XXL Nutrition

buikspieren

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
104
Beste BBers,

Ik doe sinds 3 weken bijna elke dag crunches.
Zal ik dat blijven doen of kan ik het beter om de dag doen?
Ik lees namelijk vaak dat je je spieren rust moet geven.

Mvg

wat wil je dan, massa bijkomen op je buik?

1x per week is genoeg als je dl/squat doet, je core word hierdoor al genoeg getrained.

Vet verlagen is je nr1 prioriteit , zo worden de inkepingen rond je buikspieren duidelijker. Je abs hebben niet het groeipotentieel zoals je andere spiergroepen , ook zijn gewone crunches (imo) bijna tijdverlies. Abs are made in the kitchen , je mag nog 1000 crunches doen per dag als het vet op je buik blijft gaan ze nauwelijks tot niets verbeteren. (En nee door crunches te doen verbrand je dit vet niet plaatselijk)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn abs zijn wel zichtbaar maar ze zijn plat. En nou kan ik wel mn vetpercentage naar beneden halen.
Maar dit is echt zo'n sixpack als dikke t**ten bij dikke vrouwen, het telt niet.
Ik denk dat crunches wel helpen, ik zie zelfs een klein beetje resultaat na 3 week.
Maar zal ik het nou elke dag gaan doen of om de dag?

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 07:23 ----------

1x per week is genoeg als je dl/squat doet, je core word hierdoor al genoeg getrained.

Bedankt voor dit antwoord. Ik dl/squat bijna nooit maar t word tijd dat ik daar flink mee bezig ga.

minstens 48 uur rust. als je dan nog hinderlijke spierpijn hebt, moet je verderrusten.
13% vp is wel goed om je sixpack te zien. voor jou is het dus geen probleem, voor dikkere mensen is het een ander verhaal.
probeer ook een andere buikspieroefeningen. bijv crunches met je benen in de lucht en je knieën in een hoek van 90 graden, dan voel je het zwaarder. andere oefeningen kun je op youtube vinden.

PS: train je alleen abs?

• Topic Starter Topic Starter
minstens 48 uur rust. als je dan nog hinderlijke spierpijn hebt, moet je verderrusten.
13% vp is wel goed om je sixpack te zien. voor jou is het dus geen probleem, voor dikkere mensen is het een ander verhaal.
probeer ook een andere buikspieroefeningen. bijv crunches met je benen in de lucht en je knieën in een hoek van 90 graden, dan voel je het zwaarder. andere oefeningen kun je op youtube vinden.

Bedankt voor dit antwoord. Nee ik train full body maar buikspieren deed ik eerst bijna nooit.

crunches versterken je buikspieren, maar branden het vet niet weg, ze duwen de vetlaag juist meer naar buiten waardoor je een wat molliger buik krijgt,

je kan je crunches makkelijk vervangen door squats en deadlifts (wat veel spanning nodig heeft van je buikspieren). en elke dag crunches doen is wat veel, ben het eens met de eerdere reacties, dat je na hevige inspanning 48 uur rust nodig hebt

spierpijn betekent niet dat je nog moet rusten.

buikspieren heef veel met voeding te maken dus gezond eten

Mijn abs zijn wel zichtbaar maar ze zijn plat. En nou kan ik wel mn vetpercentage naar beneden halen.
Maar dit is echt zo'n sixpack als dikke t**ten bij dikke vrouwen, het telt niet.
Ik denk dat crunches wel helpen, ik zie zelfs een klein beetje resultaat na 3 week.
Maar zal ik het nou elke dag gaan doen of om de dag?

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 07:23 ----------

Bedankt voor dit antwoord. Ik dl/squat bijna nooit maar t word tijd dat ik daar flink mee bezig ga.

''Buikspieren worden zichtbaar door een afname van lichaamsvet rondom de buik, niet omdat de buikspieren door crunches opeens 25 cm naar buiten steken en zich door je buikvet prikken. Lichaamsvet verdwijnt niet door het doen van buikspieroefeningen. Lichaamsvet verdwijnt bij een negatieve energiebalans (je verbruikt meer calorieën dan je consumeert). Een negatieve energiebalans kun je realiseren door het aanpassen van je dieet, door aan meer effectieve lichaamsbeweging te doen of een combinatie van de twee. Echter als je moet kiezen, wint het aanpassen van je dieet het makkelijk. Vandaar ook de uitspraak: “Abs are made in the kitchen.” ''

Terug
Naar boven