XXL Nutrition

Bodyfat verlagen

ocaj90

Dutch Bodybuilder
Waardering
5
Lengte
1m79
Massa
88kg
Vetpercentage
14%
Lezers,

Ik ben nu 8 maanden aan het trainen... Mijn bodyfat is momenteel 15% en ik zou graag naar een sixpack willen gaan werken. Ik heb momenteel totaal geen zichtbare abs, train mijn buik nooit en cardio ook nooit. Dit lijkt me de reden daarvoor.

Nu ben ik natuurlijk flink aan het eten, omdat ik wel wil groeien. Ik heb vernomen dat ik voor een sixpack onder de 10% BF moet zitten (voorkeur).

Hoe kan ik het beste te werk gaan om van 15% naar 10% te gaan zonder te veel last te krijgen van mooi gezegd catabolisme (spierverlies ;))... Is dit te bereiken? En hoe moet ik dan te werk gaan? Hoe lang gaat het duren? Ik snap wel dat meer calorieen verbranden dan innemen betekend afvallen maar gaat dit ook op voor BF? Ik wil zo snel mogelijk naar de <10%..

Thanks in advance...

Sixpack komt al wat zichtbaar bij 12%.

Lees de sticky's en dan pompen die sixpack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111111111111111111111111einzzzzzzz

• Topic Starter Topic Starter
Had nog een vraagje, hoe betrouwbaar zijn de volgende twee waarden?

"Weegschaal" op de sportschool geeft 15,3% aan

Zo'n test op internet met waste omtrek, nek omtrek, gewicht en leeftijd geeft 8% aan.

Welke is het meest betrouwbaar? Ok 15,3 duidelijk, want ik heb geen abs, maar zit het er niet een beetje tussen?

Foto plaatsen eventueel?

Greetz

weegschaal: meet als het goed is alleen je benen ? (zoiets las ik laatst???) iig niet echt betrouwbaar

Internet: wat denk je zelf?

• Topic Starter Topic Starter
Mja.. vandaar de vraag of het er dan tussen zit, en welke meting is wel betrouwbaar? Wil t wel graag weten en zelf bij kunnen houden indien mogelijk, kan dit?

betrouwbare meting (mits je hem zelf goed uitvoert) is een huidplooimeting.

Lezers,

Ik ben nu 8 maanden aan het trainen... Mijn bodyfat is momenteel 15% en ik zou graag naar een sixpack willen gaan werken. Ik heb momenteel totaal geen zichtbare abs, train mijn buik nooit en cardio ook nooit. Dit lijkt me de reden daarvoor.

Nu ben ik natuurlijk flink aan het eten, omdat ik wel wil groeien. Ik heb vernomen dat ik voor een sixpack onder de 10% BF moet zitten (voorkeur).

Hoe kan ik het beste te werk gaan om van 15% naar 10% te gaan zonder te veel last te krijgen van mooi gezegd catabolisme (spierverlies ;))... Is dit te bereiken?

ja

En hoe moet ik dan te werk gaan?

dieet, KT, cardio .... stickies !

tja.... (afhankelijk van calorietekort enzo... je zou het theoretisch kunnen uitrekenen, maar het beste is gewoon te beginnen, dan zie je wel hoe het loopt. Die theoretische berekeningen kloppen in de praktijk toch doorgaans niet)

Ik snap wel dat meer calorieen verbranden dan innemen betekend afvallen maar gaat dit ook op voor BF?

ja.

Had nog een vraagje, hoe betrouwbaar zijn de volgende twee waarden?

"Weegschaal" op de sportschool geeft 15,3% aan

Zo'n test op internet met waste omtrek, nek omtrek, gewicht en leeftijd geeft 8% aan.

Welke is het meest betrouwbaar? Ok 15,3 duidelijk, want ik heb geen abs, maar zit het er niet een beetje tussen?

Foto plaatsen eventueel?

Greetz
Weegschaal is niet echt betrouwbaar.
Je kan het best je VP laten meten met een huidplooi-meter, dit is het meest nauwkeurig en ga je ook een meer correctere waarde voorgeschoteld krijgen dan die van een weegschaal.

Internet is een richtlijn maar zeker gaan waarde waar je,je aan vast moet houden.

Terug
Naar boven