AndroidHealthClinic

Busreis Spanje zomer 2013

bas94

Ripped Bodybuilder
Waardering
1.279
Lengte
1m72
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Yo broseps, ik wil met een paar buddies volgende zomer naar Spanje of een ander land met chill weer en uitgaans leven? Aangezien we allemaal nog studenten zijn zouden we met de bus willen gaan (scheelt toch weer een paar honderd euro's) hoeveel euro zou je nou moeten tellen voor busreis + goed hotel voor een dag of 12.

Thanks.

Ligt eraan hoeveel je zuipt daarzo :D
Voor de reis en standaard hotel met eetgeld onkosten etc zit je denk ik rond de 600-700-800 euro. Tis maar hoe gek je het zelf wil maken

Absoluut niet met de bus gaan man, een vliegreis kost je maar iets van 50 euro p.p extra.

Pak gewoon het vliegtuig

Als je denkt een paar 100 euro te kunnen besparen kom je bedrogen uit...

met de.bus naar spanje kom je gebroken aan...met het vliegtuig man..ben net naar bcn geweest heen en terug 120 euro...en je bent er in 2 uurtjes!!!

busreis = KILLING.

Echt noooooooit doen ouwe, geloof me pak het vliegtuig

Busreis is ook wel chill, maar moet je wel rekening mee houden dat je niet kan gaan slapen vanwege pre party dat in de bus plaats vind. alleen terugreis dan is iedereen om 10uur al stil.

• Topic Starter Topic Starter
michien toch maar beter met het vliegtuig gaan dan,
iemand nog aanraders kwa bestemmingen/hotels, :D

Als je ruim op tijd bent kan vliegen goedkoop. Is misschien wat duurder dan bus, maar je hebt hierboven al gelezen wat de voordelen zijn van een vliegreis tov een busreis.

Ooit naar Salou met de bus gedaan en kan je zeggen dat ik sindsdien alleen nog maar vlieg. Paar uurtjes is misschien te harden, maar zulke afstanden kan je beter vliegen. Zelfs als bus zeer comfortabel is ingericht. Alleen een Cuba nog met bus flinke afstanden afgelegd, maar daar heb je weinig andere opties.

Lokaties: Moet het perse Spanje zijn? Daarnaast hangt het ook van je leeftijd wel af.
Salou vond ik destijds niet zo erg leuk. Moet wel toegeven dat ik wat ouder was dan de gemiddelde persoon in het uitgaansleven. Werd verdomme op een gegeven moment door een ouder uitziende 12e jarige meisje benaderd die mij probeerde te versieren. Was 24~25 destijds. GTFO! Maar goed... 16~22 is daar wat meest voorkomt volgens mij.

Mallorca vond ik erg leuk, maar was 18 destijds.

Alternatief:
Griekse eilanden zijn ook erg fijn. Ben op Syros, Naxos, Mykonos en Santorini geweest. Mykonos heb ik erg leuk gehad. Santorini was een goede 2e.

Bodrum in Turkije kan ik ook erg aanraden. Vooral Halikarnas was erg gaaf.

Ben dit jaar naar Lloret de Mar geweest met het vliegtuig. Veel mensen gesproken die met de bus waren gegaan, NIET DOEN. Ik betaalde voor vlucht + 7 overnachtingen in super chill appartement 360 euro. Ben wel zonder reisorganisatie gegaan, dat scheelt een stuk ;) En hoeveel geld je in totaal kwijt bent is inderdaad zoals gezegd, zo gek als je het zelf maakt... Veel indrinken is mijn tip.

• Topic Starter Topic Starter
Ben dit jaar naar Lloret de Mar geweest met het vliegtuig. Veel mensen gesproken die met de bus waren gegaan, NIET DOEN. Ik betaalde voor vlucht + 7 overnachtingen in super chill appartement 360 euro. Ben wel zonder reisorganisatie gegaan, dat scheelt een stuk ;) En hoeveel geld je in totaal kwijt bent is inderdaad zoals gezegd, zo gek als je het zelf maakt... Veel indrinken is mijn tip.

Nice, maar hoe heb jij dan een appartement geboekt, via waar? ;)

www.booking.com

Gewoon kijken welke appartementencomplexen de jongerenreisorganisaties als Go-Go, beachmasters en X-travel aanbieden en die ook op booking.com staan, dan weet je zeker dat er jongeren welkom zijn.

Goeie tip dit. als je er eenmaal bent geweest merk je pas hoe makkelijk het is om zelf shit te regelen. Alles wat beachmasters e.d. voor je regelen kun je zelf ook fixen voor minder geld.

Goeie tip dit. als je er eenmaal bent geweest merk je pas hoe makkelijk het is om zelf shit te regelen. Alles wat beachmasters e.d. voor je regelen kun je zelf ook fixen voor minder geld.
Haha zeker, toen ik in Bulgarije was paar jaar terug vroeg ik aan de receptie hoeveel een kamer kostte, dat was echt een schijntje.
Moet je wel zelf ff een vliegreis rekenen nog, dat is verhoudingsgewijs niet altijd goedkoper omdat Beachmasters bijvoorbeeld hele vliegtuigen boekt, maar als je ff zoekt kom je altijd wel goedkoper uit

Busreis is ook wel chill, maar moet je wel rekening mee houden dat je niet kan gaan slapen vanwege pre party dat in de bus plaats vind. alleen terugreis dan is iedereen om 10uur al stil.

Fakking chill man 24uur in de bus zitten ipv 1,5u met het vliegtuig.

michien toch maar beter met het vliegtuig gaan dan,
iemand nog aanraders kwa bestemmingen/hotels, :D
malgrat en salou is alle 2 wel chill!
beide met de bus geweest en de bus heen is alleen al dikke pret!
lees: goedkoop bier drinken en magnetron hamburgers eten... kortom echt een studenten reisje;)

t beste pak je een appartement/hotel met alleen avond/middag eten! ontbijt ga je toch niet gebruiken!

Hmm ik ben ook paar keer met de bus naar Spanje gegaan en vond het niet zoo erg als sommige hier zeggen. Maar wil toch voortaan wel met het vliegtuig want kheb die bus nu wel gezien. In de bus zit je wel comfortabel en je kan films kijken, muziek luisteren of slapen. Je hebt ook genoeg pauzes en 1 lange stop voor avondeten. Maar het blijft wel een eindeloze reis waar je sochtends om 10u thuis de deur uit gaat en pas de volgende ochtend aankomt.

/Abbo

Terug
Naar boven