XXL Nutrition

buikpijn door teveel shakes?

GSXR600

Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
7%
Hey DBB,

ik ben nu zo'n 1,5 maand een voedingsschemaaan het volgen en ik ben heel tevreden al over het resultaat tot nu toe (zo'n 7kg al bijgekomen). Ik heb onlangs mijn schema een beetje aangepast en het ziet er zo uit nu:

1. 125gr havermout + 200ml melk + 30gr pure whey

2. Performance Bar 100gr + 30 gr pure whey (met 200ml water)

3. 250gr pasta + 150gr kipfilet + 200gr ananas (of groenten/gemengd fruit)

4. 70gr amino gainer + 35gr pure whey + 500ml water

5. 250gr pasta + 200gr kipfilet + 250gr ananas (of groenten/gemengd fruit)

6. 250gr kwark + 30gr pure whey + 150gr ananas

3666kcal E/K/V = 32/50/15

de 4e maaltijd was daarvoor 80gr rijstwafels + 125gr tonijn + 30gr ketchup.. ik heb sinds ik dat vervangen heb af en toe heel zware buikpijn, is het wel gezond om zoveel pure whey op een dag binnen te krijgen? Is het beter als ik bijvoorbeeld die 4e maaltijd terug rijstwafels opzet en dan kwark vervang door die aminogainer met pure whey?

groeten,

Koen

Waarom zoveel whey shakes?

• Topic Starter Topic Starter
is gemakkelijk vooral

Ik zou je eiwitten meer uit voeding proberen te halen, dat is zoieso al beter.

Ff een vraagje:
Je neemt 125 gram eitwitten op een dag, heb jij niet zware last van winderigheid en acne?
Ik krijg als ik 20 gr per dag neem al puisten en als ik boven de 30 gram kom ruft ik mezelf 3 slagen in de rondte.

ja man, das verschrikkelijk, stinken dat ik kan... maar acne heb ik geen last van gelukkig

voeding is altijd beter als shakes, maar niet altijd gemakkelijk om mee te nemen of snel tussendoor op te eten..

Laatst bewerkt:
oke

maarja to the point:
voeg wat zalm/ tonijn toe
voeg wat noten toe
neem meer kipfile/kalkoenfilet
neem voordat je gaat slapen 500 mg kwark

neem minder 'maaltijdvervangers'.

Hihi, eiwit-scheten en eiwit-kak is echt gruwelijk! :D

ok thanks, ik ga het er eens in verwerken!

groeten

Koen

Zoveel whey is niet nodig probeer meer uit voeding te halen bijv ei.

Whey-shakes zijn alleen belangrijk als je net wakker bent en dus bij je eerste maaltyd/ontbijt om zo snel mogelijk weer in anabole stand te komen na een n8 vasten samen met wat snelle carbs en wat complexe carbs

En die andere whey-shake is na het trainen ook HEEL belangrijk om na je traineing je lichaam binnen een hal\f uur van snelle eiwitten te voorzien..;)

-IRONMAN-

Als ik mijn eiwitten te snel opvoer, krijg ik enorme last van mijn darmen. Is het dus echt je buik of zijn het je darmen?

Als ik mijn eiwitten te snel opvoer, krijg ik enorme last van mijn darmen. Is het dus echt je buik of zijn het je darmen?

Ik moet dan ook veel naar de plee lopen (gisteren 5x), dus het zullen wel mijn darmen zijn...

Ik heb mijn schema aangepast, nu nog maar 2 shakes per dag ('s morgens en na de training). Hopelijk gaat het nu wat beter, echt nie plezant als je de hele dag met buikpijn rond moet lopen

Bedankt voor de reacties en groeten

Koen

SUCCES ERMEE!

Vergeet alleen niet genoeg eiwitten binnen te krijgen nu je die andere shakes eruit haalt,denk hierbij uit mager vlees/kalkoen/kip/biefstuk/vis/magere melk/kwark/eieren/;)

-IRONMAN-

Ik drink 4 á 5 shakes per dag. Tevens gebruik ik een eetlepel lijnzaad door mijn ontbijt heen, geen problemen voor Pietje :)

Terug
Naar boven