AndroidHealthClinic

Boer Charel (82) overleden

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.273
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Boer Charel, de bekendste boer van het land, is vanmorgen op 82-jarige leeftijd overleden in het ziekenhuis van Tielt. Dat meldt VTM.
Karel Declerck werd wereldberoemd in Vlaanderen toen Paul Jambers hem portretteerde voor een reportage over alleenstaande landbouwers. Hij groeide als 'boer Charel' uit tot een van de meest legendarische figuren uit de Jambers-reportages.

Villa voor vrouw
Boer Charel kreeg nadien heel wat media-aandacht. Zijn verhalen over 'de vrouwkes' en de erbarmelijke levensomstandigheden van de man, deden heel wat deuren voor hem opengaan. Toch koos hij ervoor uit de schijnwerpers te blijven en zijn leven op de boerderij op dezelfde manier verder te zetten.

Enkele jaren geleden trouwde hij met Vera Schouppe, een 32-jaar jongere vrouw die volgens kwatongen enkel op zijn geld uit was. Zij verbeterde de leefomstandigheden van de oude boer aanzienlijke en zorgde ervoor dat hij niets tekort kwam. Voor haar bouwde hij een luxueuze villa.

Lymfeklierkanker
Declerck sukkelde al een tijdje met zijn gezondheid. Vorige week werd hij opgenomen in het ziekenhuis van Tielt. Daar werd lymfeklierkanker vastgesteld. De voorbije dagen kreeg boer Charel ook klierkoorts. Die werd hem uiteindelijk fataal.

http://youtu.be/lthmE5b_ekY

Prachtig om te zien hoe gelukkig hij was met hetgeen hij had, en hoe hij geen behoefte had aan comfort. Respect en R.I.P.

Btw, die reacties van Jambers:roflol:

Tandarts had geen overbodige luxe geweest...

Wat een baasje, R.I.P.

RIP ouwe, je weet niet waar je geld blijft..

altijd epic jambers :roflol:

Is maar goed dat er ondertiteling bij was, verstond er werkelijk waar geen fl**ker van.

wat een held, RIP

• Topic Starter Topic Starter
Er valt echt weinig aan hem te bewonderen.

Als het 18 jaar geleden is dat je nog eens de verwarming aangestoken hebt, in zo'n hol leeft en ondertussen miljoenen op je bankrekening staan hebt ben je in mijn ogen toch wel een zeer sterk persoon, held. Heb in elk geval veel meer bewondering voor zo iemand dan voor de meeste CEO's bv.

Laatst bewerkt:
Als het 18 jaar geleden is dat je nog eens de verwarming aangestoken hebt, in zo'n hol leeft en ondertussen miljoenen op je bankrekening staan hebt ben je in mijn ogen toch wel een zeer sterk persoon, held. Heb in elk geval veel meer bewondering voor zo iemand dan voor de meeste CEO's bv.

Eerder een mong**l. In de korte tijd dat we hier zijn kun je het jezelf beter zo comfortabel mogelijk maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik dacht dat mijn huis niet echt schoon was meer dit slaat alles :O wat een baas

Een teveel aan comfort doet de geest verslappen.. Comfort is dus niet alleen positief, heeft ook z'n negatieve kanten.

:orly:

Extravagant materialisme hoeft voor mij ook niet, maar ik ga niet in een schuur wonen met een paar miljoen op de bank.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Feb 2013 om 16:14 ----------

Is maar goed dat er ondertiteling bij was, verstond er werkelijk waar geen fl**ker van.

Hoezo weet je niet wat 'kobbe-netn' betekend?

Moete wa pere op awen bek ebbe?

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven