Fitness Seller

Bodyfat caliper

Uncle Outlaw

Competitive Bodybuilder
Waardering
66
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
20%
Bij mijn metingen kom ik uit op 13 - 14 % vet terwijl mensen op men foto's zeggen dat ik 20 % heb of meer. Is daar een verklaring voor? Of ben ik dan echt de laatst 2-3 weken 6 % gezakt. Kan toch onmogelijk, toch?

Of moet ik eens foto's van dan en nu posten?

Waar haal jij die percentages vandaan? Zeker van zo'n tooltje/tabelletje dat je erbij krijgt?

Ikzelf heb ook een caliber waar een tooltje bij zit om je vetpercentage te achterhalen. Deze klopt bij mij ook niet. Voor mij komt dit meer in de richting:

http://www.huidplooimeter.nl/table1.html

• Topic Starter Topic Starter
metacal bodyfat caliper van bodyenfitshop zit tabel bij.

Kijk even in de tabel hierboven of dat een beetje gelijk ligt. Hoeveel milimeter heb je gemeten in totaal? (driepuntsmeting)

40 mm in totaal in de andere tabel zit ik op 16.1 vet.

http://www.linear-software.com/online.html
4 punts meting.

Wat komt daar uit?
Een foto zou ook wel handig zijn.

*Edit*

Al gevonden.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Is sowieso minder dan 20%. 15-16% zal het inderdaad wel zijn.

16/17% is meer in de richting dan 13/14%. Ik zou je vetpercentage gewoon uit de tabel halen die ik zojuist gegeven heb. Sowieso is het maar een percentage. Om de vooruitgang te volgen kun je ook gewoon naar de milimeters kijken en in de spiegel.

Ja... mijn doel is nu cut met 2-3 dagen keto en 1 dag refeed. Dus daarom dat ik het wil bijhouden. Zou graag naar de 8 % gaan deze zomer. :)

Dan moet je nog even. Concentreer je vooral op de milimeters en de spiegel. :)

Ik neig meer naar 20% dan naar 15% als ik je foto zie. Op DBB percentages sta je inderdaad op 15%. Ik heb ook het idee dat die vetcalipers verkeerd gebruikt worden. Je kan het wel goed gebruiken om je vooruitgang mee te meten als je de metingen consistent doet (even hard drukken, zelfde moment van de dag etc).

Dit is geen haat overigens. Een % zegt niet eens bijzonder veel, 8% kan er voor verschillende mensen verschillend uit zien. Ik zou persoonlijk een doel stellen met behulp van de spiegel en niet qua %. Succes iig.

Ik neig meer naar 20% dan naar 15% als ik je foto zie. Op DBB percentages sta je inderdaad op 15%. Ik heb ook het idee dat die vetcalipers verkeerd gebruikt worden. Je kan het wel goed gebruiken om je vooruitgang mee te meten als je de metingen consistent doet (even hard drukken, zelfde moment van de dag etc).

Dit is geen haat overigens. Een % zegt niet eens bijzonder veel, 8% kan er voor verschillende mensen verschillend uit zien. Ik zou persoonlijk een doel stellen met behulp van de spiegel en niet qua %. Succes iig.
Ty.

Ja... een foto zegt ook niet veel vind ik. Deze knijper geeft een pijltje bij de juiste druk die je op de tang zet. Heb het gemiddelde (en het was bijna elke keer hetzelfde) genomen van 3 verschillende metingen. Dus misschien is het dan 16 %. Ben een aantal jaren geleden 96 geweest dus dat kan er ook wat mee te maken hebben dat ik er niet zo strak uitzie ofzo :p. :)

Bedankt iig voor de comments.

Terug
Naar boven