XXL Nutrition

Gevonden Bumper Plates

Waar vind jij die?
Ik heb in 3 winkels waarvan er hier al goede commentaren gekeken en allemaal rond de 8-9kg.
Eleiko's zullen misschien 5cm dik zijn ja, de rest betwijfel ik!

Rogue Comp Plates (of Pendlay Elite, zijn dezelfde) zijn 5cm dik voor 20KG omdat ze een grote metalen naaf hebben zoals Eleiko/Werksan/... plates maar ze zijn wel made in China dus goedkoper. Wel nog steeds een pak duurder dan "gewone" bumper plates met een kleine naaf die meestal rond de 8-9cm dik zijn voor 20KG...

Wat Fre91 zegt dus. Ik was vergeten te melden dat het om dat type bumpers gaat. Training bumpers zijn vaak stukken dikker!

Wat Fre91 zegt dus. Ik was vergeten te melden dat het om dat type bumpers gaat. Training bumpers zijn vaak stukken dikker!

heb nog even mijn bumpers nagekeken die van helisports 6 cm zowel de 20 als de 25 wel zie ik dat de stalen kern van de 25 iets logger is dan die van 20

wel die van 25 kg zijn ook 6 breed dus 240 moet zeker lukken denk dat sleeves altijd ergens rond de 40 draaien dus 320 kg kan er op aan bumpers =-)

He? Dat snap ik niet. Deze schijven hebben toch allemaal de zelfde diameter? Als iets dezelfde diameter en dezelfde dikte heeft, hoe kan het dan verschillende gewichten hebben?

de eerste week kon je ze idd beetje ruiken maar dat was bij mijn rubberen vloertegels veeeeel erger,

nu hangt er alleen nog een geur van shake scheten

:D

Daar komy het wel op neer maar deze kernen zijn alleen ook nog eens overtrokken

Heb je dan niet rubber coated schijven ipv echte bumpers. Die zijn toch altijd 100% rubber?

wel die van 25 kg zijn ook 6 breed dus 240 moet zeker lukken denk dat sleeves altijd ergens rond de 40 draaien dus 320 kg kan er op aan bumpers =-)

de eerste week kon je ze idd beetje ruiken maar dat was bij mijn rubberen vloertegels veeeeel erger,

nu hangt er alleen nog een geur van shake scheten
40cm sleeves=6x6cm schijven=36cm,heb je nog 4cm over,ideaal voor sluiters nog.
2x6x25kg=300kg ;)
ik weet niet hoe jij aan 320kg kom.

Heb je dan niet rubber coated schijven ipv echte bumpers. Die zijn toch altijd 100% rubber?

nee coated is als je een mes zou pakken en er in snijden dat je na 2 - 3 mm op het staal zit,
deze hebben gewoon een stalen kern (het hart, met relatief kleine diameter).

bij coated is de diameter van het staal +- de diameter van de schijf.

en idd +20 kg aan halter e :D de 'aan bumpers" was slechte zinsbouw :)

nee coated is als je een mes zou pakken en er in snijden dat je na 2 - 3 mm op het staal zit,
deze hebben gewoon een stalen kern (het hart, met relatief kleine diameter).

bij coated is de diameter van het staal +- de diameter van de schijf.

en idd +20 kg aan halter e :D de 'aan bumpers" was slechte zinsbouw :)
Maar echte bumpers zijn het ook niet echt e..Het is meer een mengeling.:)

Plus nog 20kg van de halter.
"320kg kan er op aan bumpers" schreef hij,daarmee dat ik het opmerkte ;)
btw, zie het nu
anyway,in benelux zie ik er maar 2 die mss meer dan 200kg kunnen oh pressen(jimmy laureys en jarno hams mss)
dus ik zie niet in waarom iedereen een shitload aan bumpers wil.
je kunt gewoon er 2 van 25kg kopen en de rest vd baar kleinere gietijzer schijven nemen toch?
en heb je daar geen speciale wl-baar voor nodig?
gewoon autowielen nemen,2 kleine schijfjes lassen,en een steigerbuis nemen,en je bent er veel goedkoper vanaf :)

Laatst bewerkt:
"320kg kan er op aan bumpers" schreef hij,daarmee dat ik het opmerkte ;)
btw, zie het nu
anyway,in benelux zie ik er maar 2 die mss meer dan 200kg kunnen oh pressen(jimmy laureys en jarno hams mss)
dus ik zie niet in waarom iedereen een shitload aan bumpers wil.
je kunt gewoon er 2 van 25kg kopen en de rest vd baar kleinere gietijzer schijven nemen toch?
en heb je daar geen speciale wl-baar voor nodig?
gewoon autowielen nemen,2 kleine schijfjes lassen,en een steigerbuis nemen,en je bent er veel goedkoper vanaf :)

indeed OH miss maar sommige mensen zijn dan va nhet principe als ze toch schijven kopen dat ze dan ook maar kunnen DL met bumpers wat soms bij 240kg+ interessant kan zijn :)

indeed OH miss maar sommige mensen zijn dan va nhet principe als ze toch schijven kopen dat ze dan ook maar kunnen DL met bumpers wat soms bij 240kg+ interessant kan zijn :)
duur materiaal om gewoon te gebruiken voor deadlift,er zijn goedkopere oplossingen zoals ik al aangaf.
voor wl zijn bumpers goed,anders is het een overbodige luxe.

---------- Post toegevoegd Sun 20 Jan 2013 om 17:21 ----------

de sleeves op mijn halter zijn slechts 37 cm. is dit verschillend per halter?
eens gemeten op mn barberll=39cm
mss zit er toch verschil op van merk tot merk;ik heb die 220cm van helisport(goedkoopste)

Terug
Naar boven