MuscleMeat

Bromfietsrijbewijs per 1 oktober 2006

Haha zullen de fabrikanten blij mee zijn. Zullen weinig brommers meer verkocht worden denk ik.
En idd 30 euro per les zullen ze zeker niet doen.

RichardV zei:
En idd 30 euro per les zullen ze zeker niet doen.

En waarom niet ? Als dezelfde vent voor een uurtje lessen met de auto +- 38 euro krijgt, dan gaan ze echt geen uurtje lessen met de brommer 20 euro maken.

dat zal de populariteit van de brommers en scooters niet goed doen

Jammer hoor, brommers zijn ontzettend cool voor die gasten van 16. Boeiend als ze zich massaal doodracen, de lol staat daar ruim tegenover.

Goed plan. Wat ik me wel afvraag is of je met een autorijbewijs dan geen brommer/scooter meer mag rijden aangezien het een aparte categorie wordt op het rijbewijs net als aanhanger, vrachtauto, etc. Niet dat ik veel brommer rijd, integendeel. Maar wel handig om te weten dacht ik zo.

Ik heb nog zo'n certificaat liggen van 8 jaar geleden dus kan hem in principe zo inruilen.

• Topic Starter Topic Starter
TongPo zei:
Goed plan. Wat ik me wel afvraag is of je met een autorijbewijs dan geen brommer/scooter meer mag rijden aangezien het een aparte categorie wordt op het rijbewijs net als aanhanger, vrachtauto, etc. Niet dat ik veel brommer rijd, integendeel. Maar wel handig om te weten dacht ik zo.

Ik heb nog zo'n certificaat liggen van 8 jaar geleden dus kan hem in principe zo inruilen.
Zou ik wel doen wil je zekerheid hebben.

TongPo zei:

Het lijkt mij dat je die er zo bij krijgt, aangezien je nu ook met een autorijbewijs brommer mag rijden.

[sub] en als je het niet erbij krijgt: ik geef er niks om. [/sub]

Ik vind dat er ook een apart rijbewijs moet komen voor de fiets en voor de benenwagen. Iedereen die zich in het verkeer begeeft dient de regels te kennen.

Er zou eigenlijk een rijbewijs moet komen voor fietsers, en dan examen doen in hoe zet ik m'n fietsverlichting aan. Ik heb bijna iedere ochtend een fiets op m'n motorkap omdat ze zonder licht in het donker van links de stoep afkomen rijden.

Geldt die rijbewijs plicht dan ook voor die sneue brommobielen?

Buurjongen van mij (net 16) heeft zo'n ding, omdat ie anders nat wordt op de brommer...elke dag lach ik de ballen uit m'n broek als ik die met veel te veel kettingen behangen BahCo in z'n debielenwagentje zie stappen. Alleen de dubbele uitlaat ontbreekt nog.... :D

Terug
Naar boven