- Waardering
- 109

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Nee, maar ik wil graag zo gezond mogelijk eten, en een natriumarm dieet hoort daarbij vind ik.Denk je ook echt dat je het terugziet in je fysiek, normaal brood eten of zoutloos brood eten?
Kaas zijn plantaardige eiwitten en zout verbrand je in de sportschool. Fantastisch topic ditdacht even dat ik in een ander topic zat
Nee, maar ik wil graag zo gezond mogelijk eten, en een natriumarm dieet hoort daarbij vind ik.
En het is echt niet om zo hardcore mogelijk te doen of iets dergelijks, maar het kost me simpelweg geen moeite me er aan te houden, dus waarom niet. Ik heb echt niet het gevoel dat ik iets op moet geven als ik geen suikers en zout eet, is eerder een straf als ik het wel zou moeten.
De reden dat ik af en toe een junkmaaltijd eet is meer om mn stofwisseling een keer te shockeren dan dat ik er echt zo'n behoefte aan heb.
Ik mijd brood puur omdat er 'betere' koolhydratenbronnen dan dat.
Mijn koolhydratenbronnen zijn voornamelijk rijst, brinta, havermout, volkorenpasta, zoete aardappel.
Maar af & toe eet ik nog wel een sneedje volkoren brood, smaakt toch zo heerlijk![]()
Wat is er beter aan dan, behalve het zout dat er in zit of doel je enkel daarop?
Ja, puur voor het zout doe ik het, zit al teveel in andere producten.
Wat is er mis met granen als je niet gluten-intolerant bent dan?
Maar eet je jou pasta, aardappels rijst ook zonder zout of maggie blokje gewoon alleen koken.
En hierboven hoezo niet dan
Rijst >> brood.Brood is prima man. Dat beetje zout ga je echt niet kapot van. Voor de rest eet ik ook bijna geen producten waar veel zout in zit.
Brood vult goed in tegenstelling tot 24/7 brinta pap vreten. Of rijst dat je eerst moet koken en in doosjes stoppen.
Zouten zijn nog wel het minste probleem. Het zijn de anti-nutriënten (lectines etc.) die granen bevat en slecht zijn voor het maag-darmstelsel en celmembranen.Probleem met brood is dat het meeste beleg dat je er op doet ook weer extra zout toe gevoegd heeft. Dus je krijgt best wel veel zout binnen met brood.