- Waardering
- 30
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=3376
Vind dit wel een goed plan. Op deze manier wordt het aantal brommer ongelukken beperkt en kan de politie gemakkelijk een rijbewijs invorderen terwijl dit met een certificaat niet kan en je alleen een boete krijgt.
Wat vinden jullie, onzin of goed?
Ik heb gisteren mijn certificaat gehaald dus ik ontspring de dans en hoef niet praktijk examen te doen
Het huidige bromfietscertificaat wordt per 1 oktober 2006 vervangen door een bromfietsrijbewijs. De ministerraad heeft begin oktober ingestemd met dit wetsvoorstel van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat. De invoering van het bromfietsrijbewijs moet de verkeersveiligheid vergroten. Van alle verkeersdeelnemers in Nederland lopen jonge bromfietsers het grootste risico op een ongeval.
Het bromfietsrijbewijs wordt in twee fasen ingevoerd. In de eerste fase kunnen houders van het bromfietscertificaat dit vanaf 1 oktober 2006 omruilen voor een rijbewijs. Hier hebben zij drie jaar de tijd voor.
In de tweede fase wordt het huidige bromfietcoïtusamen aangepast. Het theorie-examen verandert en er wordt een praktijkexamen aan toegevoegd. Wie voor beide slaagt, kan op het gemeentehuis een bromfietsrijbewijs aanvragen. Het bromfietsrijbewijs wordt één van de categorieën (categorie Am) op het nieuwe rijbewijs op creditcardformaat dat ook per 1 oktober 2006 wordt ingevoerd.
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft aan het CBR gevraagd een voorstel te doen voor het nieuwe theorie- en praktijkexamen.
http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=3376
Vind dit wel een goed plan. Op deze manier wordt het aantal brommer ongelukken beperkt en kan de politie gemakkelijk een rijbewijs invorderen terwijl dit met een certificaat niet kan en je alleen een boete krijgt.
Wat vinden jullie, onzin of goed?
Ik heb gisteren mijn certificaat gehaald dus ik ontspring de dans en hoef niet praktijk examen te doen

:shoot:
Weet niet of dit anders ligt maargoed. Op je huidige rijbewijs staan bij A 2 motors en daar komt dan ook nog een bromfiets bij te staan.
Gelukkig heb ik me certificaat alweer een half jaar