AndroidHealthClinic

Brede benen?

Sportaddict

Novice
Waardering
0
Dag Dames,

Ben een jonge man uit België. Ben al een hele tijd aan het trainen (ongeveer 9 jaar) maar mijn benen lijken niet te groeien. Mijn bovenbenen meten 52 cm en mijn kuiten 35 cm.

Nu vroeg ik me af hoe het met de algemene beenontwikkeling zit van de vrouwen op dit forum. Een vriendin van me is heel sportief en vind dat ik heel smalle/magere benen heb voor een man. Haar benen zijn een pak breder dan die van mij. Vinden jullie dat ik magere benen heb voor een man? Wat zijn jullie afmetingen en hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?

Enkele tips?
Alvast bedankt.

Misschien traint hij voor de health look?

On topic graag!

Het moet wel aan eten liggen, hoe is het met je bovenlichaam? Ook al train je je benen niet, maar vreet je wel veel, dan groeien ze zelfs.

Dag Dames,

Ben een jonge man uit België. Ben al een hele tijd aan het trainen (ongeveer 9 jaar) maar mijn benen lijken niet te groeien. Mijn bovenbenen meten 52 cm en mijn kuiten 35 cm.

Nu vroeg ik me af hoe het met de algemene beenontwikkeling zit van de vrouwen op dit forum. Een vriendin van me is heel sportief en vind dat ik heel smalle/magere benen heb voor een man. Haar benen zijn een pak breder dan die van mij. Vinden jullie dat ik magere benen heb voor een man? Wat zijn jullie afmetingen en hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?

Enkele tips?
Alvast bedankt.

of dat kleine benen zijn ligt aan je lengte en vetpercentage. En als je 9 jaar trained en je benen nog 52cm zijn en je kuiten 35cm dan zou ik eens goed hard gaan trainen als ik jou was. Want groter kunnen ze echt wel worden, alleen je moet er hard voor werken. En kom nou niet met crappy comments zoals ja ik doe echt alles en doe me best, want dat geloof ik echt niet. Zo'n anderhalf jaar geleden had ik ook ongeveer zelfde stats als jou. En nu meten me benen toch 62cm en kuiten 41cm. En nee ik ben geen genetic monster...

succes

Schijnbaar word het begrip ON TOPIC niet begrepen

De TS vraagt gewoon wat de vrouwens hier vinden van zijn benen (met wat voor reden dan ook) Niet hoe dik de benen van een aantal manen zijn en wat ze darvoor hebben moeten doen en-of laten!

Schijnbaar word het begrip ON TOPIC niet begrepen

De TS vraagt gewoon wat de vrouwens hier vinden van zijn benen (met wat voor reden dan ook) Niet hoe dik de benen van een aantal manen zijn en wat ze darvoor hebben moeten doen en-of laten!

ow ja?

Dag Dames,

Enkele tips?
Alvast bedankt.

of dat kleine benen zijn ligt aan je lengte en vetpercentage. En als je 9 jaar trained en je benen nog 52cm zijn en je kuiten 35cm dan zou ik eens goed hard gaan trainen als ik jou was. Want groter kunnen ze echt wel worden, alleen je moet er hard voor werken. En kom nou niet met crappy comments zoals ja ik doe echt alles en doe me best, want dat geloof ik echt niet. Zo'n anderhalf jaar geleden had ik ook ongeveer zelfde stats als jou. En nu meten me benen toch 62cm en kuiten 41cm. En nee ik ben geen genetic monster...

succes

rood = antwoord op zijn vraag
groen = advies wat die zou moeten doen (vroeg die om)
blauw = hij vroeg om maten

en het maakt verder niet uit of een vrouw dat nu zegt of een man. Maar goed. Ik ga niet offtopic hier iig. Just my two cents.

/edit ok 3xl wat jij zegt.
beetje vaag alleen om aan de vrouwen te komen vragen wat hun afmetingen zijn en wat hij moet gaan doen om zijn benen net zoals zij te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ow ja

Ik denk dat als hij mannen/algemene gegevens had gewild hij de vraag wel elders geplaats had.

Laatst bewerkt:
52 cm lijkt idd niet veel;)

Maar eh... wat is je lengte en wat zijn je andere stats ?

Ik ken mensen met 'dunne' benen, maar dan wel in mega-shape

Denk dat het vergelijken van mannen- en vrouwenbenen een beetje appels-peren is. Vrouwen hebben al snel dikkere benen aangezien ze daar meer vetopslag hebben.

Mee eens ja, een vrouw slaat vet op in de bovenbenen en heupen en het is niet echt heel relevant om alleen om omvang af te gaan, want wie weet zijn de benen van OP wel zonder een gram vet er op en die van een vrouw met veel grotere benen zal voor 99% waarschijnlijkheid veel vetter zijn, als ik dan even de echte bodybuildsters buiten beschouwing laat natuurlijk.

Helaas voor jou heb ik geen omvangsmaten van toen ik echt zwaar was, omdat ik toen op een ander punt (in de lies, waar de benen bij elkaar komen) opmat. En niet op het punt van het bovenbeen waar de quads het dikste zijn.
Wel heb ik kuitmaten, die waren ooit 40cm toen ik 25kg meer woog dan nu (7 maanden na een extreem inspannnede fietsvakantie die mijn stofwisseling naar de kl*t*n hielp) en nu 36cm nadat ze 5 jaar niet getraind zijn, maar er ook bijna geen grammetje vet op zit.
Bovenbeen was vanaf het punt dat ik ging meten 58cm en nu 52cm.

Ik dacht altijd dat de bovenbenen er met 52cm (ben zelf 1,59m) er aardig goed uit zagen, tot ik ze van opzij bekeek.. de quads zijn goed, maar hamstrings blijven achter.. tssk. Maar goed, als jij langer dan 1,80m bent, dan vind ik 52cm aan de kleine kant.

wat ik zou doen is dus de raad opvolgen en vaker gaan squatten en deadliften. Zelfs in een splitschema doe ik dat nog 2x per 8 dagen (train 4x per 8 dagen). En eigenlijk is mijn lievelingsschema full body met 4x squatten & deadliften in 8 dagen tijd.

Als je een traditionele 3-split doet en je geen klachten hebt over het bovenlijf en bovendien BOVEN onderhoud eet, zou ik dus als eerste meer de nadruk op benen leggen.
Benen lijken ook iets beter te reageren op een wat hogere hh-reeks dan bovenlijf en ook op een wat extremere variatie, zelfs tot boven 20 reps!

Trainen dus die hap.

Ik zou trouwens zeer in het bijzonder de FULL front squat aanbevelen. Zeer effectief om ass to grass te gaan en nog effectiever om front squat te doen. Ook erg leuk om het voorslaan erbij te doen. Na een bepaald gewicht (40-45kg) neem ik de halter uiteraard uit het rek omdat het anders niet lukt, maar een man zou toch tot 60kg met voorslaan (clean) geen moeite hoeven hebben. Kan je gelijk dat domme shoulder press achterwege laten.

Terug
Naar boven