dit soort zaken en hoe snel breek je gemiddeld een bot?
Afgezien van kleine kinderen of oude mensen aangezien hun botten niet volgroeid/zwakker zijn.
We gaan er vanuit dat ik niet aan extreme sports doe of wat dan ook.
Rare vraag, i know, maar alvast bedankt!
Edit: Ik heb ook ergens gelezen dat "Weight Lifting" en daaronder verstonden ze ook bodybuilding, de botten vele malen sterker maakt. Weet iemand hier meer van?
Ik wist niet precies waar ik dit topic moest plaatsen..
Het lijkt me vanzelfsprekend dat het voor bodybuilders van groot belang is om blessures te voorkomen en ik ben daar de laatste tijd dan ook veel over aan het lezen, hoe je de meeste kunt voorkomen.
Nu had ik een vraag m.b.t. botbreuken..
Hoe snel breekt een bot nou eigenlijk en hoe zou je dit kunnen voorkomen?
Als je namelijk bijvoorbeeld je pols of vingers breekt, dan kun je in principe een hele lange tijd bijna je gehele bovenlichaam niet meer trainen en gaan dus al je gains verloren.
Zelfde geldt uiteraard voor je onderlichaam, als je bijvoorbeeld je voet of been breekt..
Dus hoe voorkom je dit soort zaken en hoe snel breek je gemiddeld een bot?
Afgezien van kleine kinderen of oude mensen aangezien hun botten niet volgroeid/zwakker zijn.
We gaan er vanuit dat ik niet aan extreme sports doe of wat dan ook.
Rare vraag, i know, maar alvast bedankt!
Edit: Ik heb ook ergens gelezen dat "Weight Lifting" en daaronder verstonden ze ook bodybuilding, de botten vele malen sterker maakt. Weet iemand hier meer van?

, ... ). Er is zo iemand die baseballbats met zijn scheenbeen kan breken, maar die is natuurlijk ook niet begonnen met een baseballbat.
maar dokter zei dat dat wel meeviel, gewoon pech dus