Lockon
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 39
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik train nu al zo'n 3 jaar en pas nu beginnen mijn schouders een beetje goed uit te komen, altijd al een zwak punt geweest ondanks dat ik toch redelijk zwaar kan pakken (db 44 of 150kg op hammer strength) maar het is nog lang niet echt waar het zijn moet.
Wat ik graag wil zijn echte volle ronde schouderkoppen, beetje als:
Nou ben ik qua rest van mijn lichaam nog niet op dit niveau maar qua schouders is dit zeker wel een streven wat ik wil behalen binnen een paar jaar.
Nu heb ik gewoon schouders, je ziet wel onderscheid uiteraard tussen borst, schouderkoppen, triceps en een beetje lijnen maar het zijn nog niet echt ronde bollen die mijn armen met mijn romp verbinden
Welke oefeningen kan ik hier het beste voor doen, ik dacht zelf er aan om de nadruk op side en rear deltoids te leggen, ik gebruik nu het volgende schema (van Antoinne Vaillant)
DB side raises 6*12
Seated DB side raises 4*20
DB rear delt 4*20
DB rear delt liggend op bankje 4*40 (maar fail meestal eerder dan 40 reps)
DB press 4*12
Hammer Strength press of Incline Bench Press
En dan 3 variatie oefeningen voor traps.
Meestal pak ik dit op donderdag en dan op maandag of zaterdag vaak nog een paar setjes side raises erbij voor borst.
Tips en ideen welkom
Wat ik graag wil zijn echte volle ronde schouderkoppen, beetje als:
Nou ben ik qua rest van mijn lichaam nog niet op dit niveau maar qua schouders is dit zeker wel een streven wat ik wil behalen binnen een paar jaar.
Nu heb ik gewoon schouders, je ziet wel onderscheid uiteraard tussen borst, schouderkoppen, triceps en een beetje lijnen maar het zijn nog niet echt ronde bollen die mijn armen met mijn romp verbinden

Welke oefeningen kan ik hier het beste voor doen, ik dacht zelf er aan om de nadruk op side en rear deltoids te leggen, ik gebruik nu het volgende schema (van Antoinne Vaillant)
DB side raises 6*12
Seated DB side raises 4*20
DB rear delt 4*20
DB rear delt liggend op bankje 4*40 (maar fail meestal eerder dan 40 reps)
DB press 4*12
Hammer Strength press of Incline Bench Press
En dan 3 variatie oefeningen voor traps.
Meestal pak ik dit op donderdag en dan op maandag of zaterdag vaak nog een paar setjes side raises erbij voor borst.
Tips en ideen welkom