AndroidHealthClinic

Buikspiertraining

Tempje

Novice
Waardering
0
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, en dat is de reden dat ik me heb geregistreerd.

Ik heb chronische nekklachten en daarom houd ik traditionele crunches nooit lang vol. Binnen enkele dagen wordt de pijn teveel en dan geef ik het weer op. En ja, ik heb in het verleden wel vaker gefitnessed en ik weet de juiste techniek om die crunches uit te voeren, maar alsnog is het een te grote belasting voor mijn nek en rug.

Daarom ben ik dus op zoek naar een apparaat om me hiermee te helpen. Heb niet al teveel ruimte, dus het liefst iets dat redelijk simpel opgeborgen kan worden in een kast of onder een bed o.i.d.. Heb al wat research on-line gedaan, maar heb nog niks weten te vinden dat voor mijn situatie geschikt is. De Proform CoreMaster Ab Bench krijgt nogal tegenstrijdige reviews (volgens Amazon is 'ie 25 pond zwaar, elders las ik dat 'ie wel 190 pond zou zijn...), en de Abroller ondersteunt alleen maar (enigszins) de nek, wat uiteraard volkomen ineffectief is als de rug niet wordt ondersteunt (die twee vormen toch 1 geheel). Misschien is de Confidence AB Master Pro wel wat, maar ook daar ben ik nog niet echt zeker van.

Daarom is mijn vraag dus met welke apparaten jullie goede ervaringen hebben die wellicht ook in mijn behoefte zouden kunnen voorzien.
Alvast bedankt voor alle info die jullie me kunnen verschaffen.

Laatst bewerkt:
Leg raise station is het beste alternatief denk ik... Ik doe zelf vaak crunches met een latpully en een tricepstouw en dat kan ook een optie zijn.

Edit...

Ik zie nu dat het onder een bed moet passen.. gaat niet lukken hiermee.

Ik zou voor een matje gaan. Voor de producten die je zelf voorsteld zijn tellsell producten en je zult hier weinig (positieve) feedback op terug vinden.

Doe alternatieve oefeningen voor de crunch. leg raise (hangend aan een open trap) leg raise (liggend op de grond) enz enz

ik denk dat je dat tog uitkomt op die tellsell dingen, kan geen oefening bedenken waarbij je je nek niet gebruikt... (zonder sportschool apparaten dan)

• Topic Starter Topic Starter
Leg raises klinken dan idd als een goede mogelijkheid.
Denk dat ik dat dan voorlopig maar ga proberen, terwijl ik rustig verder informeer of er nog iets dat de moeite waard is zit tussen al die Telsell-prullen.

Bedankt voor jullie reacties!

De Ab-king pro is echt zeer goed. De nek wordt ook volledig ondersteund. Gebruik deze ook en hij werkt echt héél goed. Veel beter als de gewone crunches.

crunches op zo een grote plastiieke bal vind ik super, en als je zo correct uitvoert heb je geen belasting op de nek

En als je nu eens helemaal geen crunches of andere buikspieren zou uitvoeren... zou dat helpen met je nekpijn ? En hoeveel "kwaad" zou dat betekenen voor je buikspieren... ?

Wat wil je eigenlijk met die buikspieroefeningen bereiken ?

En als je nu eens helemaal geen crunches of andere buikspieren zou uitvoeren... zou dat helpen met je nekpijn ? En hoeveel "kwaad" zou dat betekenen voor je buikspieren... ?

Wat wil je eigenlijk met die buikspieroefeningen bereiken ?

Dat is wat ik jarenlang heb gedaan, en als gevolg daarvan begint er zich langzaamaan een zwembandje te vormen.
Tevens verergert helemaal geen buikspieren trainen de rug- en nekklachten op termijn uiteraard alleen maar.
Als ik de rest van m'n leven nooit meer m'n buikspieren zou trainen is het slechts een kwestie van tijd voordat zich een echte pens vormt, die de balans van m'n lichaam verandert, welke m'n wervelkolom dan weer moet corrigeren en dan dus weer de rugklachten verergert. Liever voorkom ik dit uiteraard.
I hoef echt geen supersexy sixpack; een redelijk sterke "core" zonder zwemband is mijn streven.

Wat betreft de Ab King Pro: Uit alle reviews die ik on-line heb gelezen maakte ik op dat het van zeer goedkoop materiaal is gemaakt dat om de haverklap breekt en dat het alleen geschikt is voor kleine mensen. Ik ben 1m83 en weeg ca 77 kg. Als mijn hoofd dan boven de hoofdsteun uit zou steken, of hij instort wanneer ik erop ga zitten zou ik het ook zonde van het geld vinden. Maar als je kan bevestigen dat dit geen problemen zullen zijn, dan lijkt het me verder idd precies wat ik zoek.

Dat is wat ik jarenlang heb gedaan, en als gevolg daarvan begint er zich langzaamaan een zwembandje te vormen.

da's vet. dat krijg je toch niet weg met crunches of welke buikspieroefening ook. Als het echt een probleem is kun je stevig de vacuum-oefening doen.

Achja, wat naïef van me om te denken dat fysieke oefeningen je vetpercentage kunnen reduceren. Of dat het oefenen van een bepaalde spiergroep die groep sterker maakt. Of dat spiermassa een hogere dichtheid heeft dan vet.

En ik heb nooit gezegd dat ik dit alleen maar met buikspieroefeningen wilde bereiken. Uiteraard moet dit gepaard gaan met regelmatige cardio en een selectieve voedselinname (weinig vet, veel eiwitten) zodat de vetreserves tijdens de fysieke activiteiten worden aangesproken om energie uit te halen.

Achja, wat naïef van me om te denken dat fysieke oefeningen je vetpercentage kunnen reduceren. Of dat het oefenen van een bepaalde spiergroep die groep sterker maakt. Of dat spiermassa een hogere dichtheid heeft dan vet.

En ik heb nooit gezegd dat ik dit alleen maar met buikspieroefeningen wilde bereiken. Uiteraard moet dit gepaard gaan met regelmatige cardio en een selectieve voedselinname (weinig vet, veel eiwitten) zodat de vetreserves tijdens de fysieke activiteiten worden aangesproken om energie uit te halen.

Geloof me, ook zonder crunches zul je je doel bereiken. (maar niet door het kopen van een zinloos apparaat)

Sorry, maar volgens mij begrijp ik hier iets niet helemaal.
Hoe kun je je buikspieren versterken zonder crunches of leg-raises? ???

Sorry, maar volgens mij begrijp ik hier iets niet helemaal.
Hoe kun je je buikspieren versterken zonder crunches of leg-raises? ???

pulldowns, pullups, pushdowns, squats, deadlifts, overhead press, planks, dragon flags, ... waarschijnlijk zelfs gewoon sprints.

De functie van je buikspieren is niet zozeer het buigen van je romp, maar juist het voorkomen ervan. Een zware belasting, een statische belasting zal ze versterken..

Terug
Naar boven