MuscleMeat

Brood en kuren

Nadeel van brood vind ik dat de kcal's niet aantikken :p

Ik eet 4x per dag rijst met kip/vis/beef en wat groente (plus de rest)
Kook alles wat ik op werk eet in het weekend.
Rest zoals ontbijt en voor/na training vers.

Niet zoveel werk vind ik.

Inderdaad. Ik doe precies hetzelfde, maak zondags me eten voor de gehele week. Paar pannen vol, afwegen en in bakjes in de vriezer. Avond ervoor eruit en koud opeten.

Inderdaad. Ik doe precies hetzelfde, maak zondags me eten voor de gehele week. Paar pannen vol, afwegen en in bakjes in de vriezer. Avond ervoor eruit en koud opeten.

Kip ook in de vriezer? Is mij altijd geleerd dat je ontdooid spul nooit weer in vriest om het daarna weer te ontdooien.

Ik probeer een regulier eetpatroon aan te houden waarbij ik wel mijn macros wat betreft mijn intenties van dat moment probeer zo goed mogelijk probeer te volgen. Groot worden is het streven maar ik vind een beetje ontspannen leven zonder al te rigide planning wat betreft eten een grote pre. Als men dat als niet comitted wenst te bestempelen dan kan ik daar helemaal inkomen want bij 101% inzet wat betreft eten is het niet onwaarschijnlijk dat ik sneller resultaat zou boeken. Dit neem ik dan voor lief. Wat dat betreft is de prioriteit (1) leven (2) bodybuilden.

---------- Post toegevoegd 1 September 2013 om 14:46 ----------

Kip ook in de vriezer? Is mij altijd geleerd dat je ontdooid spul nooit weer in vriest om het daarna weer te ontdooien.

Kan prima. Na afkoelen direct invriezen en dan de wok of de magnetron in mag geen probleem heten. Het risico op bacteriegroei mag dan toenemen maar onder reguliere condities zijn de risicos verwaarloosbaar.

Wie heeft er bijvoorbeeld nog nooit een deel van een 1 persoons portie chinees eten ingevroren omdat je er een weeshuis mee kon voeden :D.

Nadeel van brood vind ik dat de kcal's niet aantikken :p

wat voor brood eet je dan?

Het brood dat ik heb heeft 150 kcal per 100 gram, vind ik redelijk veel calorieën voor maar 100 gram, want 100 gram zijn amper 2 sneetjes en daar heb je zeker niet genoeg mee.

Het brood dat ik heb heeft 150 kcal per 100 gram, vind ik redelijk veel calorieën voor maar 100 gram, want 100 gram zijn amper 2 sneetjes en daar heb je zeker niet genoeg mee.

Kan maar zo, eet je er 6 en wat kip als beleg zit je op 600 kcal ofzo, schiet nie op :p

volgens mij is een snee brood 35 gram en 70/80 kcal :rolleyes: dus..

---------- Post toegevoegd 1 September 2013 om 12:57 ----------

Klopt, eet je er 6 en wat kip als beleg zit je op 600 kcal ofzo, schiet nie op :p

wel lekker :p

Ik eet tegenwoordig alleen nog Speltbrood of roggebrood..lekker veel vezels:toilet:

Uhu en zit ik de komende 4 uur vol. Eet liever kip/rijst of een dikke 200 gram oats met 80 gram whey en 10 ml olijfolie :p

geen last van, na me ontbijt, wat bestaat uit eieren, brood en kipfilet ga ik altijd trainen en direct daarna gaat er toch weer een flinke warme maaltijd in. Ik ben gelukkig een makkelijke eter

Ik eet 4x per dag rijst met kip/vis/beef en wat groente (plus de rest)
Kook alles wat ik op werk eet in het weekend.
Rest zoals ontbijt en voor/na training vers.

Niet zoveel werk vind ik.

Hoe bewaar je die rijst de hele week Om het nog lekker te houden?

Hoe bewaar je die rijst de hele week Om het nog lekker te houden?

in de vriezerttt denk ik.. anders kan je het na 2/3 dagen wel weg gooien ;)
ik deed dat eerst ook iedere zondag alles koken voor de hele week, maar werdt het een beetje zat hele zondag aan het koken.
doe het nu iedere avond na het trainen koken, vindt dat toch wel wat lekkerder.
de volgende dag lekker opwarmen in de magnetron op het werk en eten maar.
enigste nadeel is wel dat je tot laat aan het koken bent, maar gelukkig helpt me zusje of me moedert zo nu en dan mee :p

Brood is ruk, voedingswaarden zijn ook niet altijd even duidelijk. Ik eet het alleen als cheatmeal maar dan wel met choco/kaas/andere beleg :roflol:

Rijst en zoete aardappel is the way to go ;).

Terug
Naar boven