MuscleMeat

Breder worden ?

Keesjan030

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwou hier zo ik heet Remco en ben 16 jaar oud.
Ik had een vraag: ik weeg 75 kilo en ben rond de 1meter 90 - 95 lang.
Ik vroeg me af als ik z beginnen te trainen met dumbbells elk van 15 kilo.
Hoe breder ik zou worden ongeveer en na hoeveel maanden trainen hebben de dumbbells van 15 kg geen effect meer om breder te worden.

Met vriendelijke groeten,
Remco

Je zou met je 15 kilo wrist curls kunnen doen daar groeien je kuiten erg van..

Ga naar een sportschool
zoek een goed trainingsschema
ga goed eten.
?? ?? ??
Profit

Ook hier geschoond, niet gaan janken als binnenkort een ongekende kaartenregen volgt omdat sommigen het newbie bashen niet kunnen laten.

Ook hier geschoond, niet gaan janken als binnenkort een ongekende kaartenregen volgt omdat sommigen het newbie bashen niet kunnen laten.

Misschien moet er bij het aanmelden op het forum duidelijk gemaakt worden dat er een boel stickies staan waar genoeg informatie in staat en gewezen worden op de zoekfuncties..

Sommige beginners posts zijn gewoon van het soort ik wil breder worden maar ik heb niet eens de discipline om zelf wat informatie op te zoeken. Niet om dingen goed te praten maar ik snap best als er dagelijks beginner posts langs komen van 'ik wil breder worden wat moet ik doen' dat dat vervelend wordt en dat mensen dat uitten door lullige opmerkingen te maken.

Om de topicstarter als voorbeeld te nemen (niet persoonlijk bedoeld). Hij had gewoon op kunnen zoeken wat de beperkingen zijn van 2 dumbbells, welke oefeningen je er mee kan doen en welke oefeningen je er niet mee kan doen. Daarna had hij zelf de conclusie kunnen trekken dat je met een dumbbell fly minder kan tillen dan wanneer je gaat deadliften met 2 dumbbells (niet dat het praktisch is maar het kan wel).

Als hij dat allemaal had opgezocht dan had hij iets kunnen vragen met wat de beste oefeningen zijn als je alleen 2 dumbbells tot je beschikking hebt en wat je daarmee kan bereiken.

En dan hadden we kunnen zeggen dat je in principe met 2 dumbbells aardig wat oefeningen kan doen maar dat 2x 15 kilo bij de meeste oefeningen een gewicht is waar je zo over heen gaat. Dat hij dus beter nog een barbell er bij kan kopen met wat extra gewichten en op marktplaats een goedkoop bankje kan opzoeken. Met een bankje, dumbbells en barbell kan je aardig wat oefeningen uitvoeren alleen wordt je belemmert door het feit dat je niet zo zwaar kan omdat je uiteindelijk toch die gewichten op de grond moet krijgen en dat het daarom ook wel handig is om een squatrek te kopen.

Dus zou de conclusie uiteindelijk zijn dat 2 dumbbells van 15 kilo leuk zijn om mee te fitnessen en dat je er best iets uit kan halen maar dat het nog geen 10% zal zijn wat je zal bereiken wanneer je meer spullen tot je beschikking. Dus kan de topicstarter beter wat meer geld investeren in een bankje, rek, barbell en paar extra gewichten.. Wanneer hier niet direct geld voor is gewoon beginnen met de dumbbells en 2e hands goedkoop spul op marktplaats op marktplaats opzoeken en zo uitbreiden.

En zelfs dat had gevonden kunnen worden met de zoekfunctie of in de stickies.

Misschien is het een goed idee, als de forum software het toelaat, in het profiel een tabblad toe te voegen (naast profiel berichten, over mij, statistieken enz) met een trainingsschema en een voedingsschema en dat van beginners gewoon geëist wordt dat ze een beetje moeite doen en op het moment dat iemand een beginner is, zelf de moeite neemt om een trainingsschema en voedingsschema te maken (zelfs met de beperking van 2 dumbbells) dat mensen veel sneller geneigd zijn om te helpen dan wanneer mensen (opnieuw niets persoonlijks TS) zulke posts neer kwakken en wanneer ze te lui zijn om enig research te doen of gewoon niet weten waar ze moeten beginnen kunnen ze altijd voor 50 euro een schema samen laten stellen in de persoonlijke begeleiding sectie. (Iets wat ik zelf ook gedaan heb, niet omdat ik lui was maar omdat ik gewoon niet wist waar ik moest beginnen en al zo lang aan het kloten was dat ik dacht t is nu eens tijd om er wat aan te doen).

Dus topicstarter, doe wat research.

Hier kun je genoeg oefeningen vinden http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup

Staat bij welke spiergroepen je er mee trained en op die manier kun je kijken of je alles kan trainen wat je wil trainen en de conclusie trekken of je meer moet (en wilt/kunt) kopen of misschien wel naar de sportschool.

Terug
Naar boven