AndroidHealthClinic

Bloedonderzoek bij vermoeidheid

FatAss

Cool Novice
Waardering
0
Ben sinds enkele weken nogal snel moe ondanks dat ik op tijd ga slapen. Ik doe 4x per week aan KT en 3 à 4x per week aan wielrennen. Als supplementen neem ik whey en aminozuren. Nu heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een bloedonderzoek. Uit eigen ervaring weet ik dat de kans bestaat dat ik vit. B12 of ijzer te kort heb. Maar zijn er nog andere zaken waarvan ik volgens jullie zeker moet eisen dat ze worden onderzocht bij het bloedonderzoek?

Alvast bedankt voor de medewerking.

bloedarmoede noemen ze dat als je een tekort aan ijzer hebt.
of suikerziekte, of pfeiffer dat wordt ook met bloedonderzoek bekeken zover ik weet.

Ik ben ook enorm snel moe, de minste overbelasting of slaaptekort resulteert in dagen van vermoeidheid. Het vervelende is, vermoeidheid kan van alles komen of een combinatie ervan. Dus meestal moeilijk te preciseren wat de oorzaak is.

Heb je toevallig ook last van trillen etc als je niet op tijd iets zoets eet?

Ik ben er zelf onlangs achter gekomen bij de huisarts doordat ik al heel lang erg vermoeid was en continue behoefde aan zoetigheid had dat ik hypoglykemie heb.
Aan mijn bloed was niets te zien maar alle symptomen kwamen overeen.
Per toeval toen ik een voedingsschema wilde maken kwam ik op dit forum terecht en aangezien ik toch al heel erg op met eten moest gaan letten heb ik nu met het trainen samen 2 vliegen in 1 klap.
Het scheelt zoveel als je gezond eet.

Vermoeidheid is in 4 weken tijd gewoon helemaal weg en heb continue zin om te sporten.

Hypoglykemie (Hypoglycemie) | Mens en gezondheid: Diversen

• Topic Starter Topic Starter

Ik ben er zelf onlangs achter gekomen bij de huisarts doordat ik al heel lang erg vermoeid was en continue behoefde aan zoetigheid had dat ik hypoglykemie heb.
Per toeval toen ik een voedingsschema wilde maken kwam ik op dit forum terecht en aangezien ik toch al heel erg op met eten moest gaan letten heb ik nu met het trainen samen 2 vliegen in 1 klap.

Vermoeidheid is in 4 weken tijd gewoon helemaal weg en heb continue zin om te sporten.

Voor zover ik het weet is dit niet het geval, maar ik ga morgen mijn suikergehalte eens meten bij een vriend van mij die diabeet is.

hey ik heb dit ook gehad, altijd rond een uur of 4 'smidags moe! ben naar huisarts geweest, bloedonderzoek gedaan, bleek dat men tsh te hoog was. vervolgens naar internist geweest, die wist er ook niet echt raad mee! maar toen heb ik langzamerhand minder getraind, en ja ik kwam erachter dat ik al een dikke jaar of twee overtraint was ondanks dat ik gruwelijk veel at en zeker eiwitten. ik trainde altijd 6 a 7 dagen in de week alles tot failure en vaak 20 sets per spiergroep! nou heb ik, merk ik nu, te gek gedaan! maar je moet overtrainen niet onderschatten, en ook niet overschatten zoals veel mietjes weer doen haha. dit is wel heel beknopt maar heb weinig tijd, moet nog veel doen! succes
oh en na veel op internet gelezxen te hebben, bleek er toch een verband te zijn tussen overtraining en schildklier! mocht je het dus niet weten, een hoge tsh is het gevolg van een traag werkende schildklier, dus hypothyreoïdie. laat het me ook aub weten wat er met jou aan de hand is als je erachter komt

Laatst bewerkt:
Vervelend voor je kerel. Ik heb het in de zomervakantie ook gehad, net nadat ik terug kwam van vakantie. duurde zeker anderhalve maand, en ik was al kapot na een klein stukje fietsen (zwaar ademhalen etc.) Ik heb eveneens bloed laten prikken (voor pfeiffer) maar daar kwam niets uit. Ik ben toen wat gaan lezen en zag dat magnesium tekort ook wel eens wil lijden tot vermoeidheid. Probeer iig al je mineralen en vitaminen goed aan te vullen.
Succes ermee verder.

Hoi Jas73,

mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor voedingsschema jij volgt? Hoe ziet jouw schema eruit?

Greets

• Topic Starter Topic Starter
Mijn bloedonderzoek heeft uitgewezen dat alles picobello in orde is. Blijkbaar zal ik dus toch te weinig rusten. Ik heb de laatste week 4x aan KT gedaan en ben 3x gaan fietsen. Ik heb vandaag 80km voluit kunnen fietsen dus zal alles wel in orde zijn. Ik vond het sowieso raar dat ik tijdens het fietsen nooit moe was. Ik heb wel gemerkt als ik één dag in de week te laat ga slapen, ik dit niet krijg bijgeslapen voor het weekend is. Ik ga dus proberen door de week op tijd in bed te kruipen en in het weekend goed uitslapen.

Ik ga binnenkort ook maar es een bloedtest doen. Heb echt nooit energie en ben savond echt zooo moe

Heb het al een ruime jaar:)

ben ook laatste tijd s'avonds moe, vooral als ik verder niks te doen heb.

begin ook eens met allerhande chemische rommel (douchegels, parfum, shampoo, bepaalde synthetische voedingsbestanddelen enz...) te bannen uit je leven (hiervoor bestaan dikwijls natuurlijke alternatieven).
Ben zelf geen geitewollensokken-profeet maar KAN enorm veel te maken hebben....

IK was tijdje geleden ook moe maar dit kwam door klierkoorts :s

Dit is al de zoveelste post die ik hierover post: Kijk ook of je symptomen hebt van een van de verschillende vormen van overtraining (te veel slapen of slecht slapen, vermoeid etc etc). Google even op overtraining. Overtaining lijkt me namelijk een mogelijke oorzaak van je vermoeidheid als ik kijk naar jou sportgedrag: 7 tot 8 keer per week intensief trainen is echt veel.

- Laat je sowieso testen op bloedarmoede. Als d uitslag daarvan positief zijn zoeken ze makkelijk uit waar je een tekort aan hebt.
- Laat je onderzoeken op verschillende virusinfecties zoals pfeiffer (epstein bar). Er zijn veel virussen die vermoeidheid veroorzaken.
- Laat je onderzoeken opbacteriele infecties (als je een tek hebt gehad ook op lyme).

Maaargoed zoals ik al zei stress en overtraining zijn vaak de belangerijkste veroorzakers van onverklaarbare vermoeidheid.

Ik heb ook al een paar jaar last van.. Altijd slecht gegeten en nooit iets met sport gedaan slaap zoon 8 a 9 uur per dag.. Maar ben altijd moe en wakker/me bed uitkomen is een nachtmerrie binnenkort ook maar eens naar de dokter.

Mvg

ja hier heb ik ook wel last van, maarja daar komt ook biij dat ik erg slecht slaap. Echt om de paar uur wakker en dan soms urenlang dan ben je sochtends echt naar de kote.
Maar ook als ik wel goed slaap continu een moe gevoel:(

Terug
Naar boven