XXL Nutrition

Brussel-Halle-Vilvoorde

Vince

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
Wat is het weer fijn om Vlaming te zijn :(
Wat klooien ze toch weer lekker aan. Is het nou zo moeilijk om het eerste regeringsvoorstel door te duwen? Ik krijg er het schurft van. Ik hoop dat de Vlamingen zich niet WEER laten doen.

Waar gaat het ook al weer precies over?

Weeral een mooi teken van onverdraagzaamheid..ze zouden zich beter bezig houden met serieuze zaken...lijkt wel een kindertuin.

Het gaat vn. over scheiding van taalgrens waardoor franstaligen in vlaamstalig gebied niet kunnen stemmen op franse politicers en vica versa...ook de scholen vormen zogezegd een probleem....voor meer en betere uitleg zie canvas ;)

Hopelijk komen er weer geen rellen van, ons landje is al klein genoeg en goed hoe het nu is.

Bij de Nederlanders gaan vind ik dus geen goed idee....viva la Belgica en nergens is het beter!!!

grtz

• Topic Starter Topic Starter
Ach ja, 't is waar, in ons Belgiqueske is het nog ni zo slecht wonen maar ik irriteer mij mateloos aan het gestoei in de Belgische politiek, en zeker als het over het Vlaamse belang gaat. Ik ben niet extr rechts maar ik ben altijd voor een samenwerkende maar toch sterke en eigenzinnige politiek van Vlaanderen geweest.
Waarschijnlijk spelen die verhalen van mijn grootvader nog in mijn hoofd toen hij vertelde dat zijn vader tijdens WOI, die in het begin van de oorlog geen Frans kende, order op het front kreeg in het Frans van de officieren en ze er geen knijt van verstonden. Kanonnenvlees dus. Ik heb het daarom niet zo voor de Franstalige arrogantie.

Ik heb het gelezen (heldere uiteenzetting), maar helemaal begrijpen doe ik het nog niet. Het lijkt een volstrekt logische beredenering maar bljkbaar zijn er nog wat 'onderhuidse' problemen.

Een franstalige Belg kan in vlaamstalig gebied niet op een franstalige politicus stemmen...Waarom zou deze niet op een franstalige politicus mogen stemmen? Ik zou denken dat je vrij bent om te kiezen op de partij / politicus die het meest aanspreekt.

PS. Ik heb 9 maanden in BXL gewoond en heb wel het een en ander te maken gekregen met dat gezever over de taal, Brusselaars die - nadat ze gemerkt hadden dat ik Ollander was - subiet de Vlaamse taal vergeten waren en alleen nog zeiden frans te kunnen spreken (spreek ik ook :D ).

Opbokken met die vuile fransen. Wat Wals is, vals is! Sla dood!! :mad: (waarom leefde ik niet ten tijde vd Guldensporenslag? :( )
Splitsen en wel nu meteen, zonder voorwaarden. Weer typisch dat die paarse partijen toegeven :mad:

Vind je ze niet lief dan? :D

Maar waarom haten de Walen de Vlamingen en andersom?

Rhinemann zei:
Maar waarom haten de Walen de Vlamingen en andersom?
Franstaligen die Vlamingen in de geschiedenis bijna altijd onderdrukt hebben, miljarden die elk jaar van Vlaanderen naar Wallonië stromen, 2 verschillende culturen, Walen die altijd dwars gaan liggen...

Is altijd hetzelfde is altijd de vlamingen die moeten buigen voor de Walen.
Ben dat beu!!!!

dubbelpost

Laatst bewerkt:
Sport2000 zei:
ik geef je niet graag gelijk maar het lijkt er echt op hoor
schandalig hoor, op welke partij moet een mens in godsnaam stemmen??

- traditionele partijen kibbelen enkel en alleen om de macht en komen hun grootste beloftes niet na: (DHL, Brussel Halle Vilvoorde en god mag weten wat er nog allemaal zal volgen)
- vlaams belang wordt beoordeeld als een fascistische partij
- kleinere partijen laten hun ideëen links liggen en vormen dan maar kartels omdat ze machtsgeil zijn

jaja, het is crisis in belgië.

Het erge aan heel da B-H-V gedoe is da die vuile Fransen het lef hebben om geld te vragen voor de splitsing!! Ieder jaar gaan er miljoenen naar de Walen, en nog vertikken ze het om Vlaams te spreken, terwijl ze het goed genoeg kunnen!!!

Nu weet k waarom de walen een haan op hun vlag hebben staan. Omdat een haan het enige beest is dat zich kan rechthouden op een mesthoop :D

Wat is er aan de hand? komen ze weer niet overeen? ik volg dat eigenlijk allemaal niet.

idee: franstalig belgie sluit zich aan bij frankrijk en nederlandstalig belgie sluit zich aan bij nederland.
:o

Terug
Naar boven