XXL Nutrition

Borst/Tepels

kan gyno zijn , ga na de dokter ;)

Wat is gyno... ???

hmmm ik weet niet of ik het goed heb hoor maar ik heb ook zoiets gehad en ben ermee naar de huistarts geweest en volgens hem was het iets normaals in de puberteit. het is daarna dan ook vanzelf weggegaan. doet het ook pijn als je erop druk??

hmmm ik weet niet of ik het goed heb hoor maar ik heb ook zoiets gehad en ben ermee naar de huistarts geweest en volgens hem was het iets normaals in de puberteit. het is daarna dan ook vanzelf weggegaan. doet het ook pijn als je erop druk??

Zoiets heb ik ook wel eens gehoord, dat er mensen zijn die denken dat ze dan gyno zijn maar dan komt het gewoon door de puberteit, dus maak je maar niet te veel zorgen Outlawz;)

Post anders eens een foto, kunnen we het dan wel zien...

Klopt !

Het is in de puberteit idd geen uitzondering als mensen last krijgen van opgezwollen/overtollig borstklierweefsel door het hele hormonen festival in je lichaam tijdens de puberteit , normaal gesproken verdwijnt dit weer, maar het kan idd blijven zitten en zelfs pijnlijk worden .
In dat geval kun je het idd weg laten halen dmv een Gynaecomastie operatie .

Als ik jou was zou ik aangezien je 17 bent gewoon ff aankijken wat er gaat gebeuren, wss zal het weer verdwijnen.
Mocht het te gevoelig gaan worden kun je atijd ff naar de doc.

Overigens gaan ze niet zomaar over tot het weghhalen , je moet er dan weldegelijk veel last van hebben anders valt het onder cosmetische ingrepen die niet meer vergoed worden door de meeste zorgverzekeraars en zul je het zelf moeten lappen ,.... reken dan op een bedrag van ongeveer € 3400,-

Overigens gaan ze niet zomaar over tot het weghhalen , je moet er dan weldegelijk veel last van hebben anders valt het onder cosmetische ingrepen die niet meer vergoed worden door de meeste zorgverzekeraars en zul je het zelf moeten lappen ,.... reken dan op een bedrag van ongeveer € 3400,-

Mits overtollig klierweefsel --> vergoed zonder moeite
pseudo-gyno (alleen vet eigenlijk... grof gezegd) --> niet vergoed, of zeer moeilijk ... en waar reken jij bij? prive kliniek? ziekenhuis vroeg er 1800 voor bij mij... achteraf nog vergoed gekregen, maar dat is een ander verhaal :)

Mits overtollig klierweefsel --> vergoed zonder moeite
pseudo-gyno (alleen vet eigenlijk... grof gezegd) --> niet vergoed, of zeer moeilijk ... en waar reken jij bij? prive kliniek? ziekenhuis vroeg er 1800 voor bij mij... achteraf nog vergoed gekregen, maar dat is een ander verhaal :)

idd ook gewoon ziekenhuis ??? heb je er 1 of 2 weg laten halen ?

Overtollig klierweefsel trouwens ook niet altijd hoor ,....
Omdat alles in de groei meegroeid kan het zijn dat het klierweefsel te snel is gegroeid en later weer langzamer gaat meegroeien ,.... zodat uiteindelijk, omdat de borst doorgroeid de verhoudingen toch nog goed komen ;)
( ouder dan 18 jaar is dit natuurlijk niet aan de orde , in dat geval heb je gelijk en word het verwijderd )

Tenzij gevoelig ( lees : ontstoken ) in dat geval gaat t wel meteen weg .

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor de vele reacties.
Ik heb er geen last van, maar het ziet er gewoon niet uit :p
Ik heb over het algemeen niet veel vet, maar op me borst wel..

Terug
Naar boven