Fitness Seller

Bromfietsrijbewijs per 1 oktober 2006

Gorill0r

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
30
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het huidige bromfietscertificaat wordt per 1 oktober 2006 vervangen door een bromfietsrijbewijs. De ministerraad heeft begin oktober ingestemd met dit wetsvoorstel van minister Peijs van Verkeer en Waterstaat. De invoering van het bromfietsrijbewijs moet de verkeersveiligheid vergroten. Van alle verkeersdeelnemers in Nederland lopen jonge bromfietsers het grootste risico op een ongeval.

Het bromfietsrijbewijs wordt in twee fasen ingevoerd. In de eerste fase kunnen houders van het bromfietscertificaat dit vanaf 1 oktober 2006 omruilen voor een rijbewijs. Hier hebben zij drie jaar de tijd voor.
In de tweede fase wordt het huidige bromfietcoïtusamen aangepast. Het theorie-examen verandert en er wordt een praktijkexamen aan toegevoegd. Wie voor beide slaagt, kan op het gemeentehuis een bromfietsrijbewijs aanvragen. Het bromfietsrijbewijs wordt één van de categorieën (categorie Am) op het nieuwe rijbewijs op creditcardformaat dat ook per 1 oktober 2006 wordt ingevoerd.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft aan het CBR gevraagd een voorstel te doen voor het nieuwe theorie- en praktijkexamen.

http://rijbewijs.cbr.nl/index.asp?pageid=3376

Vind dit wel een goed plan. Op deze manier wordt het aantal brommer ongelukken beperkt en kan de politie gemakkelijk een rijbewijs invorderen terwijl dit met een certificaat niet kan en je alleen een boete krijgt.

Wat vinden jullie, onzin of goed?

Ik heb gisteren mijn certificaat gehaald dus ik ontspring de dans en hoef niet praktijk examen te doen :D

zal wel een stuk duurder worden

• Topic Starter Topic Starter
Ja, nu ben je met 30 euro klaar, dalijk 30 euro per les ???

ik ben blij dat ik mijn brommer tijd al heb gehad zeg.

Waarom zou iemand voor 2 jaar (want vanaf je 18de kun je op voor je autorijbewijs) 30 euro per les gaan uitgeven. Is bijna net zo duur als een autorijles.

Brommer rijden is nou ook gewoon niet meer leuk. Eerst krijg je een kentekenplaat waardoor je gewoon flitsboetes krijgt en nou dit weer. Nee als je verstandig bent laat je de scooter of brommer voortaan staan en wacht je 2 jaar.

robocop zei:
ik ben blij dat ik mijn brommer tijd al heb gehad zeg.

Waarom zou iemand voor 2 jaar (want vanaf je 18de kun je op voor je autorijbewijs) 30 euro per les gaan uitgeven. Is bijna net zo duur als een autorijles.

Brommer rijden is nou ook gewoon niet meer leuk. Eerst krijg je een kentekenplaat waardoor je gewoon flitsboetes krijgt en nou dit weer. Nee als je verstandig bent laat je de scooter of brommer voortaan staan en wacht je 2 jaar.
Mja als je een autorijbewijs hebt mag je ook scooter rijden ja dat klopt maar ik vraag me af of dat dalijk ook zo is aangezien het een andere categorie is op het rijbewijs.

Of dat je ook gewoon een stempel krijgt voor Am?

Het rijden zelf heb je zo onder de knie. Het toepassen van de theorie in de praktijk laat denk ik vaak te wensen over. In dat opzicht is het idee wel goed.

Alleen twijfel ik aan de effectiviteit. Een 16-jarige puber hecht toch weinig waarde aan zijn of haar verkeersgedrag. Bovendien zou kunnen dat het rijden zonder rijbewijs hierdoor toeneemt.
Weer een mooi staaltje ontmoedigingsbeleid van de overheid gezien de kosten die het met zich meebrengt.

mooizo, k*tbrommers altijd.. letten nergens op, racen voor je wagen door,kleven achter op etc. etc. gevaar op de weg.

precies. aanpakken dat schorem.

beetje hypocriet eigenlijk heb zelf ook een scoot gehad maarja... toen was het anders.

Terecht

Brommerrijbewijs...wat een flauwekul. Alsof de smeris tegenwoordig iets aan de brommerterreur doet (behalve in de bosjes liggen en brommers flitsen). Als je zo'n rijbewijs zinvol wilt invoeren, zul je ook moeten handhaven en dat zie ik niet echt gebeuren. Immers, alle verkeersdeelnemers kunnen doen en laten wat ze willen, behalve als het vier wielen en een nummerbord heeft...dan ben je het doelwit van agentjes die hun bonnenboekje moeten volmaken (is beter voor de veiligheid).

de zoveelste geld klopperij. Er zijn meer auto ongelukken dan brommer ongelukken op de weg.

" ja maar het zijn er ook veel meer Jopske "

nou en!

snap niet dat mensen nog op zo'n ding willen rijden, als je evenveel aan rijlessen voor je brommer kwijt bent als voor je auto, dan zou ik even 2 jaar doorsparen met dat krantenbaantje:D zal er wel aan liggen dat een auto voor veel scholieren gewoon niet op te brengen is en ik me kan herinneren dat ik het ook zwaar gammel vond met tegenwind en regen naar school toe te moeten terwijl brommers mij aan de lopende band voorbij reden:( :shoot:

edit

ze moesten die dingen gewoon afschaffen en gratis OV voor jongeren tot 18 jaar en ouderen vanaf 65 jaar. Idd, ouderen vanaf 65 jaar verbieden in een auto te rijden.

Dus je mag ook niet meer in bezit van een auto rijbewijs op een brommer rijden? Ik heb ook een certificaat ergens liggen nog. En wat is dat creditcard gedoe? Het roze auto-rijbewijs papiertje word vervangen voor plasic? Waar dan een apart onderdeel voor brommer op komt? ???

smokey juul zei:
Dus je mag ook niet meer in bezit van een auto rijbewijs op een brommer rijden? Ik heb ook een certificaat ergens liggen nog. En wat is dat creditcard gedoe? Het roze auto-rijbewijs papiertje word vervangen voor plasic? Waar dan een apart onderdeel voor brommer op komt? ???
Je mag met rijbewijs B ook geen motor rijden :) Weet niet of dit anders ligt maargoed. Op je huidige rijbewijs staan bij A 2 motors en daar komt dan ook nog een bromfiets bij te staan.

En ja het roze papiertje gaat verdwijnen.

Ik blijf gewoon vrolijk op een brommertje rijden....ze zoeken het maar uit hier in dit land. Ik ga dus echt niet een rijbewijs voor een brommer halen. Geldklopperij is het.

Dikke onzin, en inderdaad de zoveelste geldklopperij. De overheid wil brommers ook weg hebben, vandaar ook al die k*tregels:mad: Gelukkig heb ik me certificaat alweer een half jaar:D

Frenkpie zei:
mooizo, k*tbrommers altijd.. letten nergens op, racen voor je wagen door,kleven achter op etc. etc. gevaar op de weg.

Yeps.

Ook zo ****ing zonde steeds van je lak als er weer eens een randmongool niet begrijpt dat hij er bij mij toch echt niet even voor kan schieten. :o

Goedzo, zal dat scootertuig leren ja.

Waar lezen jullie dat het €30 per les is ???

Terug
Naar boven