Boef trakteert politie
27.02.2008 09.26u - Kleine berichtjes in de krant kunnen vernietigend veel zeggen over het manke beleid van de overheid. Zo is het ook nu weer met een bericht (Het Laatste Nieuws, 27.02.08) over een 17-jarige boef die onlangs door een Brusselse jeugdrechter werd vrijgelaten bij gebrek aan plaats in de jeugdinstellingen. De jonge crimineel trakteerde de agenten die hem hadden opgepakt op taartjes. Dat had hij ook beloofd bij zijn ondervraging. “Vandaag nog word ik weer vrijgelaten en trakteer ik jullie op gebak”, zei Morad.
En ja hoor, zo gebeurde. De knaap die al aan zijn 50ste misdrijf (!) toe was, werd door de rechter op vrije voeten gesteld en liet een doos met taartjes afleveren op het politiekantoor. Met de bijhorende boodschap: “ik hou altijd mijn belofte”. De agenten konden er naar verluidt niet echt om lachen. Het Brusselse parket zit erg verveeld met de zaak en geeft toe dat dergelijke voorvallen “heel demotiverend” zijn voor het politiekorps. “Maar de instellingen zitten vol…” Geef toe, je zou als agent voor minder je kepie aan de kapstok hangen.
bron