- Waardering
- 5.498
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 84kg
- Vetpercentage
- 15%
Frenkpie zei:toaster kost zo'n 20 euromaar wat heeft dat te maken met een broodbakmachine?
het ging hier over het prijsverschil tussen brood kopen in de winkel en brood zelf maken met zo'n machine.
Hoe kom je daar nu bij? Dénk je dat? of heb je het zelf berekend? Wat is je standaard situatie waar je vanuit gaat als je zegt dat je goedkoper uit bent met een broodbakmachine? Of wil je beweren dat voor iedereen zo'n broodbak machine zo goedkoop is?(dus of iemand nu 2 of 20 boterhammen per dag eet, zo'n machine is altijd goedkoper?).
Noteer alle directe en indirecte kosten (stroomkosten, eventuele bezine kosten mocht je meer moeten rijden om de ingrediënten te halen etc. etc.) en vergelijk dat me een standaard stuk brood (dacht 80-90 cent voor een heel brood?)
Ik denk dat je met je broodbakmachine al meer dan 80 cent kwijt bent aan stroomkosten om 1 brood te makenen dan heb ik de andere kosten nog niet meegerekent (aanschafkosten / afschrijvingskosten / grondstofkosten / faalkosten / eventuele arbeidskosten
)
Meeste mensen vergelijken alleen het brood en de grondstoffen van zo'n broodbak machine met elkaar maar vergeten de andere dingen.
Whaha onze studiebol komt los! Je moet niet vergeten dat je ook nog veel extra kosten hebt bij het halen van een brood in de winkel he

maar wat heeft dat te maken met een broodbakmachine?
het ging hier over het prijsverschil tussen brood kopen in de winkel en brood zelf maken met zo'n machine.
en dan heb ik de andere kosten nog niet meegerekent (aanschafkosten / afschrijvingskosten / grondstofkosten / faalkosten / eventuele arbeidskosten
. En ook als je naar de winkel rijdt voor brood ben je benzine kwijt.