MuscleMeat

Bloed bij de ontlasting en vaak de hik hebben.........

RobbieH

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
Ik heb dus sinds 2 a 3 weken last van bloed bij de ontlasting en heb ook belachelijk vaak last van de hik.
Heb 2 jaar geleden ook al last gehad van bloed bij de ontlasting maar na 2 "handschoen onderzoeken"(:() en 1 onderzoek waarbij een soort gipsmassa mijn darmen ingepompt werd niks gevonden.
Ik ga nu toch maar weer naar de dokter want zal toch wel iets fout zitten???
Via google vond ik dit over de hik:
-------------------------------------------------------------------------
De hik
De hik wordt veroorzaakt door onvrijwillige krampen van het diafragma en gaat normaal over binnen de twintig minuten. Soms kan de hik veel langer duren.

Waarschijnlijke Oorzaken
· Irritatie van het diafragma, door overgevulde maag met eten of drinken
· Niet definieerbare oorzaak

Uitzonderlijke oorzaken
· Sommige darm, long, lever of nierziekten

Duur
· Gewoonlijk 10 tot 20 minuten, maar kan ook uren duren.

Hulpmiddelen
· Koolzuurgas kan helpen. Daarom kan U uw adem ophouden of in en uitademen in een papieren zak ( geen plastic!)
· Traag drinken of een ijs opzuigen kan ook helpen
· Vermijd snel drinken of eten.

Kontakteer uw arts indien
· de hik meer dan 24 uur duurt, of sneller indien dit stress veroorzaakt.
· Het reeds verscheidene keren is voorgekomen.

------------------------------------------------------------------------

Misschien is er dus iets fout met mijn darmen???
Alhoewel de ontlasting dan dus donker zou moeten zijn en dat is het dus niet...
Misschien dat iemand zelf ook ooit deze klachten heeft gehad of zo???

( en sorry voor het onsmakelijke onderwerp ;))

bloed in je ontlasting lijkt me zowieso niet gezond bro...

Bij bloed in je urine is het meestal een blaasontsteking, zou dat ook niet zo kunnen zijn bij je darmen?

als je ontlasting niet donker genoeg is heb je een tekort aan ijzer duwd.

• Topic Starter Topic Starter
Tekort aan ijzer heb ik zeker niet want is wel donker genoeg en ik neem dus natuurlijk multivitaminen etc.

Ben echt benieuwd wat het is, volgende week maar weer ff naar de dokter.
Maar die rare onderzoeken ga ik weigeren want dan vinden ze toch niks en die zijn GEEN pretje!!

Tja kan veel zijn...maar als je al een aantal onderzoeken hebt gehad ( rectaal toucher...jak!!!) en ze hebben niets gevonden, dan zal het ook wel niets ernstig zijn. Het kan zijn dat het endotheel van je rectum/ sigmoid beschadigt is waaroor je bloed in je faeces ziet. Andere reden kan zijn een beschadigde anus.

Er zijn mensen die last van bloed in hun ontlasting krijgen dor lijnzaad olie. heb hier een linkje http://www.drugdigest.org/DD/DVH/HerbsInteractions/0,3926,552063|Linseed+oil,00.html

Ik had vroeger regelmatig last van bloed bij mijn ontlasting. Ooit eens gelezen dat het iets met je darmen te maken zou hebben, ontsteking ofzo ja. Kreeg het zelf altijd als ik een tijdje ongezond bezig was geweest (extreem zuipen)

heb het laatst ook een tijdje gehad, tijdens het cutten, ook gewoon pijnlijk om te kakken. Is nu gewoon weer over. Kan van alles zijn dus, als het met wat veranderingen in je dieet niet over is zou ik idd ff de doc bezoeken.

of bloed je ontlasting donker verkleurt, hangt er vanaf waar het bloed vandaan komt in je darmen. Als het in je dikke darm bloedt, dan krijg je gewoon rood bloed bij je ontlasting. Als het bloedt in je dunne darm dan word je ontlasting zwart.
Het kan zijn dat je poliepen hebt aan het eind van je dikke darm, dat stopt niet zomaar, dus naar de dokter! En dat worden mogelijk wat vervelende onderzoekjes. Dit doen ze in principe altijd omdat poliepen voorlopers kunnen zijn van darmkanker. Net als rare moedervlekken zeg maar, dus die halen ze vaak prevenief weg. Maar wacht eerst maar even je doktersbezoek af.
succes

davis zei:
of bloed je ontlasting donker verkleurt, hangt er vanaf waar het bloed vandaan komt in je darmen. Als het in je dikke darm bloedt, dan krijg je gewoon rood bloed bij je ontlasting. Als het bloedt in je dunne darm dan word je ontlasting zwart.
Het kan zijn dat je poliepen hebt aan het eind van je dikke darm, dat stopt niet zomaar, dus naar de dokter! En dat worden mogelijk wat vervelende onderzoekjes. Dit doen ze in principe altijd omdat poliepen voorlopers kunnen zijn van darmkanker. Net als rare moedervlekken zeg maar, dus die halen ze vaak prevenief weg. Maar wacht eerst maar even je doktersbezoek af.
succes

Dat onderzoek heb ik 2 jaar geleden al gehad en is echt ZWAAR klote!
Je mag dan 24 uur lang alleen een zouterig chemisch goedje drinken en daarvan ga je dus aan de diaree zoals je het nog noit meegemaakt hebt, lijkt net alsof je urinebuis verlegd is naar achteren :D
Dan zwaar uitgehongerd in het ziekenhuis aangekomen mag je je helemaal uikleden en op een vage houding op een operatietafel gaan liggen.
Dan zie je meteen al die grote zak hangen met die witte inhoud...........
Die pompen ze dus helemaal naar binnen via je achteruitgang :(
Dan heb je dus een gevoel alsof je 3 weken niet naar de wc hebt gekunt maar wel flink aan het bulken bent..........
Als ze dan klaar zijn dan mag je naar een kamertje en daar je darminhoud in de wc deponeren en dat gaat gepaart met harde geluiden olifantachtige geluiden :D

Dit heb ik dus al gehad en toen hebben ze bij mij helemaal niks gevonden.
Ook een rectaal onderzoek wees op niks uit, je snapt dus wel dat ik niet echt graag weer naar de dokter ga omdat ik het idee heb dat ze toch weer niks vinden en die onderzoeken zijn echt KLOTE.

Ik heb er trouwens 2 jaar helemaal geen last van gehad ( niet dat ik weet in ieder geval)

Kan ook een scheurtje zijn of gewoon een aambei(die ook dieper in het rectum kan liggen).

Ik ken wel meer mensen die regelmatig vers bloed bij de ontlasting hebben gedurende een aantal weken, wat ze overigens altijd onderzoeken. Meestal komt er inderdaad niks uit, maar ze nemen altijd het zekere voor het onzekere (gelukkig)

Sterkte in ieder geval!

Je had gelijk de eerste dag naar de dokter moeten gaan,
als je een maagbloeding zou hebben was je nu mischien al dood geweest.

Jay Impol zei:
Je had gelijk de eerste dag naar de dokter moeten gaan,
als je een maagbloeding zou hebben was je nu mischien al dood geweest.

Ik heb dit 2 jaar geleden ook al gehad op precies dezelfde manier en ben toen wel meteen naar de dokter geweest en toen konden ze dus niets vinden.
Zelfs na onderzoeken wisten ze nog steeds niet wat het was, daarom ben ik niet meteen gegaan.
En bij een maagbloeding is je gehele ontlasting donker gekleurd en heb je het bloed er niet "los" op liggen.

Morgen om 11:10 heb ik een afspraak bij de dokter, alhoewel ik niet denk dat het veel nut heeft want ze zullen toch wel niets vinden :)
( en zo`n hanschoenen onderzoek ga ik dus echt WEIGEREN!)

RobbieH zei:
Ik heb dit 2 jaar geleden ook al gehad op precies dezelfde manier en ben toen wel meteen naar de dokter geweest en toen konden ze dus niets vinden.
Zelfs na onderzoeken wisten ze nog steeds niet wat het was, daarom ben ik niet meteen gegaan.
En bij een maagbloeding is je gehele ontlasting donker gekleurd en heb je het bloed er niet "los" op liggen.

Morgen om 11:10 heb ik een afspraak bij de dokter, alhoewel ik niet denk dat het veel nut heeft want ze zullen toch wel niets vinden :)
( en zo`n hanschoenen onderzoek ga ik dus echt WEIGEREN!)

oeh! nasty :( veel sterkte !

Bloed in je stoelgang wijst op:

kleine bloedingen in het maag-darmstelsel of bloedingen aan het rectum.
Indien de ontlasting slecht ruikende is hebben we te maken met melaena
(oud bloed) en dan heb je 'n probleem (operatie).

Indien de ontlasting niet slecht ruikt, is er dikwijls niets ernstig aan de hand...
Door je voeding kan je zelfs rode stoelgang hebben, maar een arts moet je zeker raadplegen.

Heb daar een examenvraag over gehad, ik kan hier nog verder op ingaan als
je dat wilt

BigArnie zei:
Bloed in je stoelgang wijst op:

kleine bloedingen in het maag-darmstelsel of bloedingen aan het rectum.
Indien de ontlasting slecht ruikende is hebben we te maken met melaena
(oud bloed) en dan heb je 'n probleem (operatie).

Indien de ontlasting niet slecht ruikt, is er dikwijls niets ernstig aan de hand...
Door je voeding kan je zelfs rode stoelgang hebben, maar een arts moet je zeker raadplegen.

Heb daar een examenvraag over gehad, ik kan hier nog verder op ingaan als
je dat wilt

Nou slecht ruiken doet het natuurlijk altijd :) maar dus niet erger als normaal of zo.
maar ik heb dus ook zowat de hele dag door last van de hik en ook last van mijn maag ( denk ik, heb dus krampen in mijn buikstreek en dan net onder mijn ribben, das toch de maag?)

Ik heb dus al een onderzoek gehad waarbij ik 24 uur niet mocht eten en iets moest drinken waardoor ik "schoonspoelde" (lees:zo erg aan de diaree ging dat ik uiteindelijk 2 plasuitgangen had :D)
En ook hebben 2 doktoren met handschoenen gekeken ofdat er iets zat wat er niet hoorde....... :(

Heb je zo na deze info verder nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt:)

RobbieH zei:
Nou slecht ruiken doet het natuurlijk altijd :) maar dus niet erger als normaal of zo.
maar ik heb dus ook zowat de hele dag door last van de hik en ook last van mijn maag ( denk ik, heb dus krampen in mijn buikstreek en dan net onder mijn ribben, das toch de maag?)

Ik heb dus al een onderzoek gehad waarbij ik 24 uur niet mocht eten en iets moest drinken waardoor ik "schoonspoelde" (lees:zo erg aan de diaree ging dat ik uiteindelijk 2 plasuitgangen had :D)
En ook hebben 2 doktoren met handschoenen gekeken ofdat er iets zat wat er niet hoorde....... :(

Heb je zo na deze info verder nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt:)

Ik heb net een stage achter de rug op de dienst gastero-enterologie in het
ziekenhuis.
Daar moesten de meeste mensen ook die darmreiniging ondergaan om nadien
Rx foto's te nemen van de ingewanden.
Het is het beste dat je ernstig onderzocht wordt, waarschijnlijk heb je één of ander "wondje" in je darm dat bloedt en niet geneest.
Dit kunnen ze onder verdoving pijnloos fixen en klaar is kees.

Het beste wat je nu kunt doen: is je arts raadplegen, als de problemen blijven
voortduren: opname in het ziekhuis waar ze foto's van je maken, zodat ze eens goed je darmen kunnen bekijken.

En er zijn heel wat mensen die hier last van hebben en opgenomen worden in het ziekenhuis, dit is normaal gezien onschuldig en in het slechtste geval op te lossen met een kleine, routine-ingreep.

Groeten,
R.

BigArnie zei:
Ik heb net een stage achter de rug op de dienst gastero-enterologie in het
ziekenhuis.
Daar moesten de meeste mensen ook die darmreiniging ondergaan om nadien
Rx foto's te nemen van de ingewanden.
Het is het beste dat je ernstig onderzocht wordt, waarschijnlijk heb je één of ander "wondje" in je darm dat bloedt en niet geneest.
Dit kunnen ze onder verdoving pijnloos fixen en klaar is kees.

Het beste wat je nu kunt doen: is je arts raadplegen, als de problemen blijven
voortduren: opname in het ziekhuis waar ze foto's van je maken, zodat ze eens goed je darmen kunnen bekijken.

En er zijn heel wat mensen die hier last van hebben en opgenomen worden in het ziekenhuis, dit is normaal gezien onschuldig en in het slechtste geval op te lossen met een kleine, routine-ingreep.

Groeten,
R.

Dat onderzoek heb ik 2 jaar geleden dus gehad en toen hebben ze helemaal niks gevonden....
En dat was echt geen pretje.......
Zo meteen naar de dokter, ben benieuwd wat zij zegt.

Terug
Naar boven