XXL Nutrition

Nieuws Bos wint debat, Wilders en Halsema opvallend goed

Anoniem300920

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
83
PvdA-minister Wouter Bos heeft het lijsttrekkersdebat dat de NOS gisteravond organiseerde gewonnen. Dat vinden debatdeskundigen van het Nederlands Debat Instituut.

Ze zijn tot die conclusie gekomen omdat hij 'op geen enkel moment wankelde in zijn verdediging'. Als minister van het kabinet kreeg Bos veel kritiek te verduren, maar volgens het debatinstituut was hij keer op keer in staat een aanval af te weren en snel om te zetten in een tegenvraag.

Ook Femke Halsema (GroenLinks) en PVV-leider Geert Wilders vielen volgens het instituut op door helder en duidelijk de meningsverschillen te benadrukken. Halsema viel op door te zeggen dat de crisis van rechts kwam en dat rechtse oplossingen niet werken. Wilders was volgens het instituut 'messcherp' toen hij Arie Slob (ChristenUnie) vroeg of de islam volgens hem gelijkwaardig was aan het christendom. Slob heeft de vraag niet beantwoord.

Grote verliezer is volgens de deskundigen de kiezer omdat het debat chaotisch verliep. Het debat zou toe zijn aan een grondige herziening. Zo moet het gaan over concrete onderwerpen waar een duidelijk meningsverschil over bestaat.

Ook moeten de debatleiders veel strakker de regie voeren en moeten politici meer op de stellingen ingaan. Nu zouden ze vooral een eigen verhaal afsteken dat bijna niks met het onderwerp te maken heeft. Verder zou het voor kiezers mogelijk moeten zijn vragen aan de politici te stellen.

Nog meer mensen gekeken? Wat is je mening over het gehouden debat? Ik vond het een chaos en Wilders was voor mij de verrassing. Al scoorde hij wel een paar makkelijk bij Arie Slob. Maar wat me vooral irriteerde was de opzet en het door elkaar schreeuwen bij de spreektijd.

Wilders goed? Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te kijken en luisteren en ik zal je vertellen dat ik Wilder's manier van optreden veracht maar volgens mij kunnen ook mensen die er objectiever dan ik heb gekund niet erg onder de indruk geweest zijn van Wilders?

Persoonlijk vond ik Bos en Kant met aardige argumenten komen, vooral Bos verrasde mij. Halsema maakte het allemaal zo dramatisch met haar theatrale toontje, Pechthold viel tegen en ik had veel meer van de laatste tijd zo assertieve en zelfverzekerde Rutte verwacht.

Slechte regie trouwens, gespreksleiders hadden meer aan de teugels moeten trekken.

Laatst bewerkt:
Ik heb het niet gezien.
Maar viel me bij de afgelopen landelijke verkiezingen ook al op dat de debatten erg slordig verliepen.

Iemand een link hiervan overigens?

• Topic Starter Topic Starter
Wilders goed? Ik heb geprobeerd zo objectief mogelijk te kijken en luisteren en ik zal je vertellen dat ik Wilder's manier van optreden veracht maar volgens mij kunnen ook mensen die er objectiever dan ik heb gekund niet erg onder de indruk geweest zijn van Wilders?

Persoonlijk vond ik Bos en Kant met aardige argumenten komen, vooral Bos verrasde mij. Halsema maakte het allemaal zo dramatisch met haar theatrale toontje, Pechthold viel tegen en ik had veel meer van de laatste tijd zo assertieve en zelfverzekerde Rutte verwacht.

Slechte regie trouwens, gespreksleiders hadden meer aan de teugels moeten trekken.

Je interpreteert mijn tekst niet goed, ik zei dat Wilders een verrassing was. Ik had 'm namelijk nog slechter verwacht aangezien hij nooit openstaat voor een debat. Maar op basis van de gehele avond pareerde Wouter Bos in mijn ogen het vragenvuur het best. Er werd immers aardig op hem ingehakt. En Femke Halsma moet haar knuffelmentaliteit eens van zich afschudden want je kan niet alles.

Maar al met al vond ik het geen goed debat ik heb me bij tijd en wijle kapot geërgerd. Er werd soms zo amateuristisch gedebatteerd. Iedereen heeft gefaald in mijn ogen, Wouter Bos het minst in dit geval. Maar voor de mensen die hebben gekeken wie vond je het slechtst/best uit de strijd komen?

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:05 ----------

Ik heb het niet gezien.
Maar viel me bij de afgelopen landelijke verkiezingen ook al op dat de debatten erg slordig verliepen.

Iemand een link hiervan overigens?

http://player.omroep.nl/?aflID=10659322

aardig buffe gozer @ 0:59

edit:

nou nou pieter van geel, moet dat nou? :roflol:

2gsr6zn.png

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven