AndroidHealthClinic

Buiten Proporties

Lucaasz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hoi,
Ik train nu anderhalf jaar en ga redelijk goed vooruit omdat ik een jaar lang begeleiding heb gekregen van een ex-bodybuilder. Vanwege wisseling van sportschool heb ik deze begeleiding niet meer.
Nu gaat het trainen nog wel prima, maar beginnen mijn benen buiten proporties te raken (Bovenbenen te groot tegenover mijn bovenlichaam).
Heb net een nieuw trainingsschema gemaakt, waarvan ik weet dat die goed in elkaar zit (niet perfect maar vind het zelf ook leuk om te expirimenteren).
Het probleem is alleen dat ik mijn benen wel actief wil houden dus ze wel wil trainen, maar ik wil niet dat ze zo hard door blijven groeien.
(Begrijp zowiezo niet hoe mijn benen nou zo hard kunnen groeien terwijl ik me amper concentreer op me benen)

Heeft iemand tips om dit te bereiken (bijv 2x minder benen trainen dan de rest ofzo?)

Het schema wat ik nu ga volgens (zonder oefeningen):
Dag 1 Borst schouders triceps
Dag 2 Benen billen kuiten
Dag 3 Rug biceps
Rustdag
Dag 1 Borst schouders triceps
Rustdag
Dag 3 Rug biceps
Rustdag
etc.etc.

Alvast heel erg bedankt voor de opmerkingen en als er buiten mijn vraag nog opmerkingen zijn dan zou ik dat ook op prijs stellen.

[Link niet meer beschikbaar]

Dat schema wat je nu gaat volgen zou ik nog eens goed doorlichten, rug trainen na benen dag zou ik niet doen. Hoe ga je dit schema verder invullen m.b.t. oefeningen/sets en reps?

Misschien groeien je benen wel harder omdat je de rest overtraint, ook kun je gewoon meer aanleg hebben voor spiergroei in de benen.

ik heb ook dat mn benen hier meer aanleg voor hebben, schuif de beenoefeningen nu op naar achter in mn schema zodat daar de focus niet op ligt. Hiermee bedoel ik dus aan t eind van mn workout doe ik pas de beenoefening(en) die ik in mn schema heb staan

• Topic Starter Topic Starter
Dat schema wat je nu gaat volgen zou ik nog eens goed doorlichten, rug trainen na benen dag zou ik niet doen. Hoe ga je dit schema verder invullen m.b.t. oefeningen/sets en reps?

Misschien groeien je benen wel harder omdat je de rest overtraint, ook kun je gewoon meer aanleg hebben voor spiergroei in de benen.

Ik doe dit omdat dit voor mij qua dagen beter uitkomt en bovendien doe ik echt maar 5 beenoefeningen dus eist het niet zijn tol op me lichaam:
Wide stance squat
Glute ham raise
Hip abduction (op aanrader van fysiotherapeut)
Calf machine
Calf press

Dus me rug kan ik daarna (volgensmij) gewoon prima trainen

• Topic Starter Topic Starter
Heb toch op advies rug en benen omgedraaid, was van plan bepaalde been oefeningen niet te doen maar bedacht me dat ik sommige beenoefeningen gewoon echt leuk vind om te doen (voornamelijk squat en deadlift) dat ik ze gewoon ga doen. Dan maar beetje buiten proporties, zo erg is het nou ook weer niet.

Bedankt voor de reacties

Terug
Naar boven