XXL Nutrition

brrroodbakmachine

boogie

Huge Freak
Waardering
6
ja, die wil ik wel kopen. Klopt het dat het brood dan goedkoper is?
In ieder geval beter toch, beste bodybuilders en buitenlui?
Enfin, wat kost zo'n ding? Wil een degelijke zonder fratsen voor een lage prijs.

bij voorbaat dank en wellicht karma, grtz

anus

[Link niet meer beschikbaar]

Goedkoper dan brood in de winkel kopen? Tja dat ligt eraan: wat geef je normaliter uit aan brood per week? Over hoeveel jaar verspreid je de aanschafkosten van de broodbakmachine? (oftewel wat reken je als afschrijvingskosten voor een bep. periode?) Wat voor ingrediënten koop je voor je machine? (niet al het meel is even duur) Hoeveel extra stroomkosten krijg je door die broodbakmachine?

Ik denk dat het voor de gemiddelde huishouden zelfs duurder zal zijn. Maar dan zou je dus even alle kosten op een rijtje moeten zetten van een bepaalde periode (directe / indirecte) en die vergelijken met de huidige kosten aan brood :)

(en dat zonder arbeid(kosten) meegerekend ;))

Mijn advies: koop zo'n ding omdat het leuk en lekker is (is het zeker !) en niet vanwege de kosten drukking, want dat zal denk ik nog vies tegenvallen.

Ik ga altijd naar de voedselbank voor mijn brood

Het is stukken goedkoper en je hebt "echt" brood in je handen en niet van die luchtpoffertjes die je bij de AH of wat dan ook koopt ;) .

ik eet nooit brood

ik eet alleen warme maaltijden

Jinsu zei:
Het is stukken goedkoper en je hebt "echt" brood in je handen en niet van die luchtpoffertjes die je bij de AH of wat dan ook koopt ;) .

dus een vrijgezelle kerel die 4 mikken per dag vreet is ook goedkoper uit met een broodbak machine van zon 200 euro? (Plus de kosten voor de ingrediënten voor de machine en stroomkosten)

mensen verkijken zich te snel op dingen, ze zien: hey nu betaal ik 10 euro voor een zak meel wat me 30 cent per brood kost ipv 80 cent in de winkel.

maar ze houden geen rekening met andere (indirecte) kosten.

Je bespaart er inderdaad veel mee uit, als je gaat rekenen op jaarbasis en je +- 1 brood per dag zou kopen...

Is niks goedkoper

Ik eet het vooral in het weekend, vrijdagavond wat broodmix + water en wat boter erin, timer instellen en hoppakee, zaterdagochtend wakker worden door de heerlijke verse broodlucht.
Goedkoper? No way!

Leuker/lekkerder? Echt wel!

Een collegaatje heeft er hier een. Ik was er van plan een te kopen. Handig als je maandag ochtend weer geen brood heeft. Echter, en dat is voor de lichaamsbouwer wel belangrijk, ze zei dat je dan ook meer brood gaat eten omdat het vers gebakken heel lekker is. Meer brood, is meer koolhydraten, is slecht voor een dieet dat uitgaat van relatief veel eiwit en goede vetten, en minder koolhydraten, om je lichaamsvet laag te houden.

Daarom heb ik er geen gekocht. En koop ik vies brood bij de supermarkt :)

Is prima,

vroeger maakte ik mijn eigen mix van volkoren deed en whey eiwit.

Kon je zo zeer eiwit rijk brood maken met aardbeien smaak

Santoz zei:
Je bespaart er inderdaad veel mee uit, als je gaat rekenen op jaarbasis en je +- 1 brood per dag zou kopen...

laat de berekening dan maar eens zien. ik geloof er niks van nl.

boogie zei:
ja, die wil ik wel kopen. Klopt het dat het brood dan goedkoper is?
In ieder geval beter toch, beste bodybuilders en buitenlui?
Enfin, wat kost zo'n ding? Wil een degelijke zonder fratsen voor een lage prijs.

bij voorbaat dank en wellicht karma, grtz

anus

Eindelijk zichzelf op waarde ingeschat :cool:

Maar neen, of het goedkoper is hangt af van hoeveel je erin stopt, maar verder is de lucht van vers gebakken brood niet te evenaren. :)

Frenkpie zei:
dus een vrijgezelle kerel die 4 mikken per dag vreet is ook goedkoper uit met een broodbak machine van zon 200 euro? (Plus de kosten voor de ingrediënten voor de machine en stroomkosten)

mensen verkijken zich te snel op dingen, ze zien: hey nu betaal ik 10 euro voor een zak meel wat me 30 cent per brood kost ipv 80 cent in de winkel.

maar ze houden geen rekening met andere (indirecte) kosten.

Damn 200 Euro, is die broodbakmachine van platina :eek: . Die krijg je voor 60 Euro, met roer -en bak-eenheid :) . En enig idee wat een toaster kost en de gebruikskosten daarvan. Uiteindelijk ben je met een broodbakmachine goedkoper uit en je kunt je eigen soort brood samenstellen. En last but not least, je hebt echt brood ;) .

Jinsu zei:
Damn 200 Euro, is die broodbakmachine van platina :eek: . Die krijg je voor 60 Euro, met roer -en bak-eenheid :) . En enig idee wat een toaster kost en de gebruikskosten daarvan.

toaster kost zo'n 20 euro :) maar wat heeft dat te maken met een broodbakmachine? :rolleyes: het ging hier over het prijsverschil tussen brood kopen in de winkel en brood zelf maken met zo'n machine.

Uiteindelijk ben je met een broodbakmachine goedkoper uit en je kunt je eigen soort brood samenstellen. En last but not least, je hebt echt brood ;) .

Hoe kom je daar nu bij? Dénk je dat? of heb je het zelf berekend? Wat is je standaard situatie waar je vanuit gaat als je zegt dat je goedkoper uit bent met een broodbakmachine? Of wil je beweren dat voor iedereen zo'n broodbak machine zo goedkoop is? :rolleyes: (dus of iemand nu 2 of 20 boterhammen per dag eet, zo'n machine is altijd goedkoper?).

Noteer alle directe en indirecte kosten (stroomkosten, eventuele bezine kosten mocht je meer moeten rijden om de ingrediënten te halen etc. etc.) en vergelijk dat me een standaard stuk brood (dacht 80-90 cent voor een heel brood?)

Ik denk dat je met je broodbakmachine al meer dan 80 cent kwijt bent aan stroomkosten om 1 brood te maken ;) en dan heb ik de andere kosten nog niet meegerekent (aanschafkosten / afschrijvingskosten / grondstofkosten / faalkosten / eventuele arbeidskosten ;) )

Meeste mensen vergelijken alleen het brood en de grondstoffen van zo'n broodbak machine met elkaar maar vergeten de andere dingen.

Hoe gaat het met je studie, Frenkpie?

Het brood word wel sneller oud uit een broodbakmachine, omdat bij de bakker meer vetten door worden gemikt om het brood langer vers te houden.
Dus is idd. gezonder.

Je ziet het boog, dat van die kosten is zeer discutabel. Ik betwijfel bovendien of jij een brood per dag eet, eerder 2-3 per week ofzo. Ik ken verschillende mensen die er een hebben en in de praktijk kopen die ook nog vaak gewoon brood supermarkt ernaast, op die manier duurt het wel heel lang voor je de kosten eruit hebt.

Terug
Naar boven