AndroidHealthClinic

Boulder Shoulders

Lockon

Advanced Bodybuilder
Waardering
39
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Ik train nu al zo'n 3 jaar en pas nu beginnen mijn schouders een beetje goed uit te komen, altijd al een zwak punt geweest ondanks dat ik toch redelijk zwaar kan pakken (db 44 of 150kg op hammer strength) maar het is nog lang niet echt waar het zijn moet.

Wat ik graag wil zijn echte volle ronde schouderkoppen, beetje als:

SAM_6808.jpg

Nou ben ik qua rest van mijn lichaam nog niet op dit niveau maar qua schouders is dit zeker wel een streven wat ik wil behalen binnen een paar jaar.

Nu heb ik gewoon schouders, je ziet wel onderscheid uiteraard tussen borst, schouderkoppen, triceps en een beetje lijnen maar het zijn nog niet echt ronde bollen die mijn armen met mijn romp verbinden :p

Welke oefeningen kan ik hier het beste voor doen, ik dacht zelf er aan om de nadruk op side en rear deltoids te leggen, ik gebruik nu het volgende schema (van Antoinne Vaillant)

DB side raises 6*12
Seated DB side raises 4*20

DB rear delt 4*20
DB rear delt liggend op bankje 4*40 (maar fail meestal eerder dan 40 reps)

DB press 4*12
Hammer Strength press of Incline Bench Press

En dan 3 variatie oefeningen voor traps.

Meestal pak ik dit op donderdag en dan op maandag of zaterdag vaak nog een paar setjes side raises erbij voor borst.

Tips en ideen welkom :)

Om ronde schouders te krijgen, adviseer ik ze op veel verschillende manieren en vanuit verschillende hoeken te trainen.

Voorkant schouder wordt al genoeg getraint bij de borst training (ik neem aan dat je bankdrukt en dumbbell pressed).

Zijkant oefeningen: Seated DB lateral raise: 3 working sets; 6-8 reps (zwaar) + dropset
Barbell upright rows: 3 working sets; 8-12 reps, bij laatste set 10 sec pause en laatste set herhalen
Seated machine lateral raise: 3 working sets; 10-15 reps (per arm) + dropset waarbij je kapot gaat

Achterkant: Rear delt DB flyes: 4 working sets; 10-15 reps