Fitness Seller

Bloedonderzoek, wie laat het wel eens doen?

KoekieMonster

Huge Freak
15 jaar lid
10 media-items
Waardering
533
Lengte
1m84
Nou?
Niet omdat je iets denkt te mankeren, maar puur uit intresse, nieuwschierigheid?

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een bloedonderzoek laten doen. Mijn cholesterol, T4 en T3 (schildklier), rode bloedlichaampjes en creatinine waren wel in orde.

Echter, mijn leverwaardes weken wat af, waarschijnlijk door het gebruik van BCAA toendertijd? Mijn Testosteron was ook niet om over naar huis te schrijven... iets van 12,1 (terwijl 8,0 tot 40) ideaal is. Zou wat mij betreft dus prima mogen verdubbelen.

Binnekort wil ik weer eens het 1 en ander laten testen, aangezien ik nu toch al wel 12/13kg zwaarder ben inmiddels, en me ook wat energieker voel dan toen ik nog voorin de 70kg woog.

Hoe zit het bij jullie? Aangezien wij krachtsporters natuurlijk constant met ons lichaam bezig zijn om zo efficient mogelijk te gainen :)

Ik schijt em echt zwaar voor een bloedonderzoek.

Ten eerste omdat ik niet wil weten hoe ongezond ik leef (gok ik)
Ten tweede omdat ik echt niet wil weten hoeveel THC er in mijn bloed zit...
Daarnaast -voel- ik me niet ongezond ofzo, maar eigenlijk zou ik het wel een keertje moeten doen.

Bij mij is altijd alles helemaal goed maar ik voel me altijd bagger.

Ik schijt em echt zwaar voor een bloedonderzoek.

Ten eerste omdat ik niet wil weten hoe ongezond ik leef (gok ik)
Ten tweede omdat ik echt niet wil weten hoeveel THC er in mijn bloed zit...
Daarnaast -voel- ik me niet ongezond ofzo, maar eigenlijk zou ik het wel een keertje moeten doen.

Hahaha, ik heb precies hetzelfde dude.

laaat het af en toe wel eens doen

Wat kost dat nou in NL?

Nou?
Niet omdat je iets denkt te mankeren, maar puur uit intresse, nieuwschierigheid?

Ik heb iets meer dan een jaar geleden een bloedonderzoek laten doen. Mijn cholesterol, T4 en T3 (schildklier), rode bloedlichaampjes en creatinine waren wel in orde.

Echter, mijn leverwaardes weken wat af, waarschijnlijk door het gebruik van BCAA toendertijd? Mijn Testosteron was ook niet om over naar huis te schrijven... iets van 12,1 (terwijl 8,0 tot 40) ideaal is. Zou wat mij betreft dus prima mogen verdubbelen.

Binnekort wil ik weer eens het 1 en ander laten testen, aangezien ik nu toch al wel 12/13kg zwaarder ben inmiddels, en me ook wat energieker voel dan toen ik nog voorin de 70kg woog.

Hoe zit het bij jullie? Aangezien wij krachtsporters natuurlijk constant met ons lichaam bezig zijn om zo efficient mogelijk te gainen :)

Ik test mijn eigen bloed zelf :p

Heb je er bij een testosterongehalte wel eens gedacht dat de gevoeligheid van de celreceptoren voor testosteron de bepalende factor is en niet de concentratie van het testosteron?

Nog nooit gedaan.

Laatst toevallig gedaan.. Maar er is alleen maar op kreatinine en leverfunctie getest...

ALAT was 92
Kreatinine was 129

Beide ietsje hoger dus.

Krijgen mensen hier uitgebreid onderzoek zomaar vergoed? Mijne wilde bijvoorbeeld geen testosteron prikken, terwijl ik daar heel benieuwd naar was.

Laatst toevallig gedaan.. Maar er is alleen maar op kreatinine en leverfunctie getest...

ALAT was 92
Kreatinine was 129

Beide ietsje hoger dus.

Krijgen mensen hier uitgebreid onderzoek zomaar vergoed? Mijne wilde bijvoorbeeld geen testosteron prikken, terwijl ik daar heel benieuwd naar was.

Valt onder het eigen risico. Je kunt dat zo vragen bij de huisarts, of zelf aankruisen op een bloedonderzoeksformulier. Wat zou je met die waarde willen?

ALAT was 92
Kreatinine was 129

Beide ietsje hoger dus.

Volgens mij zit dat wel goed... Dat dacht hij waarschijnlijk ook ;).

2 keer per jaar laat ik het doen ... kost me haast niets, kan zelf kiezen wat ik allemaal laat controleren.

Valt onder het eigen risico. Je kunt dat zo vragen bij de huisarts, of zelf aankruisen op een bloedonderzoeksformulier. Wat zou je met die waarde willen?
Mag je zelf zomaar aankruisen wat je allemaal onderzocht wil hebben?

Volgens mij staat testosteron niet eens op dat lijstje btw

En wat ik met die waarde wil, ben ik gewoon benieuwd naar..

klopt, moet je huisarts er handmatig bijzetten

van een 18 jarige!:)

2 keer per jaar laat ik het doen ... kost me haast niets, kan zelf kiezen wat ik allemaal laat controleren.

+1
Je moet aan je huisarts vragen wat je allemaal wil weten, maar sommige onderzoeken worden inderdaad niet terugbetaald. Opleg is niet zoveel en het is toch de moeite om dit regelmatig in de gaten te houden.
Cholestrol, testo, lever, bijnier, creat,.....

Jij betaald de zorg toch? Je betaald je blauw aan premies dus als jij een test wilt laten uitvoeren die nog geen 2 euro kost zie ik het probleem niet. En als je huisarts daar een probleem van maakt gooi hem eens voor de voeten aan hoeveel mensen hij bronchitis medicijnen hij voorschrijft terwijl ze roken, bloeddruk verlagende medicijnen voorschijft aan vette mensen die een abonnement hebben bij de febo en te lui zijn om te sporten. Dan nog moeilijk durven doen over een simpele bloedtest (wat in vergelijking maar een schijntje kost!) voor de sportman? ???

Het ligt aan het laboratorium wat er op het aanvraag formulier staat. Bij de een staat testosteron erop en bij de ander is het een apart formulier een notitie van de huisarts behoort ook tot de mogelijkheden.

Ik neem roaccutane 20 mg , mijn bloed w elke twee maand gecontroleerd . Ben zo gezond als een vis :)

+1
Je moet aan je huisarts vragen wat je allemaal wil weten, maar sommige onderzoeken worden inderdaad niet terugbetaald. Opleg is niet zoveel en het is toch de moeite om dit regelmatig in de gaten te houden.
Cholestrol, testo, lever, bijnier, creat,.....

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen Nederland en België qua kosten en zorgverzekering.

Je brengt jaarlijks de auto naar de APK, maar het eigen lichaam minimaal jaarlijks checken gebeurt te weinig....

Voor de kurende sporter is het van belang een zogenaamde nulmeting te doen door van de gewenste bepalingen een meting te laten doen vóór de kuur. Alleen dan is een goed vergelijk mogelijk.

Terug
Naar boven