AndroidHealthClinic

Brood

Kaas zijn plantaardige eiwitten en zout verbrand je in de sportschool. Fantastisch topic dit :roflol: dacht even dat ik in een ander topic zat

Denk je ook echt dat je het terugziet in je fysiek, normaal brood eten of zoutloos brood eten?
Nee, maar ik wil graag zo gezond mogelijk eten, en een natriumarm dieet hoort daarbij vind ik.
En het is echt niet om zo hardcore mogelijk te doen of iets dergelijks, maar het kost me simpelweg geen moeite me er aan te houden, dus waarom niet. Ik heb echt niet het gevoel dat ik iets op moet geven als ik geen suikers en zout eet, is eerder een straf als ik het wel zou moeten.
De reden dat ik af en toe een junkmaaltijd eet is meer om mn stofwisseling een keer te shockeren dan dat ik er echt zo'n behoefte aan heb.

Probeer het eens

Nee, maar ik wil graag zo gezond mogelijk eten, en een natriumarm dieet hoort daarbij vind ik.
En het is echt niet om zo hardcore mogelijk te doen of iets dergelijks, maar het kost me simpelweg geen moeite me er aan te houden, dus waarom niet. Ik heb echt niet het gevoel dat ik iets op moet geven als ik geen suikers en zout eet, is eerder een straf als ik het wel zou moeten.
De reden dat ik af en toe een junkmaaltijd eet is meer om mn stofwisseling een keer te shockeren dan dat ik er echt zo'n behoefte aan heb.

Oke, zo bedoelde ik het ook niet hoor. Was echt puur uit nieuwsgierigheid. Voor mijn gevoel houd ik altijd redelijk wat vocht vast, dus ben wel benieuwd of het wat uitmaakt.

Ik mijd brood puur omdat er 'betere' koolhydratenbronnen dan dat.
Mijn koolhydratenbronnen zijn voornamelijk rijst, brinta, havermout, volkorenpasta, zoete aardappel.
Maar af & toe eet ik nog wel een sneedje volkoren brood, smaakt toch zo heerlijk :o

Ik mijd brood puur omdat er 'betere' koolhydratenbronnen dan dat.
Mijn koolhydratenbronnen zijn voornamelijk rijst, brinta, havermout, volkorenpasta, zoete aardappel.
Maar af & toe eet ik nog wel een sneedje volkoren brood, smaakt toch zo heerlijk :o

Wat is er beter aan dan, behalve het zout dat er in zit of doel je enkel daarop?

Gemaakt van/ bestaat uit granen. Niet eten dus.

Het eten van teveel zout is op zich niet erg, zout houd wel vocht vast maar, dat vocht verdwijnt toch weer. Het probleem is waarom mensen brood vermijden is als 1 sneetje 50 gram is en je neemt havermout 50 gram heb je aan havermout veel meer dan aan een sneetje brood. Maar, meeste mensen willen dat niet snappen.

Brood is prima man. Dat beetje zout ga je echt niet kapot van. Voor de rest eet ik ook bijna geen producten waar veel zout in zit.

Brood vult goed in tegenstelling tot 24/7 brinta pap vreten. Of rijst dat je eerst moet koken en in doosjes stoppen.

Maar eet je jou pasta, aardappels rijst ook zonder zout of maggie blokje gewoon alleen koken.

En hierboven hoezo niet dan

Ik kook mijn rijst & pasta gewoon in water.
Enkel bij mijn groenten smijt ik een bouillonblokje voor extra smaak.

Brood is prima man. Dat beetje zout ga je echt niet kapot van. Voor de rest eet ik ook bijna geen producten waar veel zout in zit.

Brood vult goed in tegenstelling tot 24/7 brinta pap vreten. Of rijst dat je eerst moet koken en in doosjes stoppen.
Rijst >> brood.

ik stopte met brood eten omdat rijst en pasta gewoon baas is. En wie doet er nou broccoli op zijn brood?
Het is fijn om af te wisselen daarom eet ik naast mijn pasta en rijst met kip en broccoli ook nog 3 broodjes pindakaas op de dag en als ik honger heb nog meer.

Probleem met brood is dat het meeste beleg dat je er op doet ook weer extra zout toe gevoegd heeft. Dus je krijgt best wel veel zout binnen met brood.

Probleem met brood is dat het meeste beleg dat je er op doet ook weer extra zout toe gevoegd heeft. Dus je krijgt best wel veel zout binnen met brood.
Zouten zijn nog wel het minste probleem. Het zijn de anti-nutriënten (lectines etc.) die granen bevat en slecht zijn voor het maag-darmstelsel en celmembranen.

De vezels zijn ook een reden waarom zo veel mensen rijst eten;), buiten dat vind ik dat brood veel sneller vult en je maar weinig kcal op hebt. Vandaar geen brood maar couscous(ook wel weinig vezels denk ik), rijst,...

Terug
Naar boven